• Anonym (Undrar)

Män, vad ska stå i en kvinnas dejtingprofil?

Som rubriken, vad ser ni män gärna att det står i en kvinnas dejtingprofil? Vad skulle få dig att skriva till henne (vi förutsätter att ni inte kan se bilder på varandra för diskussionens skull). Vad vill ni veta om en kvinna för att skriva till henne? 

• Svar på tråden Män, vad ska stå i en kvinnas dejtingprofil?
  • Anonym (T)
    Anonym (R) skrev 2025-05-26 10:27:48 följande:
    Gör han det? Varför svarar du för någon annan än dig själv? 
    Det vet väl inte jag?

Men ser man aldrig en vacker kvinna medan en annan ser vackra kvinnor varje dag så får man väl anta att det beror mycket på ens egen inställning?
  • Anonym (R)

Nej varför ska man anta det. Det kan ha andra förklaringar också, vart man bor och rör sig tex.

För övrigt så brukar vacker vara något man säger om något som sticker ut, något som får en att haja till, något som är tillräckligt anmärkningsvärt för att kommenteras som vackert. Inte något som är vanligt förekommande och alldagligt.

Anonym (T) skrev 2025-05-26 19:19:10 följande:
    Det vet väl inte jag?

Men ser man aldrig en vacker kvinna medan en annan ser vackra kvinnor varje dag så får man väl anta att det beror mycket på ens egen inställning?
  • Anonym (M)

Jag har faktiskt fått komplimanger för min profiltext av män, även av en man som precis skulle lägga ner dejtingen av olika skäl. Han ville bara skriva att det var den bästa profiltext han hade läst, vilket jag blev väldigt glad för.

Det är förstås subjektivt vad man fastnar för men jag tror att det var för att jag inte hade någon kravlista utan fokuserade mer på mina egna för- och nackdelar, vilka  värderingar som är viktiga för mig och vilken typ av relation jag söker. Jag skrev det på ett lättsamt, bitvis humoristiskt sätt. 

Först hade jag en mer allmän profiltext och fick alla möjliga svar men när jag skrev en mer genomtänkt text om ovanstående fick jag färre svar fast männen som hörde av sig var riktigt bra matchningar. 

Fundera ordentligt över vad du värdesätter i en relation och hur du är som person och skriv en profiltext utifrån det är mitt råd. Sedan ber du någon som känner dig väl läsa igenom och komma med input. 

• Anonym (T)
    Anonym (R) skrev 2025-05-26 19:33:13 följande:

Nej varför ska man anta det. Det kan ha andra förklaringar också, vart man bor och rör sig tex.

För övrigt så brukar vacker vara något man säger om något som sticker ut, något som får en att haja till, något som är tillräckligt anmärkningsvärt för att kommenteras som vackert. Inte något som är vanligt förekommande och alldagligt.

Jag ser flera vackra saker och personer alla dagar jag går ut.
  • Tobben
    Anonym (T) skrev 2025-05-26 19:54:54 följande:
    Jag ser flera vackra saker och personer alla dagar jag går ut.
    Världen är vacker och det finns gott om vackra människor!
  • Tukt

Det ska väl stå det där som jag själv inte kom på att jag ville läsa.

• Anonym (T)
    Tobben skrev 2025-05-26 20:08:30 följande:
    Världen är vacker och det finns gott om vackra människor!
    Verkligen! Visst finns det mörka och sorgliga hörn också men man måste försöka att inte stoppa in allt i världen i dem så att de inte ska bli större i ens eget sinne.
  • Anonym (T)
    Tukt skrev 2025-05-26 20:25:40 följande:

Det ska väl stå det där som jag själv inte kom på att jag ville läsa.

Bra svar👍
  • Anonym (Ferry)

Spelar ingen roll vad hon skriver. Jag tror ändå inte ett ord av vad hon skriver??

Svar på tråden Män, vad ska stå i en kvinnas dejtingprofil?