Inlägg från: Anonym (Medelålderskris deluxe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Medelålderskris deluxe)

Min före detta man hittade en mycket yngre tjej

Typisk manlig 50 årskris!

Hade du själv velat vara dubbelt så gammal som din partner? Jag hade känt mig pinsam, och definitivt äldre eftersom folk lär tänka att man är deras förälder. Det ironiska är att de vill känna sig yngre, genom att skaffa en yngre partner. Verkligheten kommer ikapp förr eller senare.

Det är något otroligt patetiskt över det beteendet. Istället för att skaffa en ny partner, ny bil, ny motorcykel borde de skaffa sig en hjärnskrynklare.

Lyssna inte på de som bara är ute efter att provocera.

Om hon är så snygg som du skriver, är det inte sannolikt att det håller. När han blir äldre, och hon får en massa snygga män efter sig, är det han som får oroa sig. Inte en avundsvärd situation direkt.

Han må se okej ut nu, men efter 50 börjar män förfalla snabbt. Min pappa är 60 år och inte fan, skulle jag kunna bli attraherad av en sån. Om han inte vore kändis med möjlighet att föryngra sig. Vid 50 kan vissa män se okey ut om de tränar aktivt, och tänker på kosten.

Hon lär knappast hålla hans hand, när han är gammal och grå.

Klartsomvatten skrev 2025-05-29 17:33:30 följande:
    Är man en gubbe redan vid 50-årsålder? Och flicka vid 25-årsålder? 

Min pappa är 23 år äldre än mig. Så ja det kan kallas gubbe. 

När tjejen är lika gammal som hans eget barn. Jag är 27 år, och för mig är män över 50 gubbar.

Klartsomvatten skrev 2025-05-30 12:05:22 följande:
    Ok. Håller inte med, inte heller att man är en flicka vid 25-årsåldern. Det är ett ord som används för barn. Typ 10-åringar. 
    Nej, inte på så sätt men åldersmässigt är det ff så att han kan vara hennes pappa. Han hade ju en son i hennes ålder. Är det allmänt accepterat att dejta en tjej som skulle kunna vara sonens dejt? Nääää.

Klart man inte håller med om man själv är i 50-årsåldern. Men för mig som är ung är du säkert en gubbe. Inte ser jag min pappas vänner som relationsmaterial heller.

Visst finns det snygga män i 50 års ålder, om man tänker på vissa kändisar.  Fast det är knappast dom vanliga 50+ åriga männen i Sverige. Tror jag har sett en på miljonen kanske 😛 

Lessen, om jag förstör din dröm om att det är vanligt att unga tjejer faller för gubbar.
    Anonym (Lyllo honom) skrev 2025-05-30 22:22:03 följande:
    Oddsen att du är en ung kvinna som sitter och gaggar i dessa trådar är sådär skulle jag gissa på. En ung kvinna har roligare för sig än att hänga i gamla trådar om gubbsjuka etc

Så du är troligen inte alls ledsen om du skulle förstöra tron om att det skulle vara vanligt att unga kvinnor gillar äldre män. Du njuter av att kanske kanske ha lyckats släcka ett hopp hos en gubbe att få en ung vacker kvinna.

Oddsen att du är en kvinna öht är ?sådär? skulle jag gissa på, mtp ditt osympatiska svar till ts. Att skriva lyllo honom till en kvinna som blivit dumpad för en ung tjej, låter inte särskilt kvinnligt.

Jag skrev att jag är 27 år, och om det är ungt eller inte, är väl relativt? Men jag är säkert yngre än de jag besvarade. Vilket jag tror än män på 50+ år.

Och om du är en ung kvinna, varför hänger du här och inte har roligare saker för dig då?? 😊. Varför hänger den unga tjejen med en gammal gubbe, om hon har roligare saker att göra? 

Är alla unga tjejer bara ute och festar? Jag är introvert så det är inte min grej iaf.

Nu tänker jag inte spamma ts tråd med off topic mer, då det är hänsynslöst mot ts när hon uppenbarligen skrev för att hon mår dåligt. 

Klartsomvatten skrev 2025-05-31 10:13:41 följande:
    Det här är inte fråga om att tycka olika. Sök upp ordens innebörd. När man blir vuxen kallas man för kvinna, inte flicka. Eller, skulle du presentera dig själv som en 25 årig flicka om du vore 25? Knappast. 

