• VickanD

Min före detta man hittade en mycket yngre tjej

Mayjel skrev 2025-05-28 15:48:22 följande:
    Jag vet hur statistik ser ut. De allra flesta kvinnor väljer inte sladdriga gubbar som är gamla nog att vara deras farsor. Det är både opraktiskt och ologiskt. Kvinnor vill inte skaffa barn med gubbstruttar som bär på gammal rutten gubbsäd. Rika män kan få unga golddiggers som utnyttjar dem för deras pengar. Kom igen när unga tjejer väljer gamla gubbar med en vanlig ekonomi som inte möjliggör nån flashigare livsstil. 
    Om det nu skulle vara så att de är tillsammans pga ytliga faktorer så låt dem. Hon får leva ett lyxigare liv med en man som kan ge henne ett liv som bara yngre män kan drömma om, och han får en snygg tjej som är yngre, orkar mer och som han kanske kan skaffa fler barn med. Hon får känna sig omhändertagen, han får en ung vacker kvinna. Sen kanske de älskar varandra också, trots de ytliga faktorerna också. Win win. 
  • VickanD
    Mayjel skrev 2025-05-28 16:31:44 följande:
    VickanD skrev 2025-05-28 16:10:18 följande:
    Om det nu skulle vara så att de är tillsammans pga ytliga faktorer så låt dem. Hon får leva ett lyxigare liv med en man som kan ge henne ett liv som bara yngre män kan drömma om, och han får en snygg tjej som är yngre, orkar mer och som han kanske kan skaffa fler barn med. Hon får känna sig omhändertagen, han får en ung vacker kvinna. Sen kanske de älskar varandra också, trots de ytliga faktorerna också. Win win. 
    Detta är dock en diskussionstråd där man kan tala fritt ur hjärtat och ha åsikter om allt. Jag kommer således att uttrycka mig i frågan. 
    Ok. Ingen har sagt att du inte får det, men ok. 
  • VickanD
    Mayjel skrev 2025-05-29 02:22:52 följande:
    Då behöver du inte heller försöka uppmana mig att ändra min åsikt eller tänka nåt positivt om fula gubbar och unga tjejer som utnyttjar varandra för sex respektive pengar för det finns absolut inget att se upp till i såna kärleksfattiga relationer. 

Ärligt talat så tror jag inte ens att TS historia är sann. Hela trådstarten är sannolikt bara ämnad för att göra ner äldre kvinnor och framställa gamla gubbar som attraktiva för yngre kvinnor, något som väldigt sällan stämmer överens med verkligheten dock. Det är bara att blicka ut i vardagen och se det fula skick de flesta gubbar är i, redan efter 40 år i många fall. Vid 50 vill jag inte ens tänka på, usch Skrikandes

Det har jag inte gjort. Man skall icke ljuga, vilket du gör när du påstår att jag har gjort saker som jag inte har gjort. Mycket fult. 

Till skillnad från dig så blir jag inte så otroligt stött och arg för att andra väljer att utnyttja varandra av ytliga skäl i en relation. Jag sover ändå gott om natten. 

Vad du tror spelar ingen roll, men man undrar ju dock vad du gör i en tråd som du tror är påhittad. Snacka om bortkastad tid då. Däremot är det ju ingen ny grej att det finns äldre män med yngre kvinnor, så det kan absolut vara sant.

Håller med om att de flesta män inte är snygga efter 40, eller jag skulle kunna säga efter 45. När det kommer till kvinnor är det ju dock ännu värre. Det är ytterst svårt att hitta någon som ser bra ut efter 35. Många tenderar att gå runt med kortklippta frisyrer också, och slutar ta hand om sig själva, vilket snabbar på förfallet. Som bisexuell tjej har man sett både det ena och det andra. Tungan ute

• VickanD
    Anonym (Suck..) skrev 2025-05-31 17:32:48 följande:
    Skulle säga att unga män slutar att kolla först när man själv inte ser ung ut längre. Detta sker inte automatiskt efter att kvinnan fått siffrorna 40 i sin ålder. Men jag förstår att många män gärna vill tro detta, iallafall de män som inte själva får nåt i sex eller relationsväg.

