Sparande
Hej
önskar svar från er runt 45-50, med familj.
Nyfiken på hur mycket ni sparar varje månad och hur mycket har ni på sparkonton ( långsiktigt sparande)?
Hej
önskar svar från er runt 45-50, med familj.
Nyfiken på hur mycket ni sparar varje månad och hur mycket har ni på sparkonton ( långsiktigt sparande)?
Enligt AI så är medianvärdet för vad en genomsnittlig 50-åring sparat 76.000kr.
Folk som svarar i liknande trådar har ofta betydligt bättre ekonomi än snittet.
Genomsnittligt månadssparande för 50-åriga män = 2600kr, för kvinnor 1500kr
Enligt AI så är medianvärdet för vad en genomsnittlig 50-åring sparat 76.000kr.
Folk som svarar i liknande trådar har ofta betydligt bättre ekonomi än snittet.
Vad ska du ha svaren till?
För du vet väl redan svaret, eller hur?
Nej helst ingen diskussion eller AI svar, bara korta enkla svar på frågorna. Vill ha dem för jag vill veta helt enkelt.
Nej helst ingen diskussion eller AI svar, bara korta enkla svar på frågorna. Vill ha dem för jag vill veta helt enkelt.
Vet svaren redan ? Nej jag vet verkligen inte vad alla här sparar och har på sina sparkonto. hur skulle jag veta det menar du? Jag ska inte ha svaren till något, bara nyfiken.
Vad ska du ha svaren till?
För du vet väl redan svaret, eller hur?
Va? Vad menar du? Nej vet inte några svar redan? har aldrig ställt frågan tidigare.
Från Rika Tillsammans:
Om vi istället tittar på vad jag brukar kalla de 20% rikaste i Sverige, dvs. de som är kunder på Avanza / Nordnet / Lysa, så ser sparandet bättre ut. De sparar i snitt 2.500 kr. Det kan jämföras med snittsparandet hos Nordea som är ca 1.000 kr.
Men precis som med lönespridningen i föra avsnittet är snitt-siffror inte helt korrekta att jämföra med då de dras upp av ett fåtal supersparare. Därför är mediansiffran mer intressant och den är ungefär halva det beloppet. Medianmånadssparandet i Sverige är ca 1.300 kr per månad.
rikatillsammans.se/forum/t/373-hur-mycket-sparar-svensken-och-rt-communityn/88536