Inlägg från: Anonym (Haha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Haha)

Min före detta man hittade en mycket yngre tjej

Goneril skrev 2025-05-28 10:06:49 följande:
    Konkreta bevis? Det finns väl inte en enda tråd som som förväntas leda saker i bevis? Vi befinner oss på ett fritt forum och inte framför skranket; det vill jag upplysa dig om eftersom du tycks ha missat den detaljen. Enda undantaget här, och det ligger inte på den här nivån, är återgivande av statistik. Den kräver förstås utbildning för att tolka adekvat, ingår i ekonomiutbildningen för övrigt.                                                                                                                                                                                             Dessutom har du missat en annan detalj i mitt inlägg och det är den ironiska undertonen. Hur har vi det med uttolkningen av sarkasm i skönlitteratur till exempel? Inte för sent att börja fundera på det! Börja gärna med Georg Orwells Animal Farm! Hur kommer det sig att yngre har så rudimentära litterära kunskaper? Jag gissar att du är en av dem, vi äldre med ordentlig skolgång i bagaget urskiljer sarkasm utan svårighet.
    Du är så pinsam. Skrattar alltid när jag ser dina inlägg på det här forumet. Alltid samma överlägsna attityd, ständiga härskartekniker. Tyvärr tror jag inte att du är så bildad som du försöker framstå som. De som är det på riktigt brukar inte ha den attityd som du har. De är redan så säkra i sig själva så de behöver inte stoltsera med sina kunskaper eller försöka trycka till andra för att plocka poäng. 
  • Anonym (Haha)

Och till dig ts; sluta försöka analysera varför de är med varandra. Det angår inte dig. Fokusera på dig själv och ditt eget liv. 

För övrigt så kan jag säga att jag själv hade ett förhållande med en man som var mycket äldre än mig. Vi var ungefär i samma ålder som dessa personer, när vi träffades. Han hade det gott ställt, men det var jag inte ens medveten om när jag blev intresserad av honom. Det fick jag veta senare. Jag älskade honom för den han var, och vi hade ett väldigt fint förhållande som varade under många år. Tyvärr gick han bort i en olycka för några år sedan. 

• Anonym (Haha)
    Klartsomvatten skrev 2025-05-31 10:13:41 följande:
    Det här är inte fråga om att tycka olika. Sök upp ordens innebörd. När man blir vuxen kallas man för kvinna, inte flicka. Eller, skulle du presentera dig själv som en 25 årig flicka om du vore 25? Knappast. 
    Eller hur. Sen när använder man ordet flicka för en vuxen person? Aldrig hört talas om det. 
  • Anonym (Haha)
    Anonym (J) skrev 2025-05-31 09:38:58 följande:

Ts ska låta det göra ont. Så hon kan skicka sina sår i den takt HON behöjer. 

Hon har blivit lämnad 
    Och han har PÅ ALLT bedragit henne. 

Dubbel sorg. Förstå. Hjälp henne istället för att sitta här och käfta om att hon ska SLÄPPA det. Orden SLÄPP DET, är det värsta man kan säga till en sårad person. Som att sparka på den.

Det får göra hur ont det vill, men att analysera mannens nya förhållande och komma hem oinbjuden till honom kommer inte hjälpa henne att gå vidare. Han har gjort sitt val och det måste hon acceptera. Vill hon gå vidare så kommer det inte hjälpa att sitta och analysera hans nya relation och söka spekulationer från amatörer på Familjeliv som inte vet något alls om dessa människor.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (J) skrev 2025-05-31 09:37:19 följande:

Mmmm.. jag tror inte den där lille gubben själv hade tyckt stt det hade varit så kul om han var den bedragne , om ts hade haffar en 30 år äldre man. Sagt att han är erfaren och bättre. Den känns nog. 

Man kan inte bara stänga av känslor, så. Hon blev BEDRAGEN. Med en flicka som kunde varit hans dotter. 

Lille gubben? Klassisk härskarteknik. Verkar som att du, av någon anledning, tar åt dig väldigt mycket av hela ämnet. Det märks ju, på ditt sätt. 

Nej, vem tycker att det är kul att bli bedragen och ersatt av någon annan? Det finns nog inte många, knappt någon, som tycker det. Men faktum kvarstår; han har gjort sitt val, och det måste ts acceptera. 