Det blir deras lilla hämndbubbla som de sluter sig i, när livet känns alltför orättvist på det planet. Hur orealistiskt de än är i sin tankeverksamhet så duger denna mentala lilla snuttefilt när avundsjukan tryter som värst. 

Män attraheras av ungdomlighet och fertilitet, vilket inte stämmer in på en 40-årig kvinna. Därför dras män (i alla åldrar) till yngre kvinnor. Detta är fakta och inget påhitt, så det spelar ingen roll vad du säger. Fakta är just det: fakta. Till och med jag som är kvinna vet detta. Detta betyder inte att ingen 40 årig kvinna kan se bra ut, inte heller betyder det att ingen man kommer titta på henne. Faktum kvarstår dock, att män som grupp först och främst attraheras av yngre kvinnor. En 40 årig kvinna ser sällan och aldrig ung ut, för man är ju inte ung längre vid den åldern. 

Jag förstår att du gärna vill tro att det bara är avundsjuka män som inte får något som påstår detta, men du har helt fel. Det här är ett välkänt faktum, och du som är så smart borde veta det. Jag förstår dock att det är svårt att acceptera att verkligheten inte alltid är som man vill att den ska vara. 

• VickanD
    Anonym (Celine) skrev 2025-06-01 11:01:49 följande:
    Javisst är ungdomlighet attraherande, det gäller både män och kvinnor. Men det är inte knutet till ett exakt årstal. 

Dessutom, om äldre killar kollar in mig, så beror det väl på att de är attraherade? Eller ska jag tolka det som att de bara låtsas?
    Kvinnor attraheras dock inte av ungdomlighet på samma sätt som män gör. Män föredrar i allmänhet kvinnor som är i övre tonåren upp till 25-årsåldern. Någonstans där i kring, och det gäller män i alla åldrar. Finns forskning på det. De kvinnor som föredrar 20-åriga män är oftast kvinnor som är i samma ålder. Däremot föredrar män, i alla åldrar, yngre kvinnor.

Sedan finns det givetvis alltid individuella skillnader, undantag och naturligtvis äldre kvinnor som kan se bättre ut än yngre kvinnor. Däremot är det inte särskilt intressant att titta på undantagen.

Det kan finnas många anledningar till att folk tittar på en. En anledning kan ju vara attraktion, ja. Det är väldigt vanligt. Alltså, bara för att man inte befinner sig inom det ålderspann som män tenderar att föredra så innebär det inte automatiskt att man är ful. Det innebär inte heller att inga män kommer vara attraherade eller titta. Däremot innebär det att de flesta skulle föredra en 25-åring framför en 45-åring. 
  • VickanD
    Anonym (Celine) skrev 2025-06-01 11:49:05 följande:
    Att kvinnor ofta föredrar lite äldre män beror ofta på att den mentala mognaden hos män är långsammare. 
    Har du läst forskning på det eller är det din teori? Att män mognar långsamma mentalt sätt är sant (har jag för mig, tror att jag har läst forskning på det), men kan inte minnas exakt varför kvinnor föredrar lite äldre män.
  • VickanD
    Anonym (Celine) skrev 2025-06-01 12:55:29 följande:
    Ja det finns forskning på att unga pojkar mognar långsammare (utvecklingen av hjärnan) än kvinnor, på gruppnivå. Det är en mognadsprocess som kan stäcka sig upp till 24-årsåldern. 

Så för många unga kvinnor är en jämnårig eller yngre man inte så attraktivt på det mentala planet. Om inte kvinnan själv mognat lite långsammare också. Sådant finns det ju individuella skillnader på. 

Däremot känner jag inte till någon forskning som kopplar mental mognad till fysisk attraktion. 

Jag tror att mekanismen är sådan att om en kille på ett foto ser väldigt ung ut, så kopplar tjejen undermedvetet ihop det med mental omognad. Så i forskningsstudien blir resultatet att tjejen föredrar en killa som ser lite äldre ut. 

Det vet jag. Jag undrade mer om det finns forskning på att kvinnor dras till lite äldre män på grund av att män mognar långsammare mentalt. Det var du som påstod att detta är varför kvinnor föredrar lite äldre män.

