Inlägg från: ClumsySmurf |Visa alla inlägg
  • ClumsySmurf

Varför funkar jag såhär?!

Anonym (TS) skrev 2025-05-23 11:14:34 följande:

Tack för alla era svar och tankar!

Jag har nog tyvärr haft ganska mycket dåligt sex. Väldigt väldigt sällan orgasm med en man. I början gör det inget för jag njuter så himla mycket av hans njutning och tycker att det är väldigt skönt med sex/oralsex även om jag inte kommer.

Jag drömmer om att vara i långvariga djupa relationer men visst är det så, om jag verkligen rannsakar mig själv, att jag tycker det är lite trist när förälskelsefasen är över. Det är liksom inte lika bubbligt och spännande. Men samtidigt vill jag ha tryggheten som uppkommer efter en långvarig relation.

Ni anar inte hur mycket jag önskar att det inte var såhär.

Kanske blir det annorlunda om jag får uppleva riktigt bra sex. Att jag då bara vill ha mer av det även när den första tiden är förbi.

". I början gör det inget för jag njuter så himla mycket av hans njutning och tycker att det är väldigt skönt med sex/oralsex även om jag inte kommer."

hur bra är du på att kommunicera att sexet inte är så bra?
  • ClumsySmurf
    Anonym (TS) skrev 2025-05-26 13:31:34 följande:
    ClumsySmurf skrev 2025-05-24 16:03:25 följande:
    ". I början gör det inget för jag njuter så himla mycket av hans njutning och tycker att det är väldigt skönt med sex/oralsex även om jag inte kommer."

hur bra är du på att kommunicera att sexet inte är så bra?
    Jag är dålig på att i början visa/berätta hur jag vill ha det, när man inte känner varandra så väl. Dessutom är all spänning och upphetsning i början så tillfredsställande för mig att jag liksom är okej med att inte komma. Och många gånger fejkar jag orgasm.

När allt det där i början lägger sig och min rent fysiska njutning blir viktigare för mig så känns det för sent att dra upp hur jag vill ha det. Speciellt eftersom jag verkligen upplever att de flesta män har bråttom, vill att man kommer snabbt och lägger över det på mig att få honom att känna sig manlig och tillräcklig. 
    "...och lägger över det på mig att få honom att känna sig manlig och tillräcklig."

Det kan nog kännas så, om man i några månader skjuter på frågan är den inne än?

Jag tror det funkar bättre om du tar ansvar för din del av kommunikationen och han får ansvara för sin del av prestationen.

• ClumsySmurf
    Anonym (TS) skrev 2025-05-26 13:40:27 följande:

Igen, tack för era tankar och frågor. Ni får mig verkligen att granska mig själv och upptäcka saker jag inte tänkt på tidigare.

Haft sex med många, är drygt 40 men inser att jag nog aldrig haft nåt fokus på min njutning. Tänkt att sex för mig helt enkelt kanske inte innehåller orgasmer. Varit dålig på att uttrycka vad jag vill ha/behöver och dessutom träffat många män som kanske inte varit toppen i sängen.

Jag skojade lite om det i en annan tråd, förra året.

www.familjeliv.se/forum/thread/83059554-hur-kanns-vaginal-penetration/1/nick/83066762
  • ClumsySmurf
    Anonym (TS) skrev 2025-05-26 20:20:01 följande:
    ClumsySmurf skrev 2025-05-26 19:30:46 följande:
    "...och lägger över det på mig att få honom att känna sig manlig och tillräcklig."

Det kan nog kännas så, om man i några månader skjuter på frågan är den inne än?

Jag tror det funkar bättre om du tar ansvar för din del av kommunikationen och han får ansvara för sin del av prestationen.
    Skulle vilja säga "jag ska bli bättre på det" men just nu är det svårt. Jag är ju i en relation där jag låtit honom tro att jag är nöjd och har fejkat orgasmer vid oralsex. Ska jag komma nu 9 mån senare och bara säga "nej jag ljög. Jag är inte nöjd och jag har aldrig fått en orgasm med dig"

Och i just fallet med honom är det väldigt känsligt. Han är väldigt känslig med sin "manlighet" och vara bra.
    Jag har väldigt svårt att förstå det där

Som jag upplever det:
    Det spelar ingen roll om det är en tjej på 4 år eller en tant på 96 år, om en man har problem med att ta konstruktiv kritik är det hans problem, med några få undantag, när något känns skämmigt att prata om för kvinnan behöver man vara försiktig med mäns väldigt känsliga manlighet.

är det någon slags rationalisering?
Svar på tråden Varför funkar jag såhär?!