Anonym (Usch) skrev 2025-05-20 20:53:58 följande:
Okej du kan verkligen inte läsa, har aldrig sagt att det är okej, sa till och med att det är fel, men det är skillnad på om det är det enda man gjort eller om man konstant kollar på andra tjejer, kommenterar andra tjejer och kollar på porr. Du bör gå om grundskolan asså, helt hjärndöd.
Det finns inget att diskutera angående otrohet, det är inget man kan tycka något om. Runkar du till andra tjejer är du inte trogen, punkt slut. Och nej du har ingen självrespekt över huvud taget. Ett tips, dumpa din sopa till man, han älskar dig inte.
Det är exakt samma sak. Han runkar till en annan kvinna, det kvittar om det är digitalt eller inte.
Ditt ex såg dig tillsammans med ditt andra ex, det var ingen ?vanlig? kille. Det är bara du som gjort fel i den situationen när du blev arg över det.
Hon beter ju sig så för att TS är både otrogen och respektlös. Vill man inte ha en svartsjuk partner så gör man inte saker de är obekväma med. Så enkelt är det. Väldigt många offerkoftor i den här tråden som ursäktar otrohet. Spyr
Ja,men att titta på porr några enstaka gånger och att söka upp en gammal klasskamrat på nätet en gång tycker jag inte är hela världen.
Speciellt inte som hon själv sitter och söker upp killar på nätet.
Du svarar inte på om du tycker att det är ok att hon gör så?
Min man är definitivt ingen sopa och jag tänker inte dumpa honom för att en främmande människa sitter på nätet och spyr ur sig galla om honom utan att ens känna honom eller veta vem eller hur han är.
Faktum är att jag inte ens tror att han tittar på porr. Men gör han det så får han väl det. Jag ser det inte som otrohet oavsett vad du må tycka om det.
Och att du tar till personangrepp och kallar mig hjärndöd för att jag inte delar din syn på otrohet säger bra mycket mer om dig än det gör om mig.
Men vad spelar det för roll att det var ett ex? För mig är ett ex ett ex och om jag träffar ett ex på stan så måste jag ju kunna stanna och prata med honom utan att min partner fullständigt går i taket.
Du kanske tycker det var en helt normal reaktion att han misshandlade mig och försökte strypa mig också pga sin svartsjuka? Eller att han försökte skära sig i handlederna?
Det skulle senare också visa sig att han var den som var otrogen.
Men det kanske också var ok,för det var ju så synd om honom när jag hade stannat och pratat med ett ex.
Ärligt talat så struntar jag fullkomligt i om du vill leva isolerat i ett förhållande utan att ens få titta åt eller prata med andra personer av motsatt kön, Det är upp till dig. Men jag vägrar i alla fall att göra det.