• molly50

Får man söka på vad man vill i ett förhållande?

Anonym (Usch) skrev 2025-05-20 15:06:50 följande:
    Ja men vad konstigt om han är otrogen? Använd hjärnan
    Vart någonstans står det att han är otrogen?
    Oavsett så är det inte normalt att bli så arg att man dunkar huvudet i en lyktstolpe och slår sönder mobilen för att han svarade ärligt på en fråga om han tyckte att en tjej var snygg.
    Hon behöver söka hjälp.
  • molly50
    Anonym (Usch) skrev 2025-05-20 15:54:14 följande:
    Om du runkar till andra tjejer är du otrogen. Att veta att ens partner har varit otrogen och sedan säger öppet framför dig att han tycker en annan tjej är snygg skulle nog få vem som helst att snea. Han har ju svikit henne gång på gång
    Det är din definition av vad som räknas som otrohet. Det är inte alla andras.
    Och han har kanske gjort det max 8 ggr/år när hon har varit borta. Det är inte speciellt mycket.
    Så länge porrtittandet inte går ut över förhållandet så ser jag inte så stora problem med det. Och så verkar ju inte vara fallet i TS relation.
    Dessutom så har hon ju själv sökt på nätet efter killar som hon tidigare har känt.
    Hon sätter alltså andra regler för sig själv än för TS.
    Är inte det lite dubbelmoral?
  • molly50
    Anonym (Usch) skrev 2025-05-20 16:57:53 följande:
    Jo det är otrohet. Hade du tyckt att det var otrohet om din kille runkade till en tjej som har sex framför honom i verkligheten? Om svaret är ja så tycker du att porr också är otrohet. Det är exakt samma grej. Dessutom har han gjort det i smyg. Behöver du dölja något för din partner är det otrohet. Hon tycker ju uppenbarligen samma sak, annars hade hon inte reagerat så, och han har fortsatt att göra det trots att han sett hur upprörd hon blir. Att bara söka på en gammal crush kanske inte är otrohet, fortfarande fel men inte otrohet, men i den här kontexten när han gjort så många andra saker så blir det ett till svek för henne
    Nej,jag tycker inte att det är otrohet. Otrohet för mig är när man är intim eller känslomässigt involverad med en annan person.
    Och jag är inte den svartsjuka personen. Så om min man vill titta på porr så får han göra det. Så länge det inte går ut över vårt förhållande.

Ja,men då kvarstår ju frågan. Om hon ser det som ett svek att han söker på tjejer han känt i det förflutna,varför gör hon då samma sak själv?
    Är inte det dubbelmoral?
    Ska hon sätta upp regler för TS i förhållandet så ska hon väl följa de reglerna själv också.

Jag har själv varit tillsammans med en man som betedde sig på ett liknande sätt som TS flickvän.
    Han var sjukligt svartsjuk och anklagade mig hela tiden för att vara otrogen.
    Han gick t om bärsärkagång på stan en kväll och slog sönder blomlådor för att han sett mig stå och prata med ett ex. (Jag gick ut med tjejkompisarna den kvällen och han följde tydligen efter mig med sina killkompisar utan min vetskap.)
    Tycker du det är normalt? Om inte,varför anser du att TS flickväns beteende är normalt?
    Om hon har sådana problem med tilliten för TS så är hon ju fri att lämna.
  • molly50
    Anonym (Usch) skrev 2025-05-20 17:35:53 följande:

Det här är ju löjligt, kan du inte läsa eller? Att söka på en gammal crush NÄR MAN HAR SVIKIT PERSONEN FLERA GÅNGER INNAN, blir ett till svek och det är förmodligen därför hon reagerar som hon gör. 

Fyfan vad pinsamt, så du låter din man bli kåt av och onanera till andra kvinnor? Och du hade varit okej med att han runkade till en tjej som står bredvid honom? Hate to break it to you men han älskar dig inte om han blir kåt av andra kvinnor. Skaffa lite självrespekt. 

Att vara trogen innebär att du håller dig till en enda person, så att runka till någon annan innebär att du är otrogen, oavsett vad du har för låga standards.

Ja det är en helt normal reaktion på ett svek från den du älskar mest. Du förstår väll hans situation? Han ser dig och tror att du är otrogen, såklart att han reagerar så. Hade hade varit konstigt om han inte gjorde det. 

Det låter som att hon inte mår så bra och förmodligen tror att hon inte kan få bättre eller liknande. Och sluta lägg skulden på henne, han har svikit henne flera gånger, inte tvärt om. 

Ja,men då ska hon väl inte göra det själv heller då. Varför tycker du att det är ok när hon gör det,men när TS gjorde det en gång så var det ett svek?

Du och jag har helt enkelt olika syn på vad otrohet är så låt det stanna vid det.
    Självrespekt har jag så det behöver du inte tvivla på.
    Det var en av orsakerna till att jag dumpade den svartsjuka killen.
    Om man inte ens får prata med en annan person av motsatt kön utan att ens partner ska se det som otrohet så är det inte ett förhållande jag vill vara i.

