Anonym (Ledsen) skrev 2025-05-27 18:32:29 följande:
Min före detta man hittade en mycket yngre tjej
Min före detta man är i 50-årsåldern, vi har barn tillsammans. Vi har nyligen skiljt oss. Han hade hittat en annan tjej, hon är 26 eller 25. Hon är riktigt snygg, ser väldigt bra ut, och detta gör mig så ledsen och osäker. Min man har mycket pengar, är det dom hon vill åt? Och vad ser han i en så mycket yngre tjej? Tänk om hon blir gravid? Hur ska jag hantera det? det är så många tankar som snurrar och jag blir helt galen av det. Känner mig värdelös.
Tycker ni att det är en normal åldersskillnad mellan dom?
Har man varit tillsammans i många år så har man en slags anknytning som det tar tid att lösgöra sig ifrån när man skiljer sig. Så känslorna kan svalla när exet hittar en ny partner. Det brukar bli så oavsett hur gammal exets nya partner är. Du skulle ha blivit upprörd och jämfört dig, även om ni skulle ha varit jämngamla.
Ja, de män som är friska, ser trevliga ut, är sociala och har en bra position samhällsmässigt kan hitta partners som är yngre än dem själva. Ibland, för det vill ju till att intresset är ömsesidigt. Så ser världen ut.
Men par där ålderskillnaden är stor skiljer sig oftare än det genomsnittliga paret. Så det är inte helt enkelt att foga ihop olika generationer, som det handlar om i det här fallet.
Nu får du bara ta hand om dig själv och dina känslomässiga reaktioner. Skriv ner dem direkt från ditt tankeflöde, utan censur. Diskutera med väninnor. Gå i samtal med någon utomstående, om det är svårt att lugna sig på egen hand. Det är en process som får ta tid.
Håll dig cool inför barnen.