• Anonym (Undrar)

Män, vad ska stå i en kvinnas dejtingprofil?

Som rubriken, vad ser ni män gärna att det står i en kvinnas dejtingprofil? Vad skulle få dig att skriva till henne (vi förutsätter att ni inte kan se bilder på varandra för diskussionens skull). Vad vill ni veta om en kvinna för att skriva till henne? 

• Svar på tråden Män, vad ska stå i en kvinnas dejtingprofil?
  • Anonym (HappyPancake)
    Anonym (Man) skrev 2025-05-24 21:36:45 följande:

Det värsta som finns är kvinnor som kör girlpowerstuket, har långa listor eller som man måste kunna hantera.

Fötterna på jorden, att uppleva saker ihop, några intressen och gärna att man tar hand om sig själv och sin kropp. Det är positiva saker.

Ska inte kapa den här tråden, men måste bara få tränga mig emellan med en liten fråga:

"Fötterna på jorden" måste väl vara en av de allra vanligaste självbeskrivningarna i mäns profiler och jag har alltid undrat vad man försöker säga med det?

Hurdan är den som inte har "fötterna på jorden"?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Man) skrev 2025-05-24 21:36:45 följande:

Det värsta som finns är kvinnor som kör girlpowerstuket, har långa listor eller som man måste kunna hantera.

Fötterna på jorden, att uppleva saker ihop, några intressen och gärna att man tar hand om sig själv och sin kropp. Det är positiva saker.

Tack för ett seriöst svar! 
  • Anonym (Bombvarning?)

"Jag har bomber så stora att Putin skulle svimma vid synen av dem"

Spelar ingen roll vad som står så länge det är rättstavat och utan särskrivningar.

• Anonym (Alexander den store)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-05-24 21:15:24 följande:
    Jösses

Du får bestämma dig. Vill du höra vad män verkligen vill läsa i en profiltext eller vill du höra vad kvinnor skulle föredra att män hade önskat i profiltext om kvinnor fick bestämma.

Eller också får du skriva att du bara tolererar PK-svar (eller seriösa som du kallar dem)

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Alexander den store) skrev 2025-05-24 22:23:57 följande:

Du får bestämma dig. Vill du höra vad män verkligen vill läsa i en profiltext eller vill du höra vad kvinnor skulle föredra att män hade önskat i profiltext om kvinnor fick bestämma.

Eller också får du skriva att du bara tolererar PK-svar (eller seriösa som du kallar dem)

Förutom det sexuella du skrev om så vill män alltså ha en mamma? 
  • Anonym (D)

Eftersom forumet är nerlusat med misogyna inceltroll med npf så skulle jag inte ställa en sån fråga härinne. 

Vänd dig till en killkompis eller manliga släktingar (vettiga sådana) istället. Eller nån annan, normal man med social kompetens som inte är sexfixerad eller ett omoget mansbarn som söker en extra mamma i en partner.

• Anonym (Alexander den store)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-05-24 23:04:15 följande:
    Förutom det sexuella du skrev om så vill män alltså ha en mamma? 
    Jag ser att du förvanskar vänlighet, älskvärdhet, tacksamhet till mamma-egenskaper. 

Om du vill ha långvarig relation måste du leverera detta och nej du kommer inte undan bara för att du klistrar fast en mamma-etikett. Du försöker bara fly ansvar och ömsesidighet och då blir du antingen dumpad eller bedragen i slutändan.
  • Anonym (D)
    Anonym (Alexander den store) skrev 2025-05-24 23:45:30 följande:
    Jag ser att du förvanskar vänlighet, älskvärdhet, tacksamhet till mamma-egenskaper. 

Om du vill ha långvarig relation måste du leverera detta och nej du kommer inte undan bara för att du klistrar fast en mamma-etikett. Du försöker bara fly ansvar och ömsesidighet och då blir du antingen dumpad eller bedragen i slutändan.
    Att dalta med en man genom att laga mat åt honom (för att han inte klarar detta själv) är inte älskvärt, bara patetiskt. Lär dig att laga din egen mat istället för att kräva att en kvinna gör det åt dig. Ingen normal kvinna vill ha ett mansbarn till partner.
  • Anonym (HappyPancake)
    Anonym (Alexander den store) skrev 2025-05-24 22:23:57 följande:

TS, jag försvarar inte den här omogna figuren, men en sak måste jag ge honom rätt i.

Det är stor skillnad på vad män vill ha och det vi tycker att de borde vilja ha.

När en man törs svara dig ärligt hur det faktiskt ligger till så får man vara beredd på besvikelse. 
  • burleskburkläsk

Sanningen

Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
Svar på tråden Män, vad ska stå i en kvinnas dejtingprofil?