Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Hundägare mot min vilja! Hjälp tack!

Ja du får väl lämna hunden ute eller nåt då och tipsa länsstyrelsen. Alternativt polisen om det är akut eller utanför kontorstid. Har hunden det bra inne hos dig så far den ju inte illa så då kanske de inte gör något. Binda den hemma hos honom är riskabelt. Kommer det fram att du är den som bundit den ute så kanske du riskerar någon form av djurplågeriåtal. Även om det inte är du som är ägaren så får man inte göra aktiva handlingar mot djur som kan skada dem. I det fallet att binda upp djuret ute utan uppsikt på okänd tid. Hade du vägrar emot hunden eller vägrat släppa in den när den kom är dock en annan sak.

Men jag hade tänkt ett varv till om jag var du. Om du faktiskt kan ta hand om hunden och det är bra för dottern. Ditt ex har såklart ingen rätt att göra som han gjorde men han kanske egentligen har rätt i sak?

• Anonym (M)
    Anonym (Omg) skrev 2025-05-27 10:03:18 följande:
    Du missade det självklara, TS vill inte ha en hund.
    Jag missade inte alls att hon inte vill, det var därför jag skrev det där om att tänka ett varv till. Ingen anledning att skriva så om jag inte hade läst att hon inte vill.
  • Anonym (M)
    Anonym (Arg mamma) skrev 2025-05-27 11:07:23 följande:

Självklart vet jag att hon vill ha hund, men det är vare sig hon eller pappan som bestämmer här. Jag vill inte ha hund (eller djur öht) och så är det med den saken. Jag älskar djur, men vill inte ha ansvaret för egna.

Och hon är INTE handikappad.

Så vad ska du göra nu?
Svar på tråden Hundägare mot min vilja! Hjälp tack!