Inlägg från: Anonym (Moa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Moa)

Han är född kvinna

Jag har träffat en man en tid, vi har inte haft sex eller något intimt än. Men relationen har utvecklats och jag tycker genuint om honom, stor förälskelse. 

Jag visste däremot inte att han var född som kvinna förrän för ett par dagar sedan. Han tog upp det som ingenting, och uppträdde som att jag redan visste. Vilket jag inte gjorde. Min reaktion var kanske inte helt okej, jag blev tyst och lite kall. 

Jag vet inte hur jag ska fortsätta. Vilka frågor bör jag ställa?

• Svar på tråden Han är född kvinna
  • Anonym (Moa)
    Anonym (a) skrev 2025-05-21 12:11:12 följande:

Låter jättemärkligt.Att han skulle ta upp det casual och sen inte reagerar på att du blev tyst och kall?

Du ställer de frågor som du vill veta svaret på. Sånt varierar. Jag hade inte brytt mig om att han bytt kön men att han verkar tro att du vet hade förvirrat mig enormt.

Han var helt säker på att jag visste det. Tydligen hade han någon text på sin presentationssida som berättar detta, men jag fattade väl inte det. Känner mig urdum nu. Han menar att vi pratat kort runt det förut och att han var säker på att jag visste. 

Jag försöker verkligen komma ihåg, men tror att vi uppfattat olika vad vi pratat om. Han har berättat att han haft en svår tonår, med drogmissbruk med mera och berättat att han omvandlat sig...vilket jag tolkade att han var helt emot droger nu. Samt har han berättat att han opererat brösten för att de var tubulära, vilket jag bara tolkade som "man-boobs".

Jag tycker ju om honom liksom, jättemycket faktiskt. Och vill förstå och veta mer.

Finns det några frågor som mna bör ställa eller frågor som man bör undvika? Jag är fruktansvärt noob inom ämnet. Jag vet att han opererat brösten, men är det fel att fråga om han opererat könet? 

Och om han har opererat könet ... hur fungerar det med sex?
  • Anonym (Moa)

En fråga till ... urdum!!!

Kallas det att han är transman eller transkvinna? Jag förstår inte det. 

• Anonym (Moa)

Han är på väg hit nu och vi ska prata. 

• Anonym (Moa)

Han kom hem till mig igår och åkte precis till jobbet, ja han stannade över natten. Så nu har jag fått svar på en hel del frågor. 

Vi pratade ut och det var verkligen ett missförstånd oss emellan. Nu skrattar vi åt det, hur jag inte kunde ha fattat. Han har sagt flera saker som jag tolkat fel men som känns självklara nu när jag vet att han är transman. 

Och nej, jag hade ingen aning. Han ser verkligen ut, låter och beter sig som en man. Han påbörjade omvandlingen i sena tonåren och är nu i mid 30 så han har varit man nästan lika länge som han var kvinna. 

Jag bryr mig faktiskt inte. Jag har ju blivit förälskad i honom som person och han har varit öppen och ärlig från start, det är bara jag som inte fattat. När han kom hem till mig igår var han livrädd att jag skulle "göra slut" (vi var inte uttalat tillsammans än) men det slutade med att vi blev ett par. 

• Anonym (Moa)
    Anonym (C) skrev 2025-05-22 08:36:12 följande:

Det låter bra att ni talat ut. Frågade du om han gjort könsidentifierande operation eller om han är en man med mus? Oavsett så är du förälskad i personen och inte can ev kön. Det kommer att lösa sig ändå. 

Vi hade dialog om allting och spenderade natten ihop så nu är allting tydliggjort.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (nyfiken) skrev 2025-05-22 11:39:59 följande:

får man fråga hur sexet gick till?
    full respekt om du inte vill svara.

Tack för att du respekterar att jag inte vill svara. 
  • Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2025-05-22 12:32:24 följande:
    Det gick nog till som det brukar göra mellan en (trans)man och en kvinna. 
    Hihi hur brukar det gå till?
Svar på tråden Han är född kvinna