Anonym (Nicklas) skrev 2025-06-07 23:22:19 följande:
Män emellan, är du verkligen ärlig nu? Det vi män pratar om är just kvinnors utseende. 99% av alla män har samma begär. Vi har dyrkat skönhet i tusentals år. Det är det vi män går på I större utsträckning än kvinnor
Kvinnor väljer partner mer seriöst, där hon tittar mer på andra egenskaper så som värderingar och personlighet .
Män, speciellt korta. Klagar på att kvinnor bara väljer efter längd. Nu har det visat sig att kvinnor som är långa tenderar att få mindre svar ifrån män, än dom kvinnorna som är medel. Det förvånade inte mig ett dugg. Eftersom dom flesta män föredrar små och petita kvinnor som är lättare att dominera. Där dom kan känna sig helt överlägsna. Det anses mer feminint. Även om jag tror att män känner sig lite hotade av längre kvinnor. Eftersom dom inte går att köra med på samma sätt. Och förmodligen uppfattas som mer självständiga och i mindre behov av beskydd.
Sen brukar kvinnor tendera att sluta bry sig om män ungefär vid denna ålder. Andra saker blir viktigare. En del skiljer sig, en del slutar dejta helt och hållet.
Jag känner till kvinnor som tagit avstånd helt ifrån män och har boll intresse för dom. Du skulle lika bra kunna vara osynlig. Jag kan faktiskt förstå det. Dessa kvinnor har livserfarenhet och har varit med så pass länge. Att dom vet hur män fungerar vid det här laget.
Det är inte bara för utseendet som många män vill ha yngre kvinnor. Det är också för att dom är betydligt lättare att manipulera och kontrollera och få dom till att göra saker. Det finns t ex en studie på nakenbilder don stödjer detta. Där man sett att yngre kvinnor tenderar att skicka 3 ggr så mycket mer än kvinnor från 35 och uppåt.
Sen är det kvinnor som bryr sig alldeles för mycket on hur dom ser ut m. Man märker på det , dom skriver. Det blir väldigt desperat. Men jag ser 10 år yngre minst, jag sköter min hy etc. Dessa är förevigt fast i det. Män kontrollerar dom fortfarande. Genom deras konstanta oro över utseendet.
Det är så vi män fungerar, tyvärr. Det är primitivt. Även om jag skäms erkänna det lite.
Ja du Nicklas, män emellan (eftersom vi tydligen även enligt dig alla är lika). Jag kan inte ens svara på din fråga eftersom den, kopplat till vad du valt att citera blir fullständigt obegriplig - är jag ärlig nu undrar du....angående vad? Jag ställde tre frågor i inlägget du citerade. Hur är en fråga inte ärlig - skulle jag i hemlighet undrat något helt annat??? Jag fattar helt enkelt inte. Nu är det förvisso uppenbart att du egentligen inte undrar något utan bara ville föra fram en (wait for it) svepande generalisering - stanna pressarna! Något banbrytande har hänt.
Men eftersom du uppenbarligen förefaller läsa oerhört mycket forskning (jag lovar att jag inte tvivlar det minsta 😂) så har jag ett litet tips till dig. Skit i studierna du läser ett litet tag och så läser du istället in dig på skillnaden mellan korrelation och kausalitet.....och när du ändå håller på kan du alltid fundera lite över confirmation bias och selektivt versus representativt urval.