Det vi vet är att män och kvinnor är olika, och attraheras av olika saker. Medan män attraheras av ungdomlighet och fertilitet så attraheras kvinnor av annat, som: status, makt, resurser, vilket män inte bryr sig lika mycket om. Män som är äldre har oftare detta. Samt självförtroende. Detta har också nämnts tidigare i tråden. Sedan är det ju så att män lägger större vikt vid utseende än vad kvinnor gör, eftersom män är mer visuella. 
  • VickanD
    Anonym (Mi) skrev 2025-06-01 13:25:08 följande:

Okej, om detta stämmer så bra på verkligheten, förklara då för mig varför jag som 46-årig kvinna kan ha en 24-årig (snygg dessutom) pojkvän. Inte som i bara sexuellt förhållande utan som i riktigt förhållande. Har även tidigare haft yngre män som svärmat för mig, allt ifrån 23 till 40 år gamla. Levde i en 11-årig relation med en tio år yngre man också (jag som gjorde slut innan du behöver påpeka något om det).

Jag var uppvaktad även som yngre, men upplever att fler seriösa killar/män söker mig nu och faller för mig. Inte bara söker sex. Så det du skriver här kanske stämmer generellt, vad vet jag, men det stämmer inte på alla. 

Han kanske tycker att du är snygg och gillar dig? Han kanske inte kan få en yngre tjej? Han kanske har en grej för äldre kvinnor? Jag är dock inte helt övertygad om att det du säger är sant.

Jag har aldrig sagt att det är omöjligt för en äldre kvinna att få en yngre man, så jag vet inte varför du ställer dessa frågor till mig. Faktum är dock att det FINNS forskning som visar att män föredrar yngre kvinnor. Det gäller män i alla åldrar och ja, givetvis pratar vi rent generellt. Det kommer alltid finnas undantag som bekräftar regeln, men undantagen är inte det intressanta här. Ingen har sagt att det stämmer på alla. Det finns inget som gör det. 

• VickanD
    Anonym (Celine) skrev 2025-06-01 19:15:47 följande:
    Om man ser till olika statistiska studier så har flera äldre studier visat ett samband mellan hög jämställdhet i ett land och lägre genomsnittlig skillnad mellan makarnas ålder. 

En annan studie (Djurfeldt och Barmark 2009) visade att när ett lands BNP (värdet av alla varor och tjänster  utslaget per person) är hög och giftemålsåldern samtidigt är hög, så brukar åldersskillnaden mellan makarna vara lägre. En liten inverkan på ålderskillnaden hade också kvinnors utbildningsnivå och faktorn kvinnors förvärvsarbete i förhållande till mäns förvärsarbete. 

En studie från 2014 fann att deltagande i arbetsmarknaden och mödradödligheten hade inverkan på åldersskillnaden mellan makar i ett land.

I västvärlden är det vanligt att män är 3 år äldre än kvinnan (i Sverige är den siffran 2,5 år).

Vanligast med stora åldersskillnader var det i Asien och Afrika.

När det gäller skilsmässa visade en studie i USA att risken för skilsmässa ökade markant om det skiljer 10 år eller mer mellan makarna. Skilde det 20 år eller mer mellan makarna så var det få som förblev gifta. 
    Jag efterfrågade mer varför kvinnor dras till äldre män. Jag vet vissa anledningar (som att äldre män till exempel har andra kvaliteer som yngre män inte har, dessa har diskuterats i tråden), men vet inte om det är bekräftat att den mentala mognaden är en del i det hela. 

Att risken för skilsmässa ökar med åldersskillnaden är känt sedan länge. Frågade inget om det. 
  • VickanD
    Anonym (Celine) skrev 2025-06-01 14:40:31 följande:

Att de flesta föredrar utseendet på yngre människor är väl ingen nyhet?

Att sedan riktigt unga killar inte favoriseras av tjejer i ungefär deras egen ålder, visas i praktiken av att yngre tjejer ofta är ihop med killar som är några år äldre än de själva. För att killar ofta har en senare mognad.

Sedan kan även kvinnor över 40 ibland uppfattas som attraktiva, ofta av män i den åldern eller äldre.  Annars skulle de inte titta på ett speciellt sätt på de kvinnorna.

JAG FATTAR INTE VAD VI SKA GÖRA HÄR PÅ FL ÅT DET? 

