Anonym (Ella) skrev 2025-05-21 22:35:58 följande:
Jo visst, jag är ett stort fan av glamrock så jag gillar när män är lite piffiga av sig och samtidigt maskulina 😁 jag gillar nagellack men eftersom jag jobbar inom vården kan jag inte använda det förutom på semestern. Ibland låter min man mig måla hans naglar och det gillar jag! Jag brukar måla dem svarta eftersom det är det han gillar.
Men oavsett vad jag tycker så är det ju egentligen helt och hållet upp till var och en vad de vill göra med sina utseenden och gillar man nagellack ska man köra på det!
Eftersom jag är konstnär, amatör (bl.a. målar) tycker jag om det här med olika färgsättningar. Vad som matchar vad. Och det är en speciell känsla att måla med lack som jag aldrig gör annars. Du skrev att din man lät dig måla hans naglar med svart. Många manliga rockmusiker brukar välja det. Tycker det passar på en man. Och som sagt mörkblått och grått. Någon hade sett en man med röda naglar, den färgen är direkt feminin för mig. Men ok , bland män i Berlin fanns hela skalan, t.o.m. chockrosa. Det var mer hen än hon och han. Det låter som folk inte gjorde annat än målade naglarna 😁 men så var det naturligtvis inte. Men det var mera avslappnat i städer som Berlin och Paris. Ska se om jag kan hitta något riktigt "svängigt" 😄. Nagellack på män är inte mer udda än att det går att googla. - "Mindre kluven"😏