Inlägg från: Jimmy75 |Visa alla inlägg
  • Jimmy75

Förfallet hos kvinnor vid 40..

Anonym (Emma) skrev 2025-05-31 08:28:12 följande:

Tycker på sätt och vis att det är bra att tråden finns, så kvinnor blir upplysta vilka typer av män de ska hålla sig långt borta ifrån.

Fast å andra sidan, när man läser trådar som dessa är det tyvärr lätt att få avsmak för män. Så det är på gott och ont.

Vore det inte mer rimligt och lämpligt att man får avsmak för de som uttrycker dumma, märkliga och trångsynta saker? Ska jag klumpa ihop och anse att kvinnor överlag är ditt eller datt baserat på en del dåliga erfarenheter tidigare? Kan jag över huvud taget dra slutsatser och veta något om hurdan du är som person Emma baserat på vad jag ser andra kvinnor skriver i det här forumet?
  • Jimmy75
    Anonym (Bee) skrev 2025-06-07 02:21:05 följande:

Har aldrig förstått detta tidigare. Nu själv kvinna över 50 år.
    Att vara attraktiv som kvinna över en viss ålder, säg 40 år kostar mycket tid och pengar. För att håret inte ska vara grått bör det färgas en gång/månad annars blir det en utväxt. En ung kvinna kan komma undan med tre gånger per år. Samma med hud och smink. Allt kostar mycket pengar och prioriteten blir kanske istället på barnen och familjen. Många kvinnor har heller inte tiden att fixa hud, hår, kropp och naglar. Jobbet, familjen och äldre föräldrar tar tiden.

Men vad är det för fel på grått hår??? Det kallas att åldras och är det mest naturliga i hela världen. 
  • Jimmy75
    Jimmy75 skrev 2025-06-07 13:13:15 följande:
    Men vad är det för fel på grått hår??? Det kallas att åldras och är det mest naturliga i hela världen. 
    Att sedan TS verkar ha Andrew Tate som främsta källa till kunskap och att betrakta världen får man bara skita i. Det är häpnadsväckande många alltid i såna här trådar som låter oerhört pålästa om psykologi och evolution. Gissar att andelen av den gruppen som över huvud taget har några poäng på universitetet är lätt räknade. Gissar att chat gpt och andra trådar på FF är främsta källan.
  • Jimmy75
    Anonym (Bibruden) skrev 2025-06-07 15:14:58 följande:
    Jag vet inte jag. Vi kvinnor lever ju i det även utanför FL, man ser spår av det irl även om det verkar samlas tomtar i stort antal här ja. 

Dom män som fattar det här med att majoriteten kvinnor väljer björnen tror jag är lätt räknade överallt. Vi lever i olika världar dessvärre, något jag hoppas kommer att ändras längre fram.

Ja??? Alltså, jag är född 1975 och har levt större delen av mitt liv utan FL - point being jag förstår inte din referens att kvinnor lever i det även utanför FL. Ja, jag också faktiskt. Nu var det bara enklast och närmast det som skrivs om att referera till det här forumet. Min fråga kvarstår dock och jag vänder den till dig istället. Jag har under mina år hunnit träffa en och annan kvinna som på olika vis lämnade en del del övrigt att önska för att uttrycka mig fint. Menar du på allvar då att jag över huvud taget kan dra några slutsatser om dig som person baserat på dem eftersom du också är kvinna.

Missförstå mig rätt alltså. Jag är medveten om att det är så vi människor överlag funkar eftersom det är så hjärnan är funtad. Vi använder "statistik" till att förutspå framtida situationer för att inte utsätta oss för onödiga risker eller fara, men sedan behöver man ju också lägga till en rejäl skopa rimlighet, annars kommer den statistiken bli en självuppfyllande profetia. Om du går under ett äppelträd och letar efter äpplen men blir irriterad över att alla är ruttna eller stötta så säger det ingenting om äpple generellt. Det säger mer om att man kanske behöver leta lite smartare och titta på andra ställen.

Du skriver att vi lever i olika världar men hoppas att det kommer ändras längre fram. Ja inte kommer den göra det så länge vi har en massa förutfattade meningar och svepande dömande. Vare sig de kommer från män eller kvinnor.