Någon gång måste man ta sig vidare, och det här är inte rätt sätt att göra det på. En person i 25-årsåldern benämns som kvinna, inte flicka. Spelar det förresten någon roll vilken ålder hon är i? Vore det bättre om han lämnade ts för en 55 åring eller 80 åring istället? 
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-05-29 17:54:14 följande:

Jag var dit tidigare idag för att hämta en bok till vår vuxna son, som för övrigt är i hennes ålder.. och jag sa tidigare att jag skulle komma nån gång under dagen. När jag kom dit såg jag att hon ligger i soffan i stringtrosor och en tröja och min före detta man blev arg och sa att jag inte får dyka upp hur jag vill. Fast jag hade sagt att jag skulle komma nån gång under dagen. Vår son kunde inte hämta boken själv, jag skulle lämna den hos honom

Du kommer dit oinbjuden (ja, du måste givetvis säga en specifik tid) när han är fullt upptagen med sitt liv och sin nya, och bara klampar in för att hämta en bok. Något som hade kunnat vänta. Du blir förvånad att han inte uppskattar det? Du har ingen rätt att komma dit hur du vill. Om du, av någon anledning, prompt måste hämta något så får du nämna en specifik tid och vänta på klartecken. Sen har du egentligen inget mer där att göra. Er son är vuxen och de kan sköta kontakten sinsemellan själva. Det är uppenbart att du ville dit för att snoka. 
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Medelålderskris deluxe) skrev 2025-05-30 16:30:05 följande:
    Nej, inte på så sätt men åldersmässigt är det ff så att han kan vara hennes pappa. Han hade ju en son i hennes ålder. Är det allmänt accepterat att dejta en tjej som skulle kunna vara sonens dejt? Nääää.

Klart man inte håller med om man själv är i 50-årsåldern. Men för mig som är ung är du säkert en gubbe. Inte ser jag min pappas vänner som relationsmaterial heller.

Visst finns det snygga män i 50 års ålder, om man tänker på vissa kändisar.  Fast det är knappast dom vanliga 50+ åriga männen i Sverige. Tror jag har sett en på miljonen kanske 😛 

Lessen, om jag förstör din dröm om att det är vanligt att unga tjejer faller för gubbar.

Spelar väl ingen roll vilken ålder hon är i. Båda är vuxna så vill de vara tillsammans så får de vara det, oavsett vilka skäl de har. Åldersmässigt skulle han kunna vara hennes pappa, ja, men är han det? Nej. Så jag vet inte ens varför du nämner det. 

Det finns gott om kvinnor som inte är fixerade vid ålder, utan som väljer någon för att de faktiskt gillar den personen. Det är vanligt att kvinnor dras till män som är äldre än de själva. Jag själv hade ett förhållande med en man som var mycket äldre än mig, och jag älskade honom för den han var. Vi var tillsammans tills han dog. Funkade hur bra som helst. 

Nej, de flesta männen i 50-årsåldern är ju inte snygga. Detsamma gäller ju för kvinnor, där förfallet startar ännu tidigare. 
  • Anonym (Haha)
    Anonym (J) skrev 2025-05-31 11:17:21 följande:

Man går vidare genom att prata 

Beror på. Prata om det ibland? Ja. Hela tiden? Nej. Man går definitivt inte vidare genom att analysera mannens nya förhållande. 
  • Anonym (Haha)
    Anonym (J) skrev 2025-05-31 11:17:03 följande:
    Hon är ledsen, låt henne 

Och man kan behöva prata med okända på nätet för att ventilera 

Hon får göra det om hon vill, de bestämmer väl inte du

Prata med okända, ja, men att analysera hans nya förhållande kommer inte hjälpa. Alls. Hon kommer ändå inte få några riktiga svar härifrån, då vi inte känner personerna alls. Vi kan inte svara på några frågor gällande hans nya förhållande.

Och jag får skriva mina åsikter bäst jag vill. 

• Anonym (Haha)
    Anonym (Medelålderskris deluxe) skrev 2025-05-31 12:06:02 följande:

Jag är som sagt klar med off topic. Men jag håller med om att vi dras till män som är äldre, men inte dubbelt så gammla. 

Håller inte med om att kvinnor förfaller snabbare än män. Män är oftast överviktiga, gubbmagar och håravfall tidigt. Kvinnor äter oftast nyttigare, bättre på att träna, dricker minre alkohol, sminkar sig och använder skönhetsprodukter och vissa filler/botox osv. Men skräckexempel finns på båda sidor såklart. Jag har sett 30 åringar som ser ut som tanter också. 

Oftast mäns åsikt att kvinnor förfaller snabbare än män. För dom tror ofta att dom ser yngre ut än dom faktiskt gör. 

Men nu råkar det finnas kvinnor som dras till män som är mycket äldre, av olika skäl. Denna kvinna är uppenbarligen en av dem.