När det gäller min nuvarande man och mig så ser jag det inte som otrohet om han vill titta på porr.
    Skulle han däremot runka till en annan tjej IRL så skulle jag tycka att det var över gränsen. Men jag vet fortfarande inte om jag skulle se det som otrohet.
    Och nu har jag också väldigt svårt att tro att han skulle göra en så´n sak.

Jag tycker inte att TS har svikit som flickvän. Däremot så tycker jag att det är ett svek att utsätta honom för en sådan svartsjuka att han knappt kan leva ett normalt liv.
    Och jag tycker det är ett hån mot alla oss som har levt så att anse att det är helt normalt.
    Däremot så kan jag hålla med om att flickvännen inte verkar må bra. Men då måste hon söka hjälp istället för att låta det gå ut över TS.
  • molly50
    Anonym (Usch) skrev 2025-05-20 20:53:58 följande:

Okej du kan verkligen inte läsa, har aldrig sagt att det är okej, sa till och med att det är fel, men det är skillnad på om det är det enda man gjort eller om man konstant kollar på andra tjejer, kommenterar andra tjejer och kollar på porr. Du bör gå om grundskolan asså, helt hjärndöd.

Det finns inget att diskutera angående otrohet, det är inget man kan tycka något om. Runkar du till andra tjejer är du inte trogen, punkt slut. Och nej du har ingen självrespekt över huvud taget. Ett tips, dumpa din sopa till man, han älskar dig inte.

Det är exakt samma sak. Han runkar till en annan kvinna, det kvittar om det är digitalt eller inte. 

Ditt ex såg dig tillsammans med ditt andra ex, det var ingen ?vanlig? kille. Det är bara du som gjort fel i den situationen när du blev arg över det.

Hon beter ju sig så för att TS är både otrogen och respektlös. Vill man inte ha en svartsjuk partner så gör man inte saker de är obekväma med. Så enkelt är det. Väldigt många offerkoftor i den här tråden som ursäktar otrohet. Spyr

Ja,men att titta på porr några enstaka gånger och att söka upp en gammal klasskamrat på nätet en gång tycker jag inte är hela världen.
    Speciellt inte som hon själv sitter och söker upp killar på nätet.
    Du svarar inte på om du tycker att det är ok att hon gör så?

Min man är definitivt ingen sopa och jag tänker inte dumpa honom för att en främmande människa sitter på nätet och spyr ur sig galla om honom utan att ens känna honom eller veta vem eller hur han är.
    Faktum är att jag inte ens tror att han tittar på porr. Men gör han det så får han väl det. Jag ser det inte som otrohet oavsett vad du må tycka om det.
    Och att du tar till personangrepp och kallar mig hjärndöd för att jag inte delar din syn på otrohet säger bra mycket mer om dig än det gör om mig.

Men vad spelar det för roll att det var ett ex? För mig är ett ex ett ex och om jag träffar ett ex på stan så måste jag ju kunna stanna och prata med honom utan att min partner fullständigt går i taket.
    Du kanske tycker det var en helt normal reaktion att han misshandlade mig och försökte strypa mig också pga sin svartsjuka? Eller att han försökte skära sig i handlederna?
    Det skulle senare också visa sig att han var den som var otrogen.
    Men det kanske också var ok,för det var ju så synd om honom när jag hade stannat och pratat med ett ex.
    Ärligt talat så struntar jag fullkomligt i om du vill leva isolerat i ett förhållande utan att ens få titta åt eller prata med andra personer av motsatt kön, Det är upp till dig. Men jag vägrar i alla fall att göra det.
  • molly50
    molly50 skrev 2025-05-20 21:38:41 följande:
    Ja,men att titta på porr några enstaka gånger och att söka upp en gammal klasskamrat på nätet en gång tycker jag inte är hela världen.
    Speciellt inte som hon själv sitter och söker upp killar på nätet.
    Du svarar inte på om du tycker att det är ok att hon gör så?

Min man är definitivt ingen sopa och jag tänker inte dumpa honom för att en främmande människa sitter på nätet och spyr ur sig galla om honom utan att ens känna honom eller veta vem eller hur han är.
    Faktum är att jag inte ens tror att han tittar på porr. Men gör han det så får han väl det. Jag ser det inte som otrohet oavsett vad du må tycka om det.
    Och att du tar till personangrepp och kallar mig hjärndöd för att jag inte delar din syn på otrohet säger bra mycket mer om dig än det gör om mig.

