• molly50

Killar/män. Litar ni på att era partners eller tjejer överlag är trogna?

Anonym (XVIII) skrev 2025-05-21 19:29:35 följande:
    Ett förhållande med dåligt sexliv är knappast ett förhållande värt namnet ändå. Så kanske lite magstarkt att då kräva så kallad trohet, när man inte ens har ett förhållande värt namnet?
    Om man har ett förhållande som inte ens är värt namnet så är det väl bättre att göra slut.
  • molly50
    Anonym (Trevor) skrev 2025-05-22 04:30:07 följande:
    Beror på ålder. Att göra slut pga sexlivet om man har familj är ju så korkat att man tar sig för huvudet.

Vissa människor är verkligen bra på att skapa problem och förstöra sitt eget och sina barns liv. 
    Den jag citerade verkade tycka att det inte är ett förhållande värt namnet utan sex. Och att det då inte är konstigt att ena partnern är otrogen.
    Därav mitt svar att då är det kanske bättre att göra slut än att vara otrogen,om man ändå inte anser att förhållandet är värt namnet.
    Otrohet kan ju också drabba barnen i slutänden och leda till att förhållandet tar slut.
  • molly50
    Anonym (XVIII) skrev 2025-05-22 10:00:37 följande:
    Kanske det men det är en annan fråga
    På vilket sätt? Ett förhållande på upphällningen med ev otrohet och bråk som följd är väl om möjligt sämre för barnen än om det tar slut.
  • molly50
    Anonym (XVIII) skrev 2025-05-22 10:04:43 följande:
    Står inte att hon aldrig skulle ta en upptagen man?
    Jo,det gör det.

Haha de är mest killar som gärna vill ha sex me flera de skiter i om dom är gifta. Har haft flera gifta män även sambos. De kan ej hålla sej i styr de äf alltid dom som taget steget då ja inte gör d eftersom dom är gifta eller sambos. Skulle aldrig ta på en upptagen man oavsett men de är väldigt på så jaa jag har varit älskarinna till flera. Inte samtidigt men de kan ej hålla sej i styr. Ja jag skyller på männen då ja sett o varit med om de såå många gånger. De kan ej hånla sej till en . Så skylle intd på oss kvinnor mår d är männen som görna vill ligga me en massa🤣🤣😆😆😆
  • molly50
    Anonym (XVIII) skrev 2025-05-22 15:54:50 följande:
    Om man inte har ett riktigt förhållande så vad är det då att vara otrogen mot? märkligt att kräva så kallad trohet då?det kanske är bäst att göra slut i vissa fall men det har jag egentligen ingen åsikt om?det verkar folk göra lite olika och de har väl sina skäl antar jag? och göra slut på vad förresten, om man inte ens har ett riktigt förhållande längre? ingen av parterna kanske tar något ansvar att ta tag i saken och det måste de ju inte heller. Så tydligen tycker de det är bättre att stanna kvar i skiten?och det är ju upp till dem 
    Så länge man har ett förhållande så är det väl otrohet om man väljer att ligga med någon annan.
    Om den ena parten inte längre trivs så är det väl upp till den att ta upp problemet alt göra slut,om förhållandet är så dåligt att det inte längre ens kan kallas ett förhållande.
  • molly50
    Anonym (XVIII) skrev 2025-05-22 15:57:08 följande:
    Nej, det står att hon inte skulle ta PÅ en upptagen man, inte att hon inte skulle ta en upptagen man?
    Och det är väl samma sak?
  • molly50
    Anonym (XVIII) skrev 2025-05-22 16:49:33 följande:
    Nej man har inte ett förhållande, var ju lite det som var poängen
    Detta skrev du.

"Ett förhållande med dåligt sexliv är knappast ett förhållande värt namnet ändå. Så kanske lite magstarkt att då kräva så kallad trohet, när man inte ens har ett förhållande värt namnet?"

Det låter ju som att det fortfarande är ett förhållande även det inte längre är vart namnet.
    Om man inte längre ser det som ett förhållande alls så kan det ju diskuteras varför man stannar kvar.
  • molly50
    Anonym (XVIII) skrev 2025-05-22 16:49:50 följande:
    Nej
    Det är din tolkning. Jag tycker i alla fall att det är samma sak.
  • molly50
    Anonym (XVIII) skrev 2025-05-22 16:54:27 följande:
    Och folk stannar i så kallade förhållanden även om det är dåligt. Och det får de lov att göra, om de vill. Så nej de måste inte ta upp problemet eller göra slut. Oavsett vad du tycker om det.
    Ja,men då ska de heller inte klaga. Eller vara otrogna.
  • molly50
    Anonym (XVIII) skrev 2025-05-22 19:31:07 följande:
    ett förhållande inte värt namnet är inte det, var poängen i det inlägget. 
    Det är din åsikt. Men din partner delar kanske inte den.
  • molly50
    Anonym (XVIII) skrev 2025-05-22 19:34:48 följande:
    Jag tolkar det som det står. Det som står är ta PÅ mannen, inte ta mannen. Och ta på någon eller något då är en rimlig tolkning att vidröra med händerna.
    Då tolkar vi det olika,helt enkelt.
  • molly50
    Anonym (XVIII) skrev 2025-05-22 19:39:29 följande:
    Fast det gör de kanske ändå, går alldeles utmärkt att klaga fast man inte gör något åt problemet. Det enda du kan göra är att vägra lyssna om du inte gillar klagandet. Men klaga får de göra. Och fortfarande blir svårt att kalla det för otrogen om personerna inte ens har ett riktigt förhållande
    Javisst har man rätt att klaga. Men om ens partner inte delar synen på att det man har inte är ett förhållande så är det ju otrohet om man väljer att vara med någon annan. I alla fall så länge man inte har gjort slut.
    Och anser man att det inte är ett förhållande så är det ju fritt att lämna.
  • molly50
    Anonym (ö) skrev 2025-05-22 22:56:53 följande:
    Du har rätt, det är ett förhållande.
    Ja,så länge man inte har gjort slut så är det ju det.
    Anonym (ö) skrev 2025-05-22 23:01:33 följande:
    Bättre att lämna om man inte tycker att det är ett förhållande.
    Ja,precis.
  • molly50
    Anonym (XVIII) skrev 2025-05-23 14:36:51 följande:
    Jag är singel. Du har nog blandat ihop mig med någon annan.
    Nej,men om du hade haft en partner.
    Anonym (XVIII) skrev 2025-05-23 14:43:32 följande:
    Jag tolkar det som det står. Och det står ta PÅ, inte ta. Tar man på något eller någon är inte alls samma sak som att ta saken eller personen. Vad betyder ens att ta någon?ha sex med den, gifta sig med den, kidnappa den? Det kan vara olika. Men att ta PÅ personen, är inte samma sak.
    Jag tolkar dt också som det står. Men vi verkar ändå tolka det på olika sätt. Låt det stanna vid det. Ingen idé att diskutera det vidare.
Svar på tråden Killar/män. Litar ni på att era partners eller tjejer överlag är trogna?