Vem har kallat en 25 åring för flicka? 

Min pappa kallar mig sin lilla flicka , och det var i relation till det som jag mena på. En 25 åring tjej helt enkelt. Flicka var det faktiskt nån annan som skrev. 

Men i relation till honom kunde hon va hans lilla flicka ( som min pappa kallar mig). Det skiljer 23 år mellan oss.

Du får tro precis vad du vill. Precis som jag gör om dig o dina motiv.

Men som sagt för min del är detta EOD. 

Klartsomvatten skrev 2025-05-31 09:08:44 följande:

För det första är jag kvinna och för det andra är jag långt ifrån 50-årsåldern, vilket syns tydligt om du klickar på min profil. Varför jag då skulle ha en dröm om att det är vanligt att unga tjejer faller för gubbär vore därmed märkligt. Men för all del, fortsätt du med dina antaganden. Du vinner aldrig på att ljuga. Tyvärr. Flört

Däremot finns det ju kvinnor som dras till äldre män, eller gubbar som du kallar dem. Det är ett vanligt fenomen som har hänt i alla tider. Att kalla en 50-åring för gubbe och 25 årig kvinna för flicka är ju dock bara ett sätt att försöka överdriva hela situationen. Det är så genomskinligt. Ingen vettig människa skulle kalla en 25 åring för flicka. 

Det var för att du skrev det sista stycket till mig, som jag trodde du syftade på mig. Då blev det ett missförstånd helt enkelt.

Fast om du är en ung tjej borde det Lyllo skrev kunna appliceras på dig med?
    "Att det är osannolikt att unga tjejer sitter och gafflar i en tråd om gubbar på FL, för dom har roligare saker för sig".

Jag är mer än klar med Offtopic, så jag vill bara säga en sak till ts som jag kom på.

Ts i din rubrik skrev du exman vilket visar att du iaf ser på honom som ett ex. Det är bra! Men du har inte gett någon hint om hur lång tid som gått? Om han var otrogen o ni skiljdes pga det? Vems initiativ var det att skiljas?

Förstår att du kanske inte vill svara på det. Men om det tex var otrohet är det inte konstigt om det tar ännu längre tid att komma över. Det är bra att sörja och sen skaffa professionell hjälp, om det blir värre eller inte går över. 

Det bästa sättet att komma över är att skapa distans till honom.Ha så lite med honom att göra som du bara kan. Ha inga förhoppningar att han ska komma tillbaka utan skaffa ett eget liv. Nätdejta osv när du känner dig redo, träna. gör dig fin osv för din egen skull, gå en ny kurs o lär känna nya människor. Släng allt som har med honom att göra o prata endast kort när det gäller barnen. 

När du gör så, kommer du förr eller senare inte ens vilja ha honom tillbaka även om han så vill. 

Anonym (Haha) skrev 2025-05-31 11:43:06 följande:

Spelar väl ingen roll vilken ålder hon är i. Båda är vuxna så vill de vara tillsammans så får de vara det, oavsett vilka skäl de har. Åldersmässigt skulle han kunna vara hennes pappa, ja, men är han det? Nej. Så jag vet inte ens varför du nämner det. 

Det finns gott om kvinnor som inte är fixerade vid ålder, utan som väljer någon för att de faktiskt gillar den personen. Det är vanligt att kvinnor dras till män som är äldre än de själva. Jag själv hade ett förhållande med en man som var mycket äldre än mig, och jag älskade honom för den han var. Vi var tillsammans tills han dog. Funkade hur bra som helst. 

Nej, de flesta männen i 50-årsåldern är ju inte snygga. Detsamma gäller ju för kvinnor, där förfallet startar ännu tidigare. 

Jag är som sagt klar med off topic. Men jag håller med om att vi dras till män som är äldre, men inte dubbelt så gammla. 

Håller inte med om att kvinnor förfaller snabbare än män. Män är oftast överviktiga, gubbmagar och håravfall tidigt. Kvinnor äter oftast nyttigare, bättre på att träna, dricker minre alkohol, sminkar sig och använder skönhetsprodukter och vissa filler/botox osv. Men skräckexempel finns på båda sidor såklart. Jag har sett 30 åringar som ser ut som tanter också. 

Oftast mäns åsikt att kvinnor förfaller snabbare än män. För dom tror ofta att dom ser yngre ut än dom faktiskt gör. 

Anonym (Suck..) skrev 2025-07-31 01:39:53 följande:
    Fast nej, män har knappast bättre koll på kvinnors kroppar och ev. åldrande än vad kvinnorna själva har, som speglar och synar sig själva i sömmarna varje dag typ. 

Och nej, du har inga som helst bevis på att kvinnor överlag skulle peaka naturligt innan 30. Detta är en lögn som spridits av fula incels som försöker copa med sin egen fulhet och tidiga åldrande. Kvinnor som tar väl hand om sig åldras inte på samma sätt som kvinnor som försummat sin hälsa med dåligt leverne. 

Jag säger bara hur min egen erfarenhet av män ser ut. De flesta män försummar också sitt utseende och hälsa, vilket allt som oftast också leder till ett tidigt åldrande. 
    VickanD skrev 2025-07-08 13:23:15 följande:

En 40 årig kvinna är (rent generellt) inte alls lika fertil som en kvinna i 25-årsåldern. Fertiliteten hos kvinnor minskar kraftigt efter 35, och ännu mer efter 40. Detta kommer givetvis inte stämma in på ALLA, det finns alltid individuella variationer, men i allmänhet är det så här. Jag råder dig att söka upp fakta innan du kommer med trams om att jag ljuger. Du gör bara bort dig. https://www.reproduktivlivsplan.se/fruktsamhet-och-halsa/alderns-betydelse/ Varsågod. 

Inte heller är en 40 årig kvinna ungdomlig på samma sätt som en 25-årig kvinna, och män lägger stor vikt vid utseende. Visst spelar det roll hur man tar hand om sig själv, men alla åldras. Det kan man inte förhindra. Det finns forskning som visar att män (oavsett ålder) anser att kvinnor i 20-årsåldern ser bäst ut. https://www.businessinsider.com/dataclysm-shows-men-are-attracted-to-women-in-their-20s-2014-10 

Det du säger är helt enkelt bara trams och du gör bara bort dig själv genom att inte söka upp fakta. 

Jaha? Du tror inte på att jag är en kvinna? Antecknat. Vad du tror eller inte tror bryr jag mig inte ett dugg om. Fortsätt du med ditt hat mot män. Jag föreslår dock att du tänker på ditt hjärta. Det kan inte vara bra att bli så där kränkt. 

Fertilitet behöver dock inte påverka utseendet eller fräschheten hos en kvinna och det är detta jag har talat om typ genom hela tråden, även om du inte begripit detta.

Den forskningen är högst bristfällig då den omöjligen kan veta eller tagit hänsyn till hur dessa 40-åriga kvinnor levt sina liv och vad de haft för ev. dåliga vanor som kan ha åldrat dem i förtid. 

En kvinna som levt sunt och undvikit ohälsosamma vanor som solande, kosmetika, alkohol, tobak, slarvat med sömnen (vilket typ alla kvinnor gör när de blir mödrar) kommer inte att se nåt särskilt annorlunda ut vid 40-45 jämfört med när de var 25. Det handlar mer om vanor än vad du tycks vilja acceptera, som den missunnsamma person du är. 

Och nej, därav är det bara du som gör bort dig här. Att låtsas vara kvinna när man i själva verket är en kvinnoföraktande man är bara pinsamt. Jag har inte visat mer hat mot män än vad du gjort mot kvinnor heller så. Du avslöjade dig just ännu ett steg. 
    Och din egen kränkthet behöver du inte föra över på mig. Inse istället att ni män knappast åldras bättre än kvinnor utan snarare tvärtom. Kvinnor blir åtminstone inte flintisar. 

Ja, jag håller med om det är något skumt med kvinnor som själv anser sig vara förfallna vid 40 års ålder. De kommer ju själva bli 40+. Män hade aldrig sagt att andra män blir oattraktiva gubbar vid 40 årsålder. 

Jag tycker 40 åringar oftast är sjukt vackra nu för tiden ( med undantag för vissa) men det finns tjejer i 30 års ålder som ser äldre ut än vissa 40 åringar osv. Det där med att gissa ålder tycker jag oftast är hemskt svårt.

Alltså vissa kan man se har botox etc men vissa syns inte alls. Vissa kanske inte ens behöver sånt vid 40.

Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej