Inlägg från: Anonym (ST) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ST)

Hundägare mot min vilja! Hjälp tack!

Jag hade nog åkt hem till hans föräldrar och lämnat hunden där. Sedan får han lösa det bäst han vill.

Det är väldigt elakt mot djuret att tvinga någon människa som inte vill ha djur att ta hand om det. Han är inte djurvänlig för fem öre.

Tycker väldigt synd om denna hunden. 

• Anonym (ST)
    Anonym (Arg mamma) skrev 2025-05-26 14:45:45 följande:

Hunden behandlas såklart inte illa här, det är en söt krabat, men jag VILL helt enkelt inte ha ansvaret. Det finns ingen att lämna den till, finns inte heller något pensionat nära. Lämna den ute skulle jag aldrig göra, det är inte hundens fel att exet är en idiot. Jag jobbar hemifrån, så han säger bara att det "är nyttigt för mig att tvingas ut om dagarna".

Då skulle jag säga att nästa gång hunden kommer hem till mig sätter jag ut en annons bums och skänker bort den. Alternativt ta kontakt med kenneln som han köpte den ifrån och säg hur det ligger till. Då tar de säkert tillbaka hunden. 

Han har köpt en hund, det är HANS ansvar att se till att hunden är omhändertagen av någon som VILL ta hand om den när han inte är hemma. 

Du har antagligen varit för snäll mot honom förut så att han tror att han bara kan köra över dig. 
  • Anonym (ST)
    Anonym (Arg mamma) skrev 2025-05-27 11:07:23 följande:

Självklart vet jag att hon vill ha hund, men det är vare sig hon eller pappan som bestämmer här. Jag vill inte ha hund (eller djur öht) och så är det med den saken. Jag älskar djur, men vill inte ha ansvaret för egna.

Och hon är INTE handikappad.

Enklaste är väl att ta nycklarna från dottern och att du är hemma när pappan och dottern kommer så att de inte bara tar med hunden in till dig. Säg att hon får tillbaka nycklarna när de har förstått att hunden inte är välkommen. 

Jag skulle väl låta det bero denna enda gång eftersom det inte verkar finnas mycket att göra nu när ditt ex är bortrest, men aldrig mer. 
Svar på tråden Hundägare mot min vilja! Hjälp tack!