• Tecum

Min fru gillade inte min present...

Väldigt dåligt av henne, en så genomtänkt present som du lagt mycket tid på. Förstår att du är besviken, ingen mening att göra sig till för hennes skull.

• Tecum
    Anonym (en med erfarenhet) skrev 2025-05-24 19:43:18 följande:

Jag behöver nog se bilderna innan jag uttalar mig.

För det är inte roligt att få nåt där man blundar eller gör grimaser eller ser helt konstig ut i kroppen att sätta upp på väggen som alla besökare ska se i tio år eller så

En del män är helt blinda för sånt och kan verkligen inte ta kort alls, så ett hett tips är nog att be en väninna eller i nödfall första bästa kvinna i fotoaffären att kolla om det faktiskt är vettiga bilder på frun.

Okej, då vet vi det. Ingen mening att göra något extra för en kvinna för det duger vi inte till.
    Men gnäll då inte för att vi kommer med trista presenter...
  • Tecum
    Anonym (Ok) skrev 2025-05-25 21:26:30 följande:
    Varför svara så barnsligt och dra alla kvinnor över en kam?

Man får lov att vara besviken över en present. Om man tar så illa vid sig som du och TS verkar göra så lev ensamma. 
    Man får vara besviken över en present. Men att visa det så tydligt på den typen av present, alltså tillverkad av givaren med kärlek, är inte särskilt lyckat. 

Tydligen tycker många kvinnor att TS´ fru agerade korrekt, vilket förvånar mig. Och då är det inte läge att klaga över män som inte bryr sig om uppvaktning, som TS i tråden om morsdagspresent.
  • Tecum
    Anonym (en med erfarenhet) skrev 2025-05-26 20:45:08 följande:
    Eller så lär man sig att göra saker på ett kompetent sätt om man ska ge bort hemgjorda grejer. Minst hälften av allt som ges bort i den genren blir inte fullt så lyckat som skaparen tror, enligt min erfarenhet. 

Och sen har vi också den lilla detaljen med att känna sin publik. Min man hatar t.ex. verkligen att vara med på kort och en fototavla med kort på honom hade då varit helt fel- han hade blivit svårt kränkt.
    Men det finns ändå en god tanke bakom, han bryr sig och gör en ansträngning istället för att bara köpa en blomma. Alla är inte lika kräsna som du.

Att hon skulle ha fotoskräck är mer än långsökt, och om det vore så hade TS givetvis vetat det. Sånt visar sig snabbt.
  • Tecum
    Anonym (Men varför?) skrev 2025-05-28 16:47:09 följande:

Eh? Varför gav du henne en morsdagspresent överhuvudtaget? Är hon din mor?

Förstår inte att dagens kvinnor verkar anse att män ska ge de presenter på alla möjliga tillfällen? Jag har aldrig fått eller förväntat mig något av min man på morsdag eller påsk!

Vem ger presenter till påsk?

Mors dag är vad den heter. Är du en mor kan hon firas även om det inte är DIN mor. Även om det är viktigast att just hon blir firad. Men vad är fel i att visa sina barns mamma lite extra uppskattning när ändå dagen finns? I synnerhet om de egna barnen är för små.

Men rent generellt är jag  inte mycket för firande och presenter, vi har slutat ge varann till jul och födelsedagar. 
    Skillnaden är att bli mamma (eller pappa) är en prestation och ett åtagande, till skillnad från att t ex fylla år. Så det är mer värt att fira...
Svar på tråden Min fru gillade inte min present...