• Anonym (Pryd(?))

Är det vanligt..?

Jag har inte haft så många relationer. Inne på min tredje relation nu. Min nuvarande tjej har haft betydligt fler relations och flera one night stands. Hon har beröttat om mpnga av hennes sexuella äventyr för mig. Trots att jag inte frågat. Är det vanligt att kvinnor/tjejer gör det och varför i sådant fall?? Det enda det gör med mig är att jag ser andra killar knulla henne i min fantasi. Det är ruskigt avtändande tycker jag.

• Svar på tråden Är det vanligt..?
  • Balkongsong89

För många är prata om sexupplevelser ett sätt att uttrycka att man varit åtrådd och att känna sig tillräcklig. Det kan vara så att hon känner sig osäker på dina känslor och det är ett sätt att signalera att hon är värd dig. 
    Sen kan det också vara ett sätt att försöka förmedla vad hon gillar sexuellt fast via indirekta beskrivningar. Så försök att bearbeta informationen ifall det finns något nyttigt att ta in eller ifall det bara är spridda skurar och kanske osäkerhet och söka acceptans. 

Sen så pratar vissa mer om sex än andra ska man veta också. För vissa människor är det normalt och intressant att prata om det. Är det något som stör dig för mycket så tycker jag du bör nämna det för din partner och varför du känner som du gör. 

• KimLinnefeldt

Konstig grej hon gör, tycker jag. Förklara försiktigt och respektfullt att det där får din lust till henne att minska.

• Anonym (M)
    Anonym (Pryd(?)) skrev 2025-05-21 22:20:10 följande:
    Är det vanligt..?

Jag har inte haft så många relationer. Inne på min tredje relation nu. Min nuvarande tjej har haft betydligt fler relations och flera one night stands. Hon har beröttat om mpnga av hennes sexuella äventyr för mig. Trots att jag inte frågat. Är det vanligt att kvinnor/tjejer gör det och varför i sådant fall?? Det enda det gör med mig är att jag ser andra killar knulla henne i min fantasi. Det är ruskigt avtändande tycker jag.

Vad sade hon när du talade om att du inte ville veta? För om du gjorde det direkt eller nästan direkt, borde hon ju inte fortsatt. 
  • Anonym (Gnägg)

Ja, väldigt avtändande.. har också haft sånna förhållanden, innan jag träffade Mr. right, tror det har med omognad och osäkerhet att göra. Hon har kanske inte lärt sig att ?be om kärlek och bekräftelse? på ett bra sätt. 

Du kan ju fråga henne varför hon gör så, och förklara att du inte tycker att det är så attraherande.
    Jag har själv måstat fråga mina ex, som då har tyckt att jag varit osäker, som ?inte kunde höra om deras ex?. Men det har ju inte med det att göra, tror inte att det är många som faktiskt vill höra om sina partners tidigare kärleksliv/sexliv. Ganska osexigt faktiskt..

Vissa verkar göra så för att testa hur svartsjuk man är, typ vart gränsen går. Väldigt tröttsamt! 
    Var bara öppen om det, och försök att prata med henne om det på ett varmt sätt, så får du kanske veta varför hon håller på så :)

• Anonym (Pryd(?))
    Anonym (Gnägg) skrev 2025-05-22 20:19:20 följande:

Ja, väldigt avtändande.. har också haft sånna förhållanden, innan jag träffade Mr. right, tror det har med omognad och osäkerhet att göra. Hon har kanske inte lärt sig att ?be om kärlek och bekräftelse? på ett bra sätt. 

Du kan ju fråga henne varför hon gör så, och förklara att du inte tycker att det är så attraherande.
    Jag har själv måstat fråga mina ex, som då har tyckt att jag varit osäker, som ?inte kunde höra om deras ex?. Men det har ju inte med det att göra, tror inte att det är många som faktiskt vill höra om sina partners tidigare kärleksliv/sexliv. Ganska osexigt faktiskt..

Vissa verkar göra så för att testa hur svartsjuk man är, typ vart gränsen går. Väldigt tröttsamt! 
    Var bara öppen om det, och försök att prata med henne om det på ett varmt sätt, så får du kanske veta varför hon håller på så :)

Hon skyller på sin ADHD och att det bara kommer ut ur hennes mun då hon ibland "glömmer bort" vem hon pratar med.
  • Anonym (Snoken)

Jag gillar verkligen sex.

Därför kan jag uppskatta att höra den typen av berättelser från sexpartners. Det kan ge en bild - inte nödvändigtvis sann! - av var någon kommer ifrån, vad han eller hon har för preferenser osv. Det är inget måste att få höra om från min sida men ibland har det kommit på tal. Oftast har det varit intressant, eggande, roande eller på annat sätt givande. Jag är inte särskilt svartsjuk av mig och trygg med vad jag har att erbjuda i sängen.

• Anonym (T)
    Anonym (Pryd(?)) skrev 2025-05-23 08:31:19 följande:
    Hon skyller på sin ADHD och att det bara kommer ut ur hennes mun då hon ibland "glömmer bort" vem hon pratar med.
    Ingen hållbar förklaring. Finns röda flaggo här. Är hon verkligen rätt för dig?
  • Anonym (Jonny Pepp)

När jag frågar min fru hur många hon legat med och hur det var, så svarar hon, av glömska eller hänsyn:

- Du, jag kommer verkligen inte ihåg.

Svar på tråden Är det vanligt..?