Inlägg från: Anonym (Omg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Omg)

Hundägare mot min vilja! Hjälp tack!

Hände en kompis till mig med. Hon åkte hem till pappan och band hunden vid hans brevlåda, tog ett foto och skickade till honom. Hans mamma fick rycka ut. Sedan var det inga problem längre, och hunden såldes efter några år när barnet tröttnat på den. 

Vilka idiotier till föräldrar det finns. Man upphör aldrig att förvånas. 

• Anonym (Omg)
    Anonym (Myskmalva) skrev 2025-05-26 11:30:42 följande:
    Ja verkligen! Binda i brevlådan!?

Det fungerade, min kompis visste att hans mamma skulle hjälpa honom. 

Att skaffa hund och tro att andra ska ta hand om den är korkat. 

• Anonym (Omg)
    Anonym (Deltid) skrev 2025-05-26 21:05:11 följande:

Om vi bortser från att pappan är en idiot, hade ni kunnat lösa det med att hunden bor i annan familj på dina veckor? Finns ändå en hel del som får det upplägget att fungera. Så får dottern behålla hunden men du behöver inte ha den dina veckor. 

Det får väl pappan fixa i så fall. 
  • Anonym (Omg)
    Anonym (M) skrev 2025-05-27 09:54:22 följande:

Ja du får väl lämna hunden ute eller nåt då och tipsa länsstyrelsen. Alternativt polisen om det är akut eller utanför kontorstid. Har hunden det bra inne hos dig så far den ju inte illa så då kanske de inte gör något. Binda den hemma hos honom är riskabelt. Kommer det fram att du är den som bundit den ute så kanske du riskerar någon form av djurplågeriåtal. Även om det inte är du som är ägaren så får man inte göra aktiva handlingar mot djur som kan skada dem. I det fallet att binda upp djuret ute utan uppsikt på okänd tid. Hade du vägrar emot hunden eller vägrat släppa in den när den kom är dock en annan sak.

Men jag hade tänkt ett varv till om jag var du. Om du faktiskt kan ta hand om hunden och det är bra för dottern. Ditt ex har såklart ingen rätt att göra som han gjorde men han kanske egentligen har rätt i sak?

Du missade det självklara, TS vill inte ha en hund.
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Den smarta) skrev 2025-05-27 10:03:50 följande:
    Du bör naturligtvis tänka på barnets bästa och inte ditt eget. Gäller alla som skaffar barn och ännu mer om barnet är handikappat. 

Gläd dig åt att din dotters välbefinnande och att du i framtiden kommer att ha en bra relation med din dotter tack vare detta.

Så, ta straffet med byrackan men försök vältra över kostnader på pappan som har skaffat den.
    Skitsnack. Om TS inte vill ha ansvar för ett djur så ska hon inte ha ett djur. Det är inget som barnet bestämmer om. 
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Den smarta) skrev 2025-05-27 10:03:50 följande:
    Du bör naturligtvis tänka på barnets bästa och inte ditt eget. Gäller alla som skaffar barn och ännu mer om barnet är handikappat. 

Gläd dig åt att din dotters välbefinnande och att du i framtiden kommer att ha en bra relation med din dotter tack vare detta.

Så, ta straffet med byrackan men försök vältra över kostnader på pappan som har skaffat den.
    Barnet kan dessutom hänga med hunden hemma hos pappan. 
Svar på tråden Hundägare mot min vilja! Hjälp tack!