• Anonym (Ledsen)

Min före detta man hittade en mycket yngre tjej

Min före detta man är i 50-årsåldern, vi har barn tillsammans. Vi har nyligen skiljt oss. Han hade hittat en annan tjej, hon är 26 eller 25. Hon är riktigt snygg, ser väldigt bra ut, och detta gör mig så ledsen och osäker. Min man har mycket pengar, är det dom hon vill åt? Och vad ser han i en så mycket yngre tjej? Tänk om hon blir gravid? Hur ska jag hantera det? det är så många tankar som snurrar och jag blir helt galen av det. Känner mig värdelös.

Tycker ni att det är en normal åldersskillnad mellan dom?

• Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej
  • Dexter dot com

Anledningen till varför dom tycker om varandra är ju helt oväsentlig och det är ju slut mellan er så du behöver lära dig att släppa honom och bara ha en god kontakt ang barnen. Sök hjälp om du inte kan gå vidare och jobba på din självkänsla så du slutar jämföra dig med andra.

• Anonym (qwerty)

Varför skiljde ni er då? Vill du ha honom tillbaka?
    Om inte, så skit i vem han ligger med. Ja hon vill säkert åt hans pengar och han vill visa att han kan få en snygg yngre brud. Om hon blir gravid angår väl inte dig.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (qwerty) skrev 2025-05-27 18:47:44 följande:

Varför skiljde ni er då? Vill du ha honom tillbaka?
    Om inte, så skit i vem han ligger med. Ja hon vill säkert åt hans pengar och han vill visa att han kan få en snygg yngre brud. Om hon blir gravid angår väl inte dig.

För att han hade hittat henne.
  • Anonym (Ledsen)

Han har köpt massa dyra saker till henne och dom bor ihop nu 

• Anonym (Kurum)

Vet inte om det är någon tröst, men tror inte att gemene man känner sig särskilt avis på varken honom eller henne. Såna män man ser ibland på beachen som suger in magen och försöker kompensera något bräckligt. Han har säkert en Mazda miata också. Du skulle ju inte ragga på en sån man antagligen. Då är det väl lite good riddance över det hela.

• Anonym (Celine)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-05-27 18:32:29 följande:
    Min före detta man hittade en mycket yngre tjej

Min före detta man är i 50-årsåldern, vi har barn tillsammans. Vi har nyligen skiljt oss. Han hade hittat en annan tjej, hon är 26 eller 25. Hon är riktigt snygg, ser väldigt bra ut, och detta gör mig så ledsen och osäker. Min man har mycket pengar, är det dom hon vill åt? Och vad ser han i en så mycket yngre tjej? Tänk om hon blir gravid? Hur ska jag hantera det? det är så många tankar som snurrar och jag blir helt galen av det. Känner mig värdelös.

Tycker ni att det är en normal åldersskillnad mellan dom?

Har man varit tillsammans i många år så har man en slags anknytning som det tar tid att lösgöra sig ifrån när man skiljer sig. Så känslorna kan svalla när exet hittar en ny partner. Det brukar bli så oavsett hur gammal exets nya partner är. Du skulle ha blivit upprörd och jämfört dig, även om ni skulle ha varit jämngamla. 

Ja, de män som är friska, ser trevliga ut, är sociala och har en bra position samhällsmässigt kan hitta partners som är yngre än dem själva. Ibland, för det vill ju till att intresset är ömsesidigt. Så ser världen ut.

Men par där ålderskillnaden är stor skiljer sig oftare än det genomsnittliga paret. Så det är inte helt enkelt att foga ihop olika generationer, som det handlar om i det här fallet.

Nu får du bara ta hand om dig själv och dina känslomässiga reaktioner. Skriv ner dem direkt från ditt tankeflöde, utan censur.  Diskutera med väninnor. Gå i samtal med någon utomstående, om det är svårt att lugna sig på egen hand. Det är en process som får ta tid.

Håll dig cool inför barnen.
  • Anonym (Celine)
    Dexter dot com skrev 2025-05-27 18:43:57 följande:

Anledningen till varför dom tycker om varandra är ju helt oväsentlig och det är ju slut mellan er så du behöver lära dig att släppa honom och bara ha en god kontakt ang barnen. Sök hjälp om du inte kan gå vidare och jobba på din självkänsla så du slutar jämföra dig med andra.

Härligt om man skulle ha en av- och påstängningsknapp när det gäller känslor. De flesta har inte det, utan det handlar om att hantera känslor.
  • Tecum

Varför bryr du dig, är du inte över honom? Eller avundsjuk? Du måste släppa tankarna på honom och vad han gör. Om tjejen lurar av honom pengar är det hans problem. Visserligen blir det mindre för dina barn att ärva men de måste ändå kunna försörja sig själva och inte vara beroende av andra.
    Som andra skriver måste du hantera dina känslor, fokusera på dig själv och barnen och låt exet dejta vilken tjej han vill.

• Anonym (Celine)
    Tecum skrev 2025-05-27 19:35:15 följande:

Varför bryr du dig, är du inte över honom? Eller avundsjuk? Du måste släppa tankarna på honom och vad han gör. Om tjejen lurar av honom pengar är det hans problem. Visserligen blir det mindre för dina barn att ärva men de måste ändå kunna försörja sig själva och inte vara beroende av andra.
    Som andra skriver måste du hantera dina känslor, fokusera på dig själv och barnen och låt exet dejta vilken tjej han vill.

Ännu en kille som tror att det finns enkla  av- och påknappar för känslor. Om det fungerar så för dig, så var tacksam för det!

Till TS: Om ditt ex inte är så trevlig och ser ganska bedagad ut, även för sin ålder, så kan han ha fått en golddigger på halsen. Men det är ju hans problem.

Liksom att när han blir 80 så är hon bara i 50- årsåldern, fortfarande pigg och vital och vill hitta på massor med saker, som han inte orkar.
  • Dexter dot com
    Anonym (Celine) skrev 2025-05-27 19:27:50 följande:
    Härligt om man skulle ha en av- och påstängningsknapp när det gäller känslor. De flesta har inte det, utan det handlar om att hantera känslor.
    Precis, och kan man inte hantera sina känslor på ett sunt sätt är det otroligt bra att söka hjälp så man får verktygen att lära sig hantera sina känslor.
Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej