Sparande
Hej
önskar svar från er runt 45-50, med familj.
Nyfiken på hur mycket ni sparar varje månad och hur mycket har ni på sparkonton ( långsiktigt sparande)?
Hej
önskar svar från er runt 45-50, med familj.
Nyfiken på hur mycket ni sparar varje månad och hur mycket har ni på sparkonton ( långsiktigt sparande)?
Enligt AI så är medianvärdet för vad en genomsnittlig 50-åring sparat 76.000kr.
Folk som svarar i liknande trådar har ofta betydligt bättre ekonomi än snittet.
Nej helst ingen diskussion eller AI svar, bara korta enkla svar på frågorna. Vill ha dem för jag vill veta helt enkelt.
Vet svaren redan ? Nej jag vet verkligen inte vad alla här sparar och har på sina sparkonto. hur skulle jag veta det menar du? Jag ska inte ha svaren till något, bara nyfiken.
Vad ska du ha svaren till?
För du vet väl redan svaret, eller hur?
Va? Vad menar du? Nej vet inte några svar redan? har aldrig ställt frågan tidigare.
Ok du vill inte fatta, så skriv inte om du inte vill svara på frågan. Jag frågar inget kränkande och det är frivilligt att svara.
Du vet att vissa har noll kronor och andra har flera miljoner. De flesta ligger mellan det.
Vad mer behöver du veta?
Tack!! för ett svar jag faktiskt frågat efter.😊 🙏
Ok läs sparande istället då? så omfattar det allt och alla sätt att spara.
Det jag är intresserad av är eget sparande på någon form av sparande som sker regelbundet och för lång sikt (Typ 5-10år till pension). Helst svar från vanliga människor och inte AI eller statistik.
Scb har en del bra statistik kring hushållens ekonomi.
Frågan är inte lätt att besvara för hur räknas olika sätt att avsätta pengar till framtiden. Amortering, fonder, aktier, pensionspar, löneväxling,
Ja då har ni 0 i sparande men pengar på nån form av spar. Vilket är miljonbelopp. Det var det jag efterfrågade.
Fast statistik är taget från vanliga människor så är det inte svar jag får från enskilda individer, vilket jag vill ha.