TS ställde frågan om ifall en åmdersskillnad på 25 år är normal. Hon undrade vad den umga tjejen kan se hos en så mycket äldre man.

Sedan fastnade diskussiomen i kvinnors attraktivitet i olika åldrar. Typiskt.

Jo, tydligen är det det, eftersom ts ställer sig frågande till vad mannen ser i henne, och vad hon ser i honom. Diskussionen blossade upp för att ts ställer den typen av frågor i trådstarten (vad han ser i en så mycket yngre tjej). Även för att folk i tråden började ifrågasätta hela relationen. Då började vi andra förklara troliga anledningar till varför de dras till varandra. Anledningar som är självklara om man förstår sig på de biologiska skillnaderna mellan män och kvinnor, som en annan skrev. Så, jo, tydligen är detta något som bör förtydligas då vissa inte verkar fatta.

Ingen har påstått att kvinnor i 40-årsåldern, eller äldre, inte kan uppfattas som attraktiva.

Som sagt, ts frågar vad han ser i en så mycket yngre tjej. Därför startade man upp den här diskussionen. Läs om, läs rätt. 

• VickanD
    Anonym (Suck..) skrev 2025-06-28 02:15:38 följande:
    Rena dumheter och ljug från dig. Kvinnor förlorar inte fertilitet eller utseende efter 40, inte per automatik. Sånt handlar mer om hur väl man sett efter sig själv och om man välsignats med goda gener. Ungdom sitter som sagt inte i år enbart utan i leverne och hälsan så, dumt att stirra sig blind på ålderssiffror.

Sen att du skulle vara kvinna tror jag inte det minsta på, inte med tanke på din egen nedsättande attityd mot kvinnor som inte är under 40. Klassisk misogyni från män som inte själva får nåt, låter det mer som.

Den verklighet du pratar om är snarare en lika klassisk projicering från halvskalliga medelålders gubbsjuka män med ölkagge, som själva märkt att de inte är attraktiva längre, inte ens för kvinnor i samma ålder. 

En 40 årig kvinna är (rent generellt) inte alls lika fertil som en kvinna i 25-årsåldern. Fertiliteten hos kvinnor minskar kraftigt efter 35, och ännu mer efter 40. Detta kommer givetvis inte stämma in på ALLA, det finns alltid individuella variationer, men i allmänhet är det så här. Jag råder dig att söka upp fakta innan du kommer med trams om att jag ljuger. Du gör bara bort dig. https://www.reproduktivlivsplan.se/fruktsamhet-och-halsa/alderns-betydelse/ Varsågod. 

Inte heller är en 40 årig kvinna ungdomlig på samma sätt som en 25-årig kvinna, och män lägger stor vikt vid utseende. Visst spelar det roll hur man tar hand om sig själv, men alla åldras. Det kan man inte förhindra. Det finns forskning som visar att män (oavsett ålder) anser att kvinnor i 20-årsåldern ser bäst ut. https://www.businessinsider.com/dataclysm-shows-men-are-attracted-to-women-in-their-20s-2014-10 

Det du säger är helt enkelt bara trams och du gör bara bort dig själv genom att inte söka upp fakta. 

Jaha? Du tror inte på att jag är en kvinna? Antecknat. Vad du tror eller inte tror bryr jag mig inte ett dugg om. Fortsätt du med ditt hat mot män. Jag föreslår dock att du tänker på ditt hjärta. Det kan inte vara bra att bli så där kränkt. 

• VickanD
    Anonym (Suck..) skrev 2025-07-31 01:39:53 följande:
    Fast nej, män har knappast bättre koll på kvinnors kroppar och ev. åldrande än vad kvinnorna själva har, som speglar och synar sig själva i sömmarna varje dag typ. 

Och nej, du har inga som helst bevis på att kvinnor överlag skulle peaka naturligt innan 30. Detta är en lögn som spridits av fula incels som försöker copa med sin egen fulhet och tidiga åldrande. Kvinnor som tar väl hand om sig åldras inte på samma sätt som kvinnor som försummat sin hälsa med dåligt leverne. 