Kvinnor förfaller definitivt snabbare än män. Det är betydligt lättare att hitta en snygg 40-årig man än en snygg 40-årig kvinna. Kvinnor är oftast snyggare när de är yngre, medan män inte alls ser lika bra ut när de är 20. Väldigt få män ser bra ut efter 45, och väldigt få kvinnor ser bra ut efter 35. Kvinnor får hängbröst, en massa bristningar, rynkor och annat med åldern. Fillers och botox sätter sina spår och det ser hemskt ut när man börjar bli äldre, om man har använt sånt när man var yngre.

Kvinnor brukar tyvärr också sluta ta hand om sig själva, många
    gör det med åren och det är därför många blir överviktiga. Sen är det ju många kvinnor som klipper en gräslig kortklippt frisyr när de blir äldre. Du behöver inte hålla med, men det är dock fakta att män attraheras av yngre kvinnor för att de signalerar ungdomlighet och fertilitet. Har aldrig sett någon fakta på att kvinnor är bättre på att träna.

Vad menar du, att jag är en man? Nej, jag är en kvinna, men kan ändå göra en objektiv bedömning trots att jag själv är av det kvinnliga könet. Du får såklart tro vad du vill, men det är ingen idé att diskutera om man ska anklaga sin motpart för att ljuga. Då skulle jag lika gärna kunna säga att de flesta som är så brydda om att försvara äldre tanter till kvinnor och hacka på gubbar är oftast de som själva är tanter. 
  • Anonym (Haha)
    Anonym (J) skrev 2025-05-31 12:12:13 följande:

Nej det gör det inte men hon är ledsen och hon måste få sörja / vara lite arg på hans nya för att kunna gå vidare. Han bedrog ju honom med henne. 

Däremot tycker jag inte ts ska rikta ilskan mot henne, om det nu inte var så att hon visste att han var upptagen (många vet faktiskt inte detta för männen ljuger). Utan rikta ilskan mot honom. Det var han som valde att lämna på bland dey det fulaste vis man kan komma på och vara otrogen. 

Man kan visa sin före detta nån form av respekt och inte hoppa på första bästa tjej men han var väl fullkomligt desperat. 

Nej det kanske vi inte kan. men vi kan stöta henne. Vad gör du ens i den här tråden om du inte hade tänkt stötta ts? Är du en sån som själv varit otrogen eller varför så lite  förståelse? Det är faktiskt inte bara så att släppa och gå vidare. inte för alla. Vissa behöver prata. Visa lite empati.

Ilska och bitterhet kommer bara göra att man fastnar. Jag säger inte att hon inte FÅR göra vad hon vill. Jag skriver endast vad jag tycker, vilket jag har all rätt att göra. Sen låter det ju inte direkt som att det tog slut för någon vecka sedan, så ts har förmodligen haft gått om tid på sig. Hur som helst, att analysera hans nya förhållande och ställa frågor till folk på Familjeliv (vad ser han i henne, är hon ute efter hans pengar och så vidare) kommer INTE hjälpa. För ingen här känner dessa personer, således kan vi inte heller svara på några frågor om dem. Det blir bara en massa spekulationer, och tror du att det är så man börjar må bra igen? Genom att spekulera?

Hon får väl rikta ilskan vart hon vill, men det kommer knappast heller hjälpa henne att gå vidare. Han har gjort sitt val och han vill inte vara med ts längre. Det måste ts acceptera. Jag tror inte heller att han bryr sig om att ts är arg. Hon är ju inte en del av hans liv längre. 

Vadå visa sin före detta respekt? Så han ska vara singel bara för att ts fortfarande är fast i honom? Dummaste jag har hört. Det är slut. Han har all rätt att göra vad han vill. 

Jag har aldrig sagt att man inte ska prata. Det är naturligtvis bra att prata. Men ts ställer fel typ av frågor, om hon nu vill gå vidare. Fattar du inte vad man skriver till dig? Jag har flera gånger sagt att det inte är att prata i sig som är problemet, utan att hon ställer frågor om mannens nya förhållande och den nya tjejens motiv och så vidare, till människor på familjeliv som inte vet NÅGOT om dessa personer. Vi kan inte veta varför de är med varandra, om hon blir gravid eller inte, om hon vill åt hans plånbok eller vad som är vad. 

• Anonym (Haha)
    Anonym (J) skrev 2025-05-31 12:16:44 följande:

Ska hon hellre sitta i sin ensamhet och gråta i ett hörn då? Skylla sig själv att hon är arg och ledsen på situationen?

låt henne. Det kallas för bearbetning. 

Oxh enligt mig har hon all rätt att vara ledsen och arg på den där gubben. Tjejen däremot, nja. Om hon visste om det så visst; annars är det ju inte hennes fel. Det är han.

