Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

223:- om dagen

Anonym (reagt) skrev 2025-05-24 16:11:37 följande:
    Och jobb som du sjukt lätt kan förstöra kroppen på..REJÄLT
    Attityder som denna visar att ersättningen ska vara låg. Om du anser låna ett gevär och trycka av i huvudet är bättre, ja....
  • Tow2Mater
    Anonym (reagt) skrev 2025-05-24 17:23:12 följande:
    Anser du dig likvärdigt med IQ som Mater från Disney´s Cars?
    (syftar på din nick!!)
    Vad var det du inte förstod? Att du anser dig för fin att ta lågavlönade oattraktiva jobb tills du hittar annat, visar att bidragen ska hållas låga för den kategori folk som är kapabla att jobba!
  • Tow2Mater
    Anonym (reagt) skrev 2025-05-24 18:07:55 följande:
    Sa aldrig att jag är för fin, har du ens tänkt på att jag kanske redan har ett jobb och väljer att stötta en kompis som har det svårt. 

Dra ner lite till ettans växel och kör inte för fort i dina tankesnurror om  att jag skulle vara lat.

Tänk om jag var en helt annan person som är sjukt självmordsbenägen, och ditt meddelande tog så illa så att jag verkligen utfört det, skulle du kunna leva med det? Att det var ditt meddelande som var den sista spiken?

Bara för att FL har sina drägg som skriver saker dom garanterat inte skulle våga basunera ut på öppen gata.
    Din kompis tvingas då ansöka om ekonomiskt bistånd, vilket är helt rätt. Vad menar du skulle vara fel med det?

Och är hon sälvmordsbenägen ska du hänvisa till vården.

Jag sa inte att du var lat. Jag sa 'för fin för att ta ett lågavlönat oattraktivt jobb tills du hittar bättre'. Att ha den attityden stinker.
  • Tow2Mater
    Anonym (reagt) skrev 2025-05-24 18:26:43 följande:
    Och du insinuerar att det är en hon. Herregud!!!
    Ja? är hon transsexuell? tar så illa upp att bli kallad 'hon'?
  • Tow2Mater
    Anonym (reagt) skrev 2025-05-24 19:13:13 följande:
    Vad han/hon är har inte du med att göra, och tänker inte berätta om vad han/ hon är bakom dennes rygg.
    Ok. Jag antar då det är en hon. För diskussionen i tråden duger det utmärkt.
  • Tow2Mater
    Anonym (reagt) skrev 2025-05-28 17:25:56 följande:

Min kompis är allt annat än glad nu, uppenbarligen så fick han/hon beviljat försörjningsstöd men fick bara 5043:-
    Räcker ju inte ens till hyran ju...
    Hade jag haft hade jag lånat ut mellanskillnaden..

Plus de där 223 kr per dag aktivitetsstöd?

Kanske ett lågavlönat oattraktiva jobb skulle funka nu?
Svar på tråden 223:- om dagen