Jag säger bara hur min egen erfarenhet av män ser ut. De flesta män försummar också sitt utseende och hälsa, vilket allt som oftast också leder till ett tidigt åldrande. 
    VickanD skrev 2025-07-08 13:23:15 följande:

En 40 årig kvinna är (rent generellt) inte alls lika fertil som en kvinna i 25-årsåldern. Fertiliteten hos kvinnor minskar kraftigt efter 35, och ännu mer efter 40. Detta kommer givetvis inte stämma in på ALLA, det finns alltid individuella variationer, men i allmänhet är det så här. Jag råder dig att söka upp fakta innan du kommer med trams om att jag ljuger. Du gör bara bort dig. https://www.reproduktivlivsplan.se/fruktsamhet-och-halsa/alderns-betydelse/ Varsågod. 

Inte heller är en 40 årig kvinna ungdomlig på samma sätt som en 25-årig kvinna, och män lägger stor vikt vid utseende. Visst spelar det roll hur man tar hand om sig själv, men alla åldras. Det kan man inte förhindra. Det finns forskning som visar att män (oavsett ålder) anser att kvinnor i 20-årsåldern ser bäst ut. https://www.businessinsider.com/dataclysm-shows-men-are-attracted-to-women-in-their-20s-2014-10 

Det du säger är helt enkelt bara trams och du gör bara bort dig själv genom att inte söka upp fakta. 

Jaha? Du tror inte på att jag är en kvinna? Antecknat. Vad du tror eller inte tror bryr jag mig inte ett dugg om. Fortsätt du med ditt hat mot män. Jag föreslår dock att du tänker på ditt hjärta. Det kan inte vara bra att bli så där kränkt. 

Fertilitet behöver dock inte påverka utseendet eller fräschheten hos en kvinna och det är detta jag har talat om typ genom hela tråden, även om du inte begripit detta.

Den forskningen är högst bristfällig då den omöjligen kan veta eller tagit hänsyn till hur dessa 40-åriga kvinnor levt sina liv och vad de haft för ev. dåliga vanor som kan ha åldrat dem i förtid. 

En kvinna som levt sunt och undvikit ohälsosamma vanor som solande, kosmetika, alkohol, tobak, slarvat med sömnen (vilket typ alla kvinnor gör när de blir mödrar) kommer inte att se nåt särskilt annorlunda ut vid 40-45 jämfört med när de var 25. Det handlar mer om vanor än vad du tycks vilja acceptera, som den missunnsamma person du är. 

Och nej, därav är det bara du som gör bort dig här. Att låtsas vara kvinna när man i själva verket är en kvinnoföraktande man är bara pinsamt. Jag har inte visat mer hat mot män än vad du gjort mot kvinnor heller så. Du avslöjade dig just ännu ett steg. 
    Och din egen kränkthet behöver du inte föra över på mig. Inse istället att ni män knappast åldras bättre än kvinnor utan snarare tvärtom. Kvinnor blir åtminstone inte flintisar. 

Du skrev att kvinnor inte förlorar fertilitet efter 40, så jo, tydligen var jag tvungen att upplysa dig om att kvinnors fertilitet minskar KRAFTIGT efter 35, i allmänhet. Jag har aldrig påstått att fertiliteten måste påverka utseendet, men faktum kvarstår: män attraheras mest av yngre kvinnor, inte äldre. Män attraheras mest av kvinnor i 20-årsåldern, inte kvinnor som är 40. Kvinnor i 40-årsåldern signalerar i allmänhet inte ungdomlighet, eftersom man inte längre är någon ungdom vid den åldern. 

Nej. Den forskningen visar att män attraheras av kvinnor i 20-årsåldern mest. Det gäller män i alla åldrar. Att du försöker säga emot den forskningen är bara pinsamt. Acceptera att män föredrar yngre kvinnor, det är så enkelt. Inget du kommer kunna förändra. Spelar ingen roll, alla åldras, oavsett vilka vanor och vilket liv du lever så kommer du ändå inte se ut som 20 när du är 40. Haha, du måste skämta. En kvinna som levt ett väldigt hälsosamt liv kommer inte se annorlunda ut när hon är 45 jämfört med när hon var 25? Jag dör av garv. Du är så okunnig och pinsam att man tycker synd om dig. Jag kan bara beklaga.

Jaså? Fram med bevis på att jag är en man då. Eller har du kanske inga? Det är bara dina egna teorier? Du vet, det är skillnad på fakta och gissningar. Men, för mig får du gärna tro vad du än vill. Det gör ingen skillnad. 