• Jimmy75
    Anonym (Bibruden) skrev 2025-06-07 20:17:48 följande:
    Ja absolut går det att dra slutsatser baserat på någons kön. T ex så vet jag att chansen att jag kommer att bli våldtagen och dödad av en kvinna är närmast icke existerande. Bli våldtagen av en man, det kan absolut ske, mördad efteråt är inte lika stor risk men den finns. Så självklart går det.

Om du på riktigt är intresserad av såna här logiska frågeställningar - har du testat att prompta in det i nån AI?
    Nu vet jag inte om du menar allvar när du tog det till den här absurda nivån, om du missförstod min fråga med flit, eller om den bara var otydligt formulerad. Men för att sätta saker i kontext kan jag säga att jag är legitimerad psykolog sedan 10 år tillbaka så jo jag vet ett och annat om statistik, psykometri och att dra slutsatser på gruppnivå. Det säger bara något om sannolikheter vilket handlar om gruppnivå, inte om verkligt utfall på individnivå.
  • Jimmy75
    Anonym (C) skrev 2025-06-07 21:40:19 följande:
    Tråkigt nog så har den här typen av kvinnoföraktande trådar ökat.
    Det är väl tyvärr en generell utveckling i den här typen av forum att det är alltför mycket negativt prat, fördomar, påhopp och diverse trollande. Tänk om människor överlag kunde vara positiva, stöttande, reflekterande och kunde se lösningar istället.
  • Jimmy75
    Mayjel skrev 2025-06-07 21:58:27 följande:
    Jag är gärna positiv och stöttande mot snälla människor med goda avsikter.

Männen på detta forum har oftast inga sådana egenskaper tyvärr. De är snarare ute efter att hata på kvinnor genom trådstarter likt denna eller så vill de utnyttja kvinnor för sexchattande vilket är precis lika respektlöst. Vi är inga leksaker att förbruka utan människor.

Det är ganska tröttsamt att logga in här varje dag bara för att ännu en gång bli avhumaniserad och utnyttjad av tölpar som aldrig kan ta en hint. Svårt att vara vänlig tillbaka då.

Om det är någon som helst tröst är det inte ett dugg roligare för mig som man att logga in och se skiten. I synnerhet som jag på grund av det faktum inte sällan blir svepande inkluderad i det. Pratar i allmänhet nu då och syftade inte på dig eller någon specifik.

Tyvärr tenderar såna här forum att dra just den typen av människor, både kvinnor och män.

• Jimmy75
    Anonym (Bee) skrev 2025-06-07 22:24:26 följande:

Jag anser att det inte är attraktivt med grått hår. Inte alla får grått hår. Krävs mer för att få motsvarande resultat med glansigt och färgad nyans. Samma gäller för att behandla ytliga blodkärl med exempelvis IPL. Allt kostar tid och pengar, därför tror jag kvinnor ?förfaller?.

Jesus christ!! Det är ju ingen som förfaller - vi åldras!!! Däremot finns det ju en helt sjuk och skruvad bild av vad som är normalt och vilka förväntningar vi har. Det är som om jag skulle börja vara missnöjd med det faktum att solen går upp i öst och sedan ägna mitt liv åt att försöka motverka det.
  • Jimmy75
    Anonym (Nicklas) skrev 2025-06-07 23:22:19 följande:
     Män emellan, är du verkligen ärlig nu? Det vi män pratar om är just kvinnors utseende. 99% av alla män har samma begär. Vi har dyrkat skönhet i tusentals år. Det är det vi män går på I större utsträckning än kvinnor
    Kvinnor väljer partner mer seriöst, där hon tittar mer på andra egenskaper så som värderingar och personlighet . 

Män, speciellt korta. Klagar på att kvinnor bara väljer efter längd. Nu har det visat sig att kvinnor som är långa tenderar att få mindre svar ifrån män, än dom kvinnorna som är medel. Det förvånade inte mig ett dugg. Eftersom dom flesta män föredrar små och petita kvinnor som är lättare att dominera. Där dom kan känna sig helt överlägsna. Det anses mer feminint. Även om jag tror att män känner sig lite hotade av längre kvinnor. Eftersom dom inte går att köra med på samma sätt. Och förmodligen uppfattas som mer självständiga och i mindre behov av beskydd.

Sen brukar kvinnor tendera att sluta bry sig om män ungefär vid denna ålder. Andra saker blir viktigare. En del skiljer sig, en del slutar dejta helt och hållet.

Jag känner till kvinnor som tagit avstånd helt ifrån män och har boll intresse för dom. Du skulle lika bra kunna vara osynlig. Jag kan faktiskt förstå det. Dessa kvinnor har livserfarenhet och har varit med så pass länge. Att dom vet hur män fungerar vid det här laget.

Det är inte bara för utseendet som många män vill ha yngre kvinnor. Det är också för att dom är betydligt lättare att manipulera och kontrollera och få dom till att göra saker. Det finns t ex en studie på nakenbilder don stödjer detta. Där man sett att yngre kvinnor tenderar att skicka 3 ggr så mycket mer än kvinnor från 35 och uppåt.  

Sen är det kvinnor som bryr sig alldeles för mycket on hur dom ser ut m. Man märker på det , dom skriver. Det blir väldigt desperat. Men jag ser 10 år yngre minst, jag sköter min hy etc. Dessa är förevigt fast i det. Män kontrollerar dom fortfarande. Genom deras konstanta oro över utseendet.

Det är så vi män fungerar, tyvärr. Det är primitivt. Även om jag skäms erkänna det lite.

Ja du Nicklas, män emellan (eftersom vi tydligen även enligt dig alla är lika). Jag kan inte ens svara på din fråga eftersom den, kopplat till vad du valt att citera blir fullständigt obegriplig - är jag ärlig nu undrar du....angående vad? Jag ställde tre frågor i inlägget du citerade. Hur är en fråga inte ärlig - skulle jag i hemlighet undrat något helt annat??? Jag fattar helt enkelt inte. Nu är det förvisso uppenbart att du egentligen inte undrar något utan bara ville föra fram en (wait for it) svepande generalisering - stanna pressarna! Något banbrytande har hänt.

Men eftersom du uppenbarligen förefaller läsa oerhört mycket forskning (jag lovar att jag inte tvivlar det minsta 😂) så har jag ett litet tips till dig. Skit i studierna du läser ett litet tag och så läser du istället in dig på skillnaden mellan korrelation och kausalitet.....och när du ändå håller på kan du alltid fundera lite över confirmation bias och selektivt versus representativt urval.

• Jimmy75
    mijau skrev 2025-06-08 01:39:26 följande:

Jag är 44 år. Har aldrig haft så många män som är ute efter mig dom nu. De flesta "förfallna" kvinnor jag ser är i förhållanden, och det är nog för att deras män tar inte hand om dom och deras behov så tillsist ger dom upp allt. Och det finns minst lika många män som ser ut som skit om inte mer.

Well spoken!
  • Jimmy75
    Anonym (Bibruden) skrev 2025-06-08 08:47:18 följande:
    Jaja. Trådstarten är värdelös, jag anstränger mig inte nämnvärt då. Kan ju vara så att jag förstår vad du menar men med mitt svar säger jag att gruppnivån inverkar nog allt på individnivån ändå. Jag har många manliga vänner, nog fler än kvinnliga egentligen. Dom har jag bedömt efter dom fina roliga människorna dom är efter att ha lagt energi på att lära känna dom. Jag är bra på att bedöma, det finns ett nålsöga alla behöver passera. Män som grupp ger jag faktiskt inte mkt för, jag har för många exempel både från mitt eget liv och hur världen ser ut att vara sunt skeptisk. Men såklart säger jag inte till mig själv att eftersom dom flesta äpplen jag stöter på är ruttna så är alla det. Så jag sållar och hittar guldkornen samt dom som är helt ok.

Manstomtarna på FL är bottenskrapet. Dom dras hit för att hata på kvinnor anonymt. Det är ju säkert jobbigt när världen förändras och man är för dålig för att kunna acceptera det och anpassa sig.

Men det är alltid en man. När det inte är Johanna Möller då :)

Tolkar ditt svar som att de manliga vännerna du pratar om INTE är personer man skulle behöva undvika och INTE på ett rättvisande sätt passar in på den allmänna beskrivningen här - Ergo överlag är bra, icke våldsamma, kvinnohatande eller förnedrande män......som du upptäckte för att du bedömde dem utifrån deras individuella egenskaper och inte enligt en "undvik-alla-män-om-du-vill-vara-lycklig". Så vad du säger här är TYP vad jag skrivit från början - att du kan inte använda stereotyp information som gäller på gruppnivå för att på riktigt säga något om den enskilda individen, endast sannolikheten att råka på en sådan individ.

I förlängningen, om du nu följde principen att undvika alla män (jag vet att det inte var du som skrev det tidigare) så skulle du heller aldrig lärt känna de du beskriver här ovan och således istället blivit mer övertygad som stereotypen - see the problem???

• Jimmy75
    Anonym skrev 2025-06-10 14:26:28 följande:
    Långa kvinnor, ja och män också för den delen, har ofta större självförtroende och självkänsla än korta personer.
    Likaså smala vs feta.

Men jag får spel på den här typen av data. Ni blandar ihop korrelation med kausalitet. Det blir inte så per automatik för att man är lång eller smal.

Det finns ett närmast perfekt samband mellan när Nicholas Cage släpper filmer och en ökning i drunkningsolyckor också. Tänker ni att det är på grund av Nicholas Cage människor drunknar då eller? För i så fall måste vi se till så att han slutar göra filmer.

• Jimmy75
    Anonym skrev 2025-06-10 17:34:23 följande:
    Glömde... du behöver inte säga ni till mig.
    Det går jättebra med "du"!

Bra va?

Det var inte menat som någon felskriven artighetsfras. Jag menade på riktigt ni eftersom listan här på FL där det händer kan göras lång. Det är ständigt denna sammanblandning mellan saker som samvarierar men lyfts fram här som om det ena orsakar det andra.

Kan visa väldigt tydligt på att när glassförsäljningen ökar så stiger antalet villainbrott. Med logiken som inte sällan används i FLs trådar skulle det antingen betyda att det är glassföräljarnas fel att vi får fler inbrott, alternativt att när vi drabbas av inbrott köper vi gärna glass.

Men smickrande ändå att mitt inlägg engagerade dig så mycket att du kände behovet av att kommentera det en gång till när jag inte brydde mig om första.

• Jimmy75
    ClumsySmurf skrev 2025-06-10 18:23:45 följande:
    blandar du hop ett påstående om hur något är med ett påstående om varför det är som det är?
    Nej, inte jag. Det är just det som är min poäng att det är vanligt här inne att blanda ihop samband med orsak. Det hänvisas inte sällan till statistik som nästan uteslutande är korrelationer, inte orsakssamband.
  • Jimmy75
    Anonym skrev 2025-06-10 20:13:56 följande:
    Vasågod, här får det en kommentar till!

Och jag har rätt i det jag skrev även om det känner dig kränkt av det.

Rätt om VAD 😄🤷🏻?♂️

Jag kan inte ens svara för jag vet inte vilket du syftar på....

Och kränkt? När blev jag kränkt???

• Jimmy75
    Anonym (Bibruden) skrev 2025-06-11 15:43:01 följande:
    Minns inte helt men är det du som sa att du varit verksam psykolog i 10 år? Tillåt mig att tvivla, misstänker att en psykolog inte går att trigga igång så som du varvar upp. Tycker trollande verkar vara ngt av det mest trista som går att underhålla(?) sig med. Permaban låter toppen imo.
    När jag är privat är jag inte mer svårtriggad än vad som kan förväntas enligt normalfördelning av personlighetsdrag....och i inlägget du citerar begriper jag inte vad du syftar på verkade lätt-triggat??? Om du har tidigare inlägg i åtanke kan det säkert uppfattats så. Vet själv att jag kan bli provocerad av saker som skrivs i såna här kommentarsfält.....vilket för all del är dumt när man bara kan skrolla vidare. Med det sagt....vad gäller det du citerade var det en uppriktigt menad fråga - vad var det du syftade på att du hade rätt angående? Jag svarar gärna men jag kan inte kommentera det när jag inte visste vilket du syftade på och sedan uppfattade du mig som lättkränkt och då undrade jag vad i det jag skrev som tolkades som att jag var kränkt, för det förstod jag inte heller. Fullt möjligt som sagt att jag blev provocerad av något, alltså tyckte det var dumt skrivet, men kränkt har jag nog aldrig känt mig på familjeliv.
Svar på tråden Förfallet hos kvinnor vid 40..