• Goneril

Min före detta man hittade en mycket yngre tjej

"Casha in" skrev någon. Troligtvis har mannen sett till att det inte blir så mycket klirr i kassan när han tröttnar på den snygga 25-åringen. Han har väl fixat äktenskapsförord och testamente och fanns där särkullbarn ska de ju först ha sin del av kakan. Nej, mannen, som ju är förmögen, är säkert inte lättlurad.                                                                                                      Det blir den nya som får stå med lång näsa och ge sig ut på arbetsmarknaden, om hon inte redan har ett jobb förstås, när mannen kilar vidare eller tröttnar på henne. Vackert utseende, men med den åldersskillnaden hsr det nya paret skilda referensramar och tänk på deras respektive umgängeskretsar! Där blir det märkliga diskussioner under middagsbjudningarna!                                                                                                                              TS, var inte så avundsjuk på den nya! Även hon åldras och det kommer att gå åt mer botox som mannen får betala.Atr den unga damen kommer att gå vinnande ur detta tror jag inte på, men hon får väl glädjas åt de presenter hon får nu. Så småningom kommer de att sina; mannen kommer säkert att byta ut henne mot någon ny yngre förmåga. Att folk i allmänhet skulle beundra honom tror jag inte, han ses bara som urlöjlig.
                                                                                                       TS, strunta i din exmakes förehavanden och lägg energin på att ta hand om dig, träna, hitta på kul grejer och köp massor av snygga märkeskläder! De allra flesta tycker att ditt ex verkar desperat och skrattar bak hans rygg. Hade han hittat henne utan en fet plånbok? Aldrig I livet.
    .

• Goneril
    Klartsomvatten skrev 2025-05-28 09:28:56 följande:
    Hur vet du att hon är med honom enbart av ekonomiska skäl, och att han är med henne bara för att hon är ung och snygg? Vilka konkreta bevis har du som stöd för din tes? Bara för att du tror att något är på ett visst sätt, så innebär det inte att det faktiskt är så. Det kan absolut vara så att de tycker om varandra på riktigt. Oavsett så tror jag inte att de bryr sig om att du eller någon annan skrattar. 
    Konkreta bevis? Det finns väl inte en enda tråd som som förväntas leda saker i bevis? Vi befinner oss på ett fritt forum och inte framför skranket; det vill jag upplysa dig om eftersom du tycks ha missat den detaljen. Enda undantaget här, och det ligger inte på den här nivån, är återgivande av statistik. Den kräver förstås utbildning för att tolka adekvat, ingår i ekonomiutbildningen för övrigt.                                                                                                                                                                                             Dessutom har du missat en annan detalj i mitt inlägg och det är den ironiska undertonen. Hur har vi det med uttolkningen av sarkasm i skönlitteratur till exempel? Inte för sent att börja fundera på det! Börja gärna med Georg Orwells Animal Farm! Hur kommer det sig att yngre har så rudimentära litterära kunskaper? Jag gissar att du är en av dem, vi äldre med ordentlig skolgång i bagaget urskiljer sarkasm utan svårighet.
  • Goneril
    Anonym (Förstår delvis) skrev 2025-05-28 10:25:46 följande:

Förstår delvis TS oro och funderingar.

Alla skrek golddigger om x-makens nya innan jag ens tänkte tanken. Nu är hon visserligen äldre så gemensamma barn är inte aktuellt.
    När de gifte sig så tro sjutton att jag blev orolig för mina barns skull att halva deras framtida arv skulle försvinna vid deras ev skilsmässa (hon har levt i ett antal relationer och varit gift tidigare så oddsen är ju inte så höga för att det skulle vara för evigt denna gång.
    Det arv som vi delvist byggt upp ihop och som också var orsaken till att vi skilde oss.

Har ingenting med att jag skulle vilja ha honom tillbaka eller att jag är avundsjuk på deras relation utan mer att jag inte tycker att hon har någon rätt till det som gjorde att barnen förlorade sin kärnfamilj. 
    Hon har inte varit med och byggt upp något utan det är barnens barndom som fått betala priset för företagets framgångar och då ska pengarna tillfalla barnen.

Men tror du inte att mannen varit så pass förnuftig i den här känslostormen att han har sett om tillgångarna? Säkert har han varit hos jurist och sett till att inte golddiggern inte skor sig!  Hon har ju levt i ett antal relationer och det talar ju för att den här inte blir så långvarig heller. Fråga honom! Tänker han göra barnen arvlösa, köpa dyra presenter till den nya och urholka barnens arv? Å andra sidan har man ju ingen laglig skyldighet att lämna något efter sig alls, men rent moraliskt tycker jag det vore för j-ligt om den nya skor sig på honom och sedan drar. Att hon inte hade fastnat för honom om han hade varit en fattiglapp sätter jag en rejäl slant på. Sen får resten av FL-folket säga vad de vill, "det kan ju vara äkta kärlek", pyttsan, ni har läst för många kioskromaner. Vakna! Verkligheten tar över! 
Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej