Hur slutar man jämföra sig med sin pojkväns ex?
Ja..hur slutar man jämföra sig med sin killes ex? Som ung tjej (22) i dagens extremt utseendefixerade samhälle är det svårt att inte jämföra sig, jag har dock aldrig haft så mycket självhat och sånt sen jag fick se min killes ex.
Till att börja med vill jag betona att min kille är fantastisk, han bekräftar mig varje dag och säger hur vacker och söt jag är...men det går ändå inte in i mitt huvud!
Råkade av misstag komma in på hans ex Tiktok och asså wow! Hon har flera tusen följare och hela hennes kommentarsfält präglas enbart av komplimanger. Kan inte annat än att tänka att min kille och hans vänner och familj tänker att han har "bytt ner sig". Hon är superfin, jättevackert hår, perfekt näsa, jättefin hy, smal men med kurvor på "rätt ställen". Har känt mig som en heffaklump med min potatisnäsa, överdrivet stora porer och valkar och celluliter, sen jag såg henne. Absolut, det ända hon gör är att gymma, gå på behandlingar och dricka matchas med sina kompisar medan jag har två kandidater och ska påbörja min master snart. Men hade tagit skönhet före min hjärna varje dag! Det har ju absolut inte heller hjälp att jag stressat ihjäl mig över skolan, och fått dessa extra "förhållande-kilon".
Så, alla underbara vackra och kloka kvinnor (och andra som känner igen sig/har råd), VAD ska jag göra? Vet ju att jag inte är motbjudande, får oxå komplimanger ibland, har blivit kallad vacker av främlingar...men spyr ändå när jag ser mig själv i spegeln!