• Pappa2023

Min fru gillade inte min present...

Jag och frugan har haft det lite upp och ner sen barnen kom men vi har pratat ut och bestämt oss för att skärpa till oss båda två för äktenskapets och familjens skull, jag inom mima svagheter och hon inom sina, bla att hon ska försöka vara lite mer snäll och omtänksam mot mig.
    Tänkte vara lite extra gullig och beställde en "glad mors dag" tavla med utvalda familjefotografier.
    Lade ner mycket omsorg på att välja fina foton på henne och barnen, trixa och greja på webbshoppen. Var rätt nöjd men stämde av med bekanta att det såg bra ut.
    Idag fick hon den i förväg till mors dag då vi inte har tid på söndag. Skickade fram ungarna med den, hon lyfte upp den och sa "Oj...du kanske hade kunnat valt andra foton...men tack ändå"
    Vilket gjorde mig väldigt ledsen. Hon insåg att jag tog åt mig och bad om ursäkt, lång dag, har svårt att visa känslor, osv. Men jag känner mig sårad även om hon ber om ursäkt. Känner som jag aldrig vill försöka vara omtänksam och försöka extra nånsin igen...  Tycker hon inte om den så fine, jag överlever men vem säger så till en partner som försöker? 

• Svar på tråden Min fru gillade inte min present...
  • Anonym (Herregud)

Så beter man sig inte, fruktansvärt otacksam och taskig reaktion från din fru.
    Jag hade tagit ungarna och åkt iväg och gjort något mysigt med dem så kan kärringen sitta hemma och begrunda sitt beteende. 

• Anonym (Hulda)

Ja det var en riktigt risig reaktion. Även om det funnits bilder där hon varit snyggare eller så, låter detta som en omtänksam, genomtänkt present som borde göra henne glad. Om hon reagerade otacksamt betyder det nog att hon är less på dig. Hon bryr sig noll om dina känslor. 

Fick själv aldrig någon morsdagspresent från sonens pappa när vi var tillsammans eftersom det tydligen var ett kommersiellt jippo. Sonen har däremot alltid gett mig fina, omtänksamma presenter. 

• Pappa2023
    Anonym (Hulda) skrev 2025-05-23 19:49:15 följande:

Ja det var en riktigt risig reaktion. Även om det funnits bilder där hon varit snyggare eller så, låter detta som en omtänksam, genomtänkt present som borde göra henne glad. Om hon reagerade otacksamt betyder det nog att hon är less på dig. Hon bryr sig noll om dina känslor. 

Fick själv aldrig någon morsdagspresent från sonens pappa när vi var tillsammans eftersom det tydligen var ett kommersiellt jippo. Sonen har däremot alltid gett mig fina, omtänksamma presenter. 

Hon ber om ursäkt och vill kramas, pussas extra så nollställd verkar hon inte vara, hon insåg väl hur jävligt hon betedde sig.
    Men jag är ändå sårad. Mina manliga kollegor försöker nog inte hälften av vad jag gör, några av dom inte alls...
  • Tecum

Väldigt dåligt av henne, en så genomtänkt present som du lagt mycket tid på. Förstår att du är besviken, ingen mening att göra sig till för hennes skull.

• Anonym (H)

Jag hade aldrig köpt en present till henne igen. 

• Lönnsirap

Att ha kännedom om att man behöver putsa på sin relation betyder väl inte att man omedvetet lyckas, så jag vet faktiskt inte om du och hon ska ha en konflikt av detta. 

• Anonym (Svanen)
    Pappa2023 skrev 2025-05-23 19:33:18 följande:
    Min fru gillade inte min present...

Jag och frugan har haft det lite upp och ner sen barnen kom men vi har pratat ut och bestämt oss för att skärpa till oss båda två för äktenskapets och familjens skull, jag inom mima svagheter och hon inom sina, bla att hon ska försöka vara lite mer snäll och omtänksam mot mig.
    Tänkte vara lite extra gullig och beställde en "glad mors dag" tavla med utvalda familjefotografier.
    Lade ner mycket omsorg på att välja fina foton på henne och barnen, trixa och greja på webbshoppen. Var rätt nöjd men stämde av med bekanta att det såg bra ut.
    Idag fick hon den i förväg till mors dag då vi inte har tid på söndag. Skickade fram ungarna med den, hon lyfte upp den och sa "Oj...du kanske hade kunnat valt andra foton...men tack ändå"
    Vilket gjorde mig väldigt ledsen. Hon insåg att jag tog åt mig och bad om ursäkt, lång dag, har svårt att visa känslor, osv. Men jag känner mig sårad även om hon ber om ursäkt. Känner som jag aldrig vill försöka vara omtänksam och försöka extra nånsin igen...  Tycker hon inte om den så fine, jag överlever men vem säger så till en partner som försöker? 

På riktigt! Väx upp. Du låter som en småpojke.

En man ska inte behöva sin frus bekräftelse. Det kommer successivt att förstöra er relation om du trånar efter hennes gillande. 
  • Anonym (Svanen)
    Pappa2023 skrev 2025-05-23 19:54:14 följande:
    Hon ber om ursäkt och vill kramas, pussas extra så nollställd verkar hon inte vara, hon insåg väl hur jävligt hon betedde sig.
    Men jag är ändå sårad. Mina manliga kollegor försöker nog inte hälften av vad jag gör, några av dom inte alls...
    Sluta tyck synd om dig själv. Du gräver din egen grav.
  • Anonym (en med erfarenhet)

Jag behöver nog se bilderna innan jag uttalar mig.

För det är inte roligt att få nåt där man blundar eller gör grimaser eller ser helt konstig ut i kroppen att sätta upp på väggen som alla besökare ska se i tio år eller så

En del män är helt blinda för sånt och kan verkligen inte ta kort alls, så ett hett tips är nog att be en väninna eller i nödfall första bästa kvinna i fotoaffären att kolla om det faktiskt är vettiga bilder på frun.

• Anonym (Maken)

Alltså, jag har själv en hustru som absolut inte vill vara med på bild, och det spelar ingen roll hur vacker hon är, hon är inte nöjd med sig själv. Är man inte nöjd med sig själv så spelar det ingen roll, du kunde bett henne välja bilder, men det hade slutat med att hon sagt att det inte finns några bra...

Skulle jag gjort den där presenten till henne så skulle jag gjort en med bara barnen på bild...

Det är trist när man älskar någon som inte älskar sig själv och insikten inte kommer förens barnen finns där. Man kämpar och försöker få henne att älska sig själv eftersom man älskar henne för den hon är, och man tänker att barnen mår bättre av en kärnfamilj.

• Anonym (V)

Tycker inte att det var en så stark reaktion. Bilder på barnen kanske hade varit mer i morsdagstuk.

Svar på tråden Min fru gillade inte min present...