• Anonym (Sorgsen)

Blir aldrig firad, mors dag mm

Kvällen innan mors dag och jag känner mig så ledsen. Vet att ingen kommer väcka mig med blommor, presenter eller ens kaffe på sängen. Barnen är för små att ordna själva.

Min man "glömmer" alltid bort att fira mig utöver min födelsedag. Inga julklappar, uppmärksamhet på mors dag eller bröllopsdagen. Det ligger i våra kalendrar men han glömmer alltid, även om jag hintar klockrena hintar. . 

När han väl kommer på det eller när jag påminner, senare under dagen så får han väldigt dåligt samvete och åker och köper nåt i panik men tror sen att allt är bra. 

Har tagit upp detta såååå många gånger och han lovar att bättra sig. Håller med om att han skulle bli ledsen om vi glömde hans födelsedag, fars dag eller ingen julklapp mm. 

Fler som ligger ledsna ikväll?

• Svar på tråden Blir aldrig firad, mors dag mm
  • Anonym (Hej)

Din man ska väl inte fira dig på mors dag? Du är ju inte hans mamma. Glad Det är väl dina barn som ska fira dig, som du är mamma till?

• Jårdi
    Anonym (Hej) skrev 2025-05-24 20:58:18 följande:

Din man ska väl inte fira dig på mors dag? Du är ju inte hans mamma. Glad Det är väl dina barn som ska fira dig, som du är mamma till?

Det är ju han som ska se till att barnen fixar något?
  • Anonym (d)

Att du ens bryr dig, jag förstår inte det.
    Varör är det så viktigt att bli firad?

• Anonym

Förstår dig ts. Klart man blir ledsen.
    Nu när du har sagt det till din man flera gånger utan att det blir ändring så tycker jag att du ska lägga ner firanden av honom. 
    Det finns ett engelskt ordspråk som lyder: den som inte lyssnar ska känna.

• Anonym (B)
    Anonym (Sorgsen) skrev 2025-05-24 20:49:48 följande:
    Blir aldrig firad, mors dag mm

Kvällen innan mors dag och jag känner mig så ledsen. Vet att ingen kommer väcka mig med blommor, presenter eller ens kaffe på sängen. Barnen är för små att ordna själva.

Min man "glömmer" alltid bort att fira mig utöver min födelsedag. Inga julklappar, uppmärksamhet på mors dag eller bröllopsdagen. Det ligger i våra kalendrar men han glömmer alltid, även om jag hintar klockrena hintar. . 

När han väl kommer på det eller när jag påminner, senare under dagen så får han väldigt dåligt samvete och åker och köper nåt i panik men tror sen att allt är bra. 

Har tagit upp detta såååå många gånger och han lovar att bättra sig. Håller med om att han skulle bli ledsen om vi glömde hans födelsedag, fars dag eller ingen julklapp mm. 

Fler som ligger ledsna ikväll?

Du får sluta fira honom.
    Han har visat med sina handlingar att sådant är oviktigt för honom.

Oavsett vad han säger.

Barnen kan fira dig när de blir större.
  • Anonym (En gång)

En gång sedan barnen föddes för 12 år sedan har jag fått en present på mors dag, en presentjag själv valde men de köpte. Nu är vi separerade sedan ett år tillbaka så även om barnen ska träffa pappa imorgon så lär jag inte få något eftersom han hatar mig efter att jag valde att lämna. 

Att bli väckt med sång och frukost på sängen har inte skett sedan jag bodde hemma och fyllde år. 

• Anonym (M)

Vara ihop med någon som inte bryr sig, så ledsamt?men han kanske gör mycket annat för dig än just detta med firande-dagar?

• Aliona

Oj, har aldrig gett och aldrig fått present på Mors dag. Tycker bara att det är trams och kommersiell. Så nej, jag delar inte fina känslor. Däremot så förstår jag att du är ledsen när du har sagt till flera gånger och han ändå ignorerar eller glömmer. I ett förhållande gör man saker för sin partner om man vet att hen tycker att det är viktigt, även om man själv tycker att det är trams. 

Tråkigt nog så behöver du nog vara ännu tydligare och rakt ut säga vad du förväntar dig och påminna. 

Kan kanske också hjälp att tänka att människor uttrycker kärlek på olika sätt. Om han inte visar med presenter och firande så kanske han visar på annat sätt? 

• Anonym (Hh)
    Anonym (Hej) skrev 2025-05-24 20:58:18 följande:

Det är klart hennes man ska fira henne, hon är ju mamma till hans barn. Han ska absolut visa henne uppskattning den här dagen, och är barnen dessutom för små får han stå för uppvaktningen själv. 
Svar på tråden Blir aldrig firad, mors dag mm