Vem har sagt att hon inte får vara arg? Däremot kommer det inte göra någon skillnad. Han bryr sig inte om att hon är arg. Han har gått vidare och verkar inte vilja ha något mer med ts att göra. 

Jag skulle satsa på att hon var medveten om att mannen var upptagen. Han var ju gift med ts, de bodde ihop. Sånt tar man reda på väldigt enkelt när man söker på personens namn på internet. Oavsett så spelar det ingen roll. Otrohet är väldigt fult och dåligt gjort, men det är inget brott att vara otrogen. Nu behöver ts hitta sunda strategier för hur hon ska ta sig framåt. 

• Anonym (Haha)
    Anonym (J) skrev 2025-05-31 12:14:01 följande:

Och vadå varför kan hon inte få några riktiga svar härifrån? Vem säger det ? Du? Det kan man visst få.

Men inte av vissa som själva varit otrogna för en del av do har noll förståelse för att andra blir ledsna av det som hänt. eller ja. Tills de själva blir utsatta för samma för då är det ju jäkligt synd om dom.

Du läser ju uppenbarligen inte vad man skriver. Hon kan inte få några riktiga svar vad gäller mannens nya relation, och den tjejen. Vi kan inte svara på varför de tycker om varandra, vad de ser i varandra, om hon blir gravid, om hon utnyttjar honom eller ej. Lär dig förstå vad man skriver. 
  • Anonym (Haha)
    Anonym (J) skrev 2025-05-31 12:14:26 följande:
    Hon får prata så länge det behövs. Det sätter inte du en gräns för. Stör det dig så lämna tråden. Du gör ts bara er ledsen.
    Återigen, när har jag sagt att hon inte FÅR göra något? Det här är ett diskussionsforum, ifall du nu har glömt bort det. Jag har således rätt att yttra mina åsikter bäst jag vill, och jag bryr mig inte ett dugg om att du försöker tysta mig. 
  • Anonym (Haha)
    Anonym (J) skrev 2025-05-31 12:24:24 följande:

Du hakar verkligen upp dig på att jag kallar exet för gubbe. Och tjejen för flicka. 

Jag har förklarat detta en gång och gör det igen

Jag tycker att nån som är 50 borde se en tjej i 25-årsålfertn som en flicka. För, det kunde ha varit hans barn. Och nej, så är det inte men det kunde ha varit det. Tänk om han har barn som också är 25? Hur hade det barnet känt? 

Nu säger säkert du men det är inget barn längre! Nej men det är hans barn hur gammal barnet än är, punkt slut. 

Jav vet en gubbe som var 50. Han blev tillsammans med sin dotters kompis, en tjej som var 20 år. 

Sök upp definitionen av ordet flicka. Okej, du tycker. Du får tycka vad du vill, men ordet flicka syftar inte på en vuxen kvinna i 25-årsåldern. Det syftar på ett litet flickebarn. Det är väldigt uppenbart varför du använder de orden här.  

Kunde ha varit hans barn? Och? Jag kunde ha varit en skicklig konstnär, men nu är ju faktumet att jag inte är det. Vad är poängen? 

• Anonym (Haha)
    Anonym (J) skrev 2025-05-31 14:01:31 följande:

Har hört dina åsikter nu. Jag tycker inte som du. Och jag håller inte med dig, så du kan sluta hålla på. 

Alla människor funkar olika, du får respektera mig och mina åsikter och du får gärna sluta säga emot att jag har fel. 

Okej men så ser jag det när det kommer en dubbelt så gammal man som raggar på en liten tjej som kunde ha varit hans barn, håller fast vid det så kom inte med din usla bortförklaring att det inte är det 

Jag finns här för dig ts. Och lyssna inte på de som påstår att du ältar (taskigaste ordet som finns för en som är ledsen). Prata hur mkt du vill. Det är din tråd. Det är du som vet vad du behöver för att komma vidare. Vissa påstår att det inte hjälper att sk älta. För vissa gör det faktiskt det, men jag vill kalla det prata. Man kommer vidare till slut även om man pratar om det mycket mycket. Till slut tröttnar man själv, för att man har kommit vidare, smält det, accepterat. Du har mycket att bearbeta och låt det ta den tid det tar. Ingen annan ska få bestämma / säga något om det. 

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Flicka Din definition är dock fel. Man är en kvinna när man är 25 år. Ordet flicka används för barn. Så, tyvärr.

Vet inte vad du försöker uppnå genom att säga att det kunde ha varit hans barn? Vad är poängen? De är två vuxna människor som får göra vad de vill. Jag frågar igen. Med din logik så borde det då även vara rimligt att en 18 årig man ser dig som en tant?

Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej