"Ditt barn gör mitt till en mobbare"
Tjejerna går i sjuan. Hur skulle du som förälder agera om ditt barns bästis förälder sa de orden till dig?
Tjejerna går i sjuan. Hur skulle du som förälder agera om ditt barns bästis förälder sa de orden till dig?
Kolla upp om det stämmer.
Eh ursäkta?
Det låter fullkomligt orimligt, men det går inte att svara på utan mer information. Tex kring om ditt barn är offret eller drar med sig den andre i gemensam mobbing? I det sistnämnda kan det ju vara ett problem att ta tag i gemensamt, ja.
Jag skulle be den andra föräldern att förklara närmare. Det kan vara så att barnet drar med andra i mobbning och då är det viktigt att ta tag i det så fort som möjligt. Om mitt barn skulle vara en mobbare hade jag sett till att gör något åt det och ta hjälp av skola mm vid behov.
Eh ursäkta?
Det låter fullkomligt orimligt, men det går inte att svara på utan mer information. Tex kring om ditt barn är offret eller drar med sig den andre i gemensam mobbing? I det sistnämnda kan det ju vara ett problem att ta tag i gemensamt, ja.
Jag skulle vilja veta mer, så jag kunde bedöma om det låg något i anklagelsen eller inte. Gjorde det det, skulle jag försöka ta tag i situationen på något sätt. Jag vill absolut inte att mitt barn är en mobbare, och inte heller att hen drar med sig andra i sitt oempatiska destruktiva beteende.
Jag skulle ta det på allvar och kolla upp om det stämmer. Det är välkänt att ledartyper drar med sig andra in i mobbningsbeteende och här gäller det för dig och ansvariga på skolan att stämma i bäcken.
Ta det på jättestort allvar och undersöka vad det är som händer.
Jag skulle upplysa personen om att man inte kan göra en annan person till en mobbare. Sedan skulle jag fråga vad hon egentligen menar mitt barn gör.
Jag skulle upplysa personen om att man inte kan göra en annan person till en mobbare. Sedan skulle jag fråga vad hon egentligen menar mitt barn gör.