• Mayjel

Min före detta man hittade en mycket yngre tjej

Goneril skrev 2025-05-28 02:45:15 följande:

"Casha in" skrev någon. Troligtvis har mannen sett till att det inte blir så mycket klirr i kassan när han tröttnar på den snygga 25-åringen. Han har väl fixat äktenskapsförord och testamente och fanns där särkullbarn ska de ju först ha sin del av kakan. Nej, mannen, som ju är förmögen, är säkert inte lättlurad.                                                                                                      Det blir den nya som får stå med lång näsa och ge sig ut på arbetsmarknaden, om hon inte redan har ett jobb förstås, när mannen kilar vidare eller tröttnar på henne. Vackert utseende, men med den åldersskillnaden hsr det nya paret skilda referensramar och tänk på deras respektive umgängeskretsar! Där blir det märkliga diskussioner under middagsbjudningarna!                                                                                                                              TS, var inte så avundsjuk på den nya! Även hon åldras och det kommer att gå åt mer botox som mannen får betala.Atr den unga damen kommer att gå vinnande ur detta tror jag inte på, men hon får väl glädjas åt de presenter hon får nu. Så småningom kommer de att sina; mannen kommer säkert att byta ut henne mot någon ny yngre förmåga. Att folk i allmänhet skulle beundra honom tror jag inte, han ses bara som urlöjlig.
                                                                                                       TS, strunta i din exmakes förehavanden och lägg energin på att ta hand om dig, träna, hitta på kul grejer och köp massor av snygga märkeskläder! De allra flesta tycker att ditt ex verkar desperat och skrattar bak hans rygg. Hade han hittat henne utan en fet plånbok? Aldrig I livet.
    .

Exakt. Män som mestadels prioriterar en låg ålder och ungdom hos kvinnliga partners lär sannolikt inte att ha några långvariga djupa relationer med meningsfulla utbyten och upplevelser. Det hela handlar om yta och alla åldras, så även guldgräverskor. 
  • Mayjel
    Anonym (Inte din grej) skrev 2025-05-28 09:30:46 följande:
    Tänk om de är med varandra för att de faktiskt gillar varandra på riktigt, då? Vad vet du om deras motiv?
    Jag vet hur statistik ser ut. De allra flesta kvinnor väljer inte sladdriga gubbar som är gamla nog att vara deras farsor. Det är både opraktiskt och ologiskt. Kvinnor vill inte skaffa barn med gubbstruttar som bär på gammal rutten gubbsäd. Rika män kan få unga golddiggers som utnyttjar dem för deras pengar. Kom igen när unga tjejer väljer gamla gubbar med en vanlig ekonomi som inte möjliggör nån flashigare livsstil. 
  • Mayjel
    VickanD skrev 2025-05-28 16:10:18 följande:
    VickanD skrev 2025-05-28 16:10:18 följande:
    Om det nu skulle vara så att de är tillsammans pga ytliga faktorer så låt dem. Hon får leva ett lyxigare liv med en man som kan ge henne ett liv som bara yngre män kan drömma om, och han får en snygg tjej som är yngre, orkar mer och som han kanske kan skaffa fler barn med. Hon får känna sig omhändertagen, han får en ung vacker kvinna. Sen kanske de älskar varandra också, trots de ytliga faktorerna också. Win win. 
    Detta är dock en diskussionstråd där man kan tala fritt ur hjärtat och ha åsikter om allt. Jag kommer således att uttrycka mig i frågan. 
  • Mayjel
    Anonym (Inte din grej) skrev 2025-05-28 16:05:02 följande:

Oj, du låter väldigt aggressiv i din framtoning av hela situationen. Låter nästan som att du tar detta väldigt personligt. Kanske känner du själv att klockan börjar ticka, du som tydligen är 55 år. Vad gäller ?rutten gubbsäd? så är män kapabla att få barn högt upp i åldrarna, till skillnad från kvinnor. Så hans säd fungerar förmodligen fortfarande. 

Oavsett, du känner inte dessa två personer, så du har faktiskt ingen aning om varför de två är tillsammans. Det finns personer som träffas för att man faktiskt gillar varandra på riktigt, som kvinnan i inlägg 51 berättar om. 

Jag är inte 55 år, skitsnack från ditt håll. Och dina egna passiva aggressioner kan du hålla för dig själv istället för att projicera dem på andra. 

Nej, mäns säd blir sämre med åren, detta är orsaken till att en överväldigande majoritet av kvinnor inte skaffar barn med ölmagade ofräscha gubbar.

Jag kan fortfarande teoretisera och dra logiska slutsatser om människors sexuella natur då jag besitter vanlig baskunskap kring den.
    Tråden är återigen en diskussionstråd där vi alla har rätt att säga vår åsikt.

• Mayjel
    Anonym (Inte din grej) skrev 2025-05-28 17:30:53 följande:

Varför skulle jag hitta på det? Jag klickade på din profil och där står det att du är 55. Du är, återigen, väldigt aggressiv i din ton. Jag undrar varför? Detta är uppenbarligen ett känsligt ämne för dig.

Jag sa aldrig att den inte blir sämre, däremot försämras inte mäns fertilitet lika snabbt och lika kraftigt som kvinnors fertilitet gör. Män är (rent generellt) kapabla att få barn betydligt högre upp i åldrarna än vad kvinnor är. Visste du verkligen inte detta? Eller låtsas du bara, för att du tror att du ska vinna poäng då (så att du minsann kan bevisa att denna man är ett odugligt gubbäckel)? Hade det däremot varit omvända roller, en kvinna i 50-årsåldern som träffat en 26 årig man, så hade barn inte funnits på fråga. Då hade den 26 årige mannen förstått att han inte kan vara med en kvinna i den åldern, om han vill ha barn. 

Du kan inte dra några konkreta eller riktiga slutsatser alls, då du inte känner personerna som tråden handlar om. Du kan absolut diskutera och komma med gissningar, men det betyder inte att det du säger är sant. Så, dina ord är inte detsamma som den faktiska sanningen i denna situation, men för all del, diskutera du. 

Bryr mig inte det minsta om vad du tycker om min ton. Jag tar mig vilken ton jag vill och du ska inte hitta på lögner om min person eller ålder. Då får du räkna med att svaret blir otrevligt. Jag har inte skrivit min nån ålder nånstans överhuvudtaget så sluta tjata om den saken.

Det spelar ingen roll som sagt. Normala kvinnor i fertil ålder väljer inte gubbsäd med dålig kvalitet framför unga mäns fräscha dito. Det där är önsketänkande från gamla gubbar med gubbsjuka som svävar helt i det blå. Kom ner på jorden du istället och sluta inbilla dig att gubbar skulle vara nåt hett byte för unga tjejer. 

Jo, det kan jag, eftersom jag vet hur verkligheten ser ut och i denna så väljer vanliga kvinnor män i sin egen ålder om de vill ha en seriös relation med barn och familj i åtanke. Golddiggers väljer fula gubbar för att utnyttja deras plånböcker. 
  • Mayjel
    VickanD skrev 2025-05-28 17:46:31 följande:
    Ok. Ingen har sagt att du inte får det, men ok. 
    Då behöver du inte heller försöka uppmana mig att ändra min åsikt eller tänka nåt positivt om fula gubbar och unga tjejer som utnyttjar varandra för sex respektive pengar för det finns absolut inget att se upp till i såna kärleksfattiga relationer. 

Ärligt talat så tror jag inte ens att TS historia är sann. Hela trådstarten är sannolikt bara ämnad för att göra ner äldre kvinnor och framställa gamla gubbar som attraktiva för yngre kvinnor, något som väldigt sällan stämmer överens med verkligheten dock. Det är bara att blicka ut i vardagen och se det fula skick de flesta gubbar är i, redan efter 40 år i många fall. Vid 50 vill jag inte ens tänka på, usch Skrikandes
  • Mayjel
    Anonym (Ålder) skrev 2025-05-29 02:32:57 följande:

Din ålder är angivet till 55 år. 

Och återigen - jag har inte angivit nån ålder nånstans, vad är det du inte fattar??

Fråga medlemmen Eurydike om du inte tror mig då. Vi har träffats flera gånger i verkligheten och hon kan intyga att jag inte är 55 eller ens i närheten av den åldern, rent biologiskt om inte annat.

Sluta ljuga om min ålder nu för annars anmäler jag dig till moderator för falsk ryktesspridning och förtal. 
  • Meddelande borttaget
  • Mayjel
    Anonym (Ålder) skrev 2025-05-29 03:02:59 följande:

Eftersom jag anger vad som står i din presentation som alla kan se så ljuger jag inte även om det som står där är felaktigt men det kan ju inte jag eller någon annan avgöra.   

kanske är det ett fel i mjukvaran som FL använder som gör att en slumpvis ålder anges och då är det bra om det uppmärksammas av en moderator så att det kan åtgärdas

Det spelar som sagt ingen roll vad som står där eftersom jag aldrig angav mina födelsesiffror när jag registrerade mig här. Så sluta ljuga om min ålder för det som du säger är en lögn. Bara lägg ner. Det finns som sagt folk härinne som kan intyga att jag inte är 55 så sluta tjata om irrelevanta saker.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej