Min fru gillade inte min present...
Jag och frugan har haft det lite upp och ner sen barnen kom men vi har pratat ut och bestämt oss för att skärpa till oss båda två för äktenskapets och familjens skull, jag inom mima svagheter och hon inom sina, bla att hon ska försöka vara lite mer snäll och omtänksam mot mig.
Tänkte vara lite extra gullig och beställde en "glad mors dag" tavla med utvalda familjefotografier.
Lade ner mycket omsorg på att välja fina foton på henne och barnen, trixa och greja på webbshoppen. Var rätt nöjd men stämde av med bekanta att det såg bra ut.
Idag fick hon den i förväg till mors dag då vi inte har tid på söndag. Skickade fram ungarna med den, hon lyfte upp den och sa "Oj...du kanske hade kunnat valt andra foton...men tack ändå"
Vilket gjorde mig väldigt ledsen. Hon insåg att jag tog åt mig och bad om ursäkt, lång dag, har svårt att visa känslor, osv. Men jag känner mig sårad även om hon ber om ursäkt. Känner som jag aldrig vill försöka vara omtänksam och försöka extra nånsin igen... Tycker hon inte om den så fine, jag överlever men vem säger så till en partner som försöker?