Anonym (W) skrev 2025-05-22 22:03:53 följande:
Nej, det är skönt ca 10 sekunder innan orgasmen,
innan dess är det mest ett gnidande. Tror tyvärr att jag dessutom har rätt svaga orgasmer, så nej, det gör inte att jag vill ha sex. Det är liksom mycket skrik för lite ull.
När jag var tonåring och ung vuxen tänkte jag extremt mycket på sex och hade mycket lust, men verkligheten var tyvärr så mycket tråkigare. Jag har verkligen försökt, det har varit lite av en livssorg för mig att sex för mig inte är mer märkvärdigt än det är.
Jag tänker att det är lite som med mat. Vissa människor känner fler och starkare smaker än andra, medan vissa kan knappt skilja mellan surt och salt.
Okej, om du har haft sex som uppfattas som "gnidande" förstår jag att du tappat lusten.
Jag gissar att du, allt för ofta, har haft
dåligt sex. Självklart tappar man lusten då. Kroppen slutar reagera.
Jag har aldrig dålig sex. (inte de senaste 12 åren) Om det skulle börja kännas för lite,(typ som gnidande) har vi inte sex. Då väntar vi, och gör något annat skönt. Eller något helt annat.
Jag tror att kvinnor främst behöver lära känna sina kroppar. Lika viktigt att bejaka och utveckla lust, är det att INTE ha sex som inte ger något, och att inte ställa upp med sin egen kropp om lusten inte infinner sig. Bättre att vänta och få en skön orgasm senare.
Jag tror också det är viktigt att förstå
varför sex inte är skönt. Att känna igen när underlivet är blodfyllt (motsvarande mannens erektion) och inte bara gå på fuktighet, och att sluta tänka att samlag
måste vara huvudakten. Sluta tänka att något är "förspel".
Och att förstå när det torftiga sexet beror på att känslorna är för svaga, från, eller till, den man har sex med.
Sedan tycker jag att kvinnor kan engagera sig lite mer i Mannes kropp och lust, så får man bort fokuset att kvinnan ska tändas, så att mannen får sex. Dessutom är det ganska häftigt.