Inlägg från: Anonym (Förstår dig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förstår dig)

Blir aldrig firad, mors dag mm

Jag förstår dig TS. Jag har samma sits, en man som aldrig firar mig om jag inte i princip lagt ut det i klarspråk tio gånger att jag vill det. Och det i sig känns ju dels jäkligt girigt att göra och dels får jag himlande ögon mot mig att jag tjatar.

Jag kräver inget stort firande alls. Det behöver inte ens kosta en krona, jag hade blivit gladast av en handplockad bukett och ett kort som kunde vara en handskriven lapp. Men min man förstår inte det. Han "hinner inte". Och det i sig sårar mig faktiskt. 

Han är en närvarande pappa och fixar saker hemma - men just den här omsorgen om mig har försvunnit genom åren. När vi träffades var han mån om att göra små saker han visste gjorde mig glad. Jag gör det för honom fortfarande men hans del har försvunnit mot mig. Och det är faktiskt något jag sörjer rätt mycket.

Också då jag vill att vi i vår familj visar våra barn att den man delar livet med, den uppskattar man och den lyfter man. Den försöker man göra livet lite gladare och enklare för.

Igår slutade dagen med att jag låg och grät ensam medan han gjorde annat och barnen sov. Inte en optimal mors dag direkt.

• Anonym (Förstår dig)
    Anonym (Realisten) skrev 2025-05-27 08:56:12 följande:

Som vanligt skall många kvinnor ha en jävligt flexibel inställning och konstruerade skäl till att bli uppvaktade av sin egen man på Mors dag. I tråden läser vi att det är patetiskt att laga mat till sin man eftersom man inte är mamma till honom. 

Men när det gäller att bli uppvaktad med materiella ting ja då går det utmärkt att agera Mor (Mamma). Lägg också märke till den falska förevändningen:  Barnen måste ju lära sig att uppvakta sin mor och därför måste min man köpa dyra saker till mig. Det är betydligt mer moraliskt rätt av kvinnan att påminna sin man att uppvakta sin egen mor. Men att unna svärmor något, nej det är väl otänkbart?

Nu är ju mors dag en dag för att lyfta mödrarna. En man kan ju, kanske som en nyhet för dig, även faktiskt lyfta sina egna barns mor OCKSÅ. 
Svar på tråden Blir aldrig firad, mors dag mm