Inlägg från: Anonym (Nja...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nja...)

Min fru gillade inte min present...

Jag vet inte riktigt var jag ställer mig.... Är det lite oartigt/klumpigt att säga sådär? Jo, visst. Hade vänninnor eller svärföräldrarna räckt över tavlan hade hon nog itne vågat säga exakt sådär plumpt får man anta. Men, med vem ska man få vara genuint ärlig mot då, om inte sin make?

Men visst, hon kunde ha utryckt sig mjukare  (också hårdare; personligen tycker jag iten det var så farligt).

Sedan från hennes perspektiv : Jag förstår henne! Ansträgning "jag är minsann gulligare än vad andra män är", jovisst, bravo till dig TS. Men vet du vad som verkligen är gulligt? Att fixa presenter som MOTTAGAREN faktiskt uppskattar. Inte att mottagaren ska tvingas vara tacksam för något som DU tycker är bra, och som du ansträngde dig med. Förstår du skillnaden?

Det är som när en karl kommer med en förlovningsring som iten alls är i kvinnans smak. Men fy! Inte får man väl klaga?! Säger vissa. Men hur kul är det att gå runt med en ring man inte tycker om, halva livet? Hur svårt är det att göra lite reserach? Fråga bästa vänninnan? En syster? Hennes mamma? Någon annan som kan föra saken på tal? ELLER köp en låtsasring och berätta att hon får sedan välja sin ring själv! Det finns lösningar.

I detta fallet: de flesta kvinnor har väldigt starka preferenser vad gäller bilder på en själv. Vi är otroligt självkritiska. Så visa en bild på telefonen för frun och säg "Det här tycker jag är en så bra bild på dig och barnen!" Se vad reaktionen är. Ta fasta på vad hon säger. Om hon säger "åh fy!", så säg "Jaha? Har du några favoritbilder? Om du får välja bakgrundsbild på min telefon, vilken skulle det vara då?"- DET är att anstränga sig! Att faktiskt TA REDA PÅ vad hon vill. 

Det du gjorde var inte nödvändigtvis så gulligt som du vill tro alltså. Du verkar ju mest fokuserad på dig - gjorde du tavlan till/för henne, eller bara för att själv få cred? 

Handen på hjärtat?

• Anonym (Nja...)
    Tremere skrev 2025-05-28 16:41:04 följande:

Fasen inte lätt att göra er kvinnor nöjda.
    Jag tycker nog att han gjorde sin research genom att välja sådana bilder som hon själv använt på Insta.
    Hur jäkla svårt skall det vara att visa uppskattning över gesten i stället för att stirra sig blind på själva gåvan?
    Det känns som att många kvinnor här är sådan materialister.
    Hur bra är ni själva på att ge bort gåvor till era män, på fars dag t ex?
    Blev det ett par kalsonger och stock snus i år igen?

Jättelätt att göra oss nöjda! Det är bara att f-ng FRÅGA!! 

Lata djäkla mansbebisar...
  • Anonym (Nja...)
    Tremere skrev 2025-06-04 12:33:54 följande:

Nä, för om vi frågar så är vi lata och har ingen fantasi.
    Vi skall bara magiskt veta vad ni vill ha hela tiden.

Jag menade inte att du skulle fråga exakt vad hon vill ha i present en specifik dag ... Men aktivt fråga saker om vad hon gillar och uppskattar och behöver... Vad en kvinna - DIN kvinna - gillar och ogillar bör ni veta om, ja. 

I det här fallet kunde mannen också ha engagerat sig lite bättre och gjort mera research... 
Svar på tråden Min fru gillade inte min present...