Men vad spelar det för roll att det var ett ex? För mig är ett ex ett ex och om jag träffar ett ex på stan så måste jag ju kunna stanna och prata med honom utan att min partner fullständigt går i taket.
    Du kanske tycker det var en helt normal reaktion att han misshandlade mig och försökte strypa mig också pga sin svartsjuka? Eller att han försökte skära sig i handlederna?
    Det skulle senare också visa sig att han var den som var otrogen.
    Men det kanske också var ok,för det var ju så synd om honom när jag hade stannat och pratat med ett ex.
    Ärligt talat så struntar jag fullkomligt i om du vill leva isolerat i ett förhållande utan att ens få titta åt eller prata med andra personer av motsatt kön, Det är upp till dig. Men jag vägrar i alla fall att göra det.
    Tilläggas ska att jag inte ens blev arg på mitt ex för att han blev så svartsjuk och gick bärsärkagång på stan för att han sig mig prata med ett gammalt ex.
    Jag tyckte snarare att han var patetisk som skämde ut sig så istället för att ta det direkt med mig.
  • molly50
    Anonym (Så naiv) skrev 2025-05-20 21:34:25 följande:
    Ok, du får tro vad du vill. Men att tro att folk är monogama och bara tänker på sin egen tjej är för mig otroligt naivt.

Man ska alltså inte ens vara i ett förhållande om man fantiserar om grannens tuttar?

Tror inte många förhållanden skulle hålla då om alla var ärliga med detta.
    Fast å andra sidan så är det kanske lättare att gå över gränsen också om man har sådana fantasier om andra än sin egen partner.
  • molly50
    Anonym (Så naiv) skrev 2025-05-20 21:50:00 följande:
    Jag håller inte med. Det är ett stort steg att vara otrogen. Att låta fantasin leka lite är något helt annat.
    Det var mer en undran än ett påstående.
  • molly50
    Anonym (Suck) skrev 2025-05-21 07:07:30 följande:

någon önskade att få höra den andra sidan också dvs min flickvän så jag kan berätta lite om henne. jag vet att det inte blir samma sak då de är fortfarande jag, men hon är en inteligent tjej som är väääldigt självmedveten. hon vet om sina problem i detalj och brukar gå till kuratorn för att prata om de, men hon funderar att byta till psykolog för att få bättre hjälp. hon är både rolig, empatisk och ett socialt geni, varje gång vi är ute på klubb så lyckas hon alltid skaffa nya vänner och de är alltid andra killar som vill ha henne. det är som att hon är magnet. 
    men sen har vi hennes brister och de är då svartsjukan och osäkerheten. Hon har varit med om så otroligt mycket, mer än ni kan föreställa er. så de är inte konstigt att hon är så idag, det som är konstigt är hur hon har lyckats ta sig igenom alla dessa trauman och ändå vara så smart och empatisk när världen har svikit henne gång på gång. 
    jag har vetat vad jag har gett mig in på och har därför alltid varit försiktig med henne och försökt bemöta hennes behov. men jag har märkt att hon inte försöker bemöta mina behov på samma sätt, så de är också något. 
    Sen har hon sina utbrott där hon känner sig så sviken och svartsjuk, men hon brukar lugna ner sig snabbt och be om ursäkt men sedan plågar hon sig själv genom att älta samma händelse om och om igen. alla situationer som någon gång har fått henne att känna svartsjuka ältar hon så ibland när jag kan komme hem från jobbet så kan hon va sååå ledsen över något som hände för ett halvår sedan till exempel att en gång när jag sa att hennes kompis tavlor var fina. Hon ansåg det då som ett svek för att jag gav en komplimang till hennes kompis, vilket inte var fallet, de va ju tavlorna som va fina. 

Jag tycker inte att hon bara ska fundera på att byta till psykolog. Hon borde absolut göra det. Kanske skulle parterapi vara något för er också?
    Och egentligen så borde hon inte vara i en relation förrän hon har lärt sig att hantera sina känslor.

Mitt ex som betedde sig på liknande sätt som din flickvän hade också barndomstrauman. Han pratade med mig om det och berättade varför han kunde bete sig som han gjorde,men sökte aldrig någon hjälp utan lät det gå ut över andra istället. Framförallt mig. (Och senare även andra flickvänner.)
    Och det gjorde att jag till slut valde att lämna.
    Du ska naturligtvis göra det som känns bäst för dig.
    Men ta inte vilken skit som helst från din flickvän. Du måste kunna leva ett normalt liv utan att hon får utbrott.
  • molly50
    Anonym (Så naiv) skrev 2025-05-21 18:12:03 följande:
    Man nöjer sig inte bara med sin kvinna, hon är troligen det bästa valet man kunnat göra. Men det kan även vara trevligt att titta till på en annan snygg kvinna om tillfälle ges. Tror du att din egen karl skulle vara helt ointresserad om det går förbi en snygging när du inte är med?
    Men om man inte kan nöja sig med sin kvinna så borde man kanske fortsätta vara singel tills man har hittat en man kan nöja sig med. En som känns rätt.
    Du har troligtvis inte hittat den rätta om du fortfarande spanar in andra kvinnor.
Svar på tråden Får man söka på vad man vill i ett förhållande?