• VickanD
    Anonym (Suck..) skrev 2025-08-04 05:22:47 följande:
    Du läser som en kratta. Jag har aldrig påstått att kvinnors fertilitet inte sjunker. Jag sa enbart att kvinnor över 40 inte förlorar förmågan att skaffa barn och att de ännu är fertila i den åldern. 

Nej, det är inget faktum. Däremot kan det stämma att män dras till kvinnor med ett ungt och fräscht yttre och detta kan även kvinnor över 40 ha. Det är inte så att män kan avgöra åldern på alla snygga kvinnor de ser ute på gatan. På samma sätt så kan unga kvinnor se slitna och ofräscha ut om de inte tar hand om sig. Eller om de är predisponerade till tidigt åldrande vilket ligger i generna till viss del.

Jag har redan påpekat för dig om bristerna i den undersökningen. Män som ser random kvinnor på stan kan som sagt inte avgöra ålder på de kvinnor de tycker är snygga. Om det är såna kvinnor denna undersökning bygger på.

Nej, jag skämtar inte. Det är din klena och fördomsfulla kvinnosyn som förtjänar det enda skrattet här, höhö! 

Nej, du är den enda pinsamma här med ditt låga och uppenbara förakt för kvinnor. Du vet inte vad du pratar om då du har noll kunskap i hur man tar hand om sig på ett naturligt sätt och håller sig ung även efter 40. Bara för att du säckat ihop och åldrats i förtid pga undermåligt leverne så betyder det inte att alla andra skulle följa ditt exempel. 

Det är så uppenbart på din kvinnofientliga attityd som lyser genom alla dina spydiga inlägg. Ingen normal kvinna skriver på det sättet om sina medsystrar. Och jag tror inte, jag vet. 
    Tecum skrev 2025-08-02 19:48:50 följande:
    Ja det är tråkigt med dessa troll som hittar på en massa skit och dissar äldre kvinnor. Finns även män som vill provocera som skriver såna lögner.

Men än värre är att vissa kvinnor tror på detta och skriver dumheter som "män vill bara ha yngre kvinnor buhu", eller "jag kan inte hitta någon för alla män söker bara 20-åringar buhu". Detta är rent dravel, de göder bara trollen och gör andra kvinnor osäkra.

Så ni kvinnor som passerar klimakteriet, kom ihåg att ni är alldeles underbara och att de absolut flesta män i er ålder tycker detsamma!
    Och båda grupper är förmodligen lika avvisade av kvinnor i just 40-årsåldern. Nånstans vill de väl ta ut sin hämnd, de fåntrattarna.

Ja, det finns väl de kvinnor som går på de misogyna männens hatlögner. Tur att det finns de som ser igenom deras lögner och catfishande trolleri. Alltid lika roligt att avslöja deras bluffande. 

Kvinnor kan vara vackra även i klimakteriet, det tror jag också. Särskilt om de tar hand om sig. Gäller för alla åldrar förresten.

Fast nej, det du skriver är en väldig förenkling av det hela. Kvinnors fertilitet är i allmänhet väldigt låg vid 40-årsålder. Den har inte bara sjunkit lite, utan kraftigt. Visst finns det ändå de som lyckas, men i allmänhet är chansen väldigt låg. Spelar ingen roll vad du försöker få det till, detta är fakta. ?Att de ännu är fertila i den åldern? är alltså en väldig förenkling av det hela. Visst kan det gå, men chansen är inte stor alls.

Jo, det är ett faktum. Jag föreslår att du läser artikeln jag länkade igen, eller så kan jag leta fram en annan åt dig. Det du säger är däremot inget faktum alls och du kommer inte ens med några vetenskapliga belägg för det du säger. Du verkar tro att man ska ta det du säger som fakta, men så är det inte. Jag har länkat till artiklar och forskning, du har ingenting. Vilka kvinnor i 40-årsåldern har ett ungt och fräscht yttre som en kvinna i 20-årsåldern? Visa mig. ALLA åldras, och även om det går snabbare för vissa än för andra så går det inte att förhindra. Har aldrig mött någon som har sett likadan ut vid 40 som de gjorde när de var runt 20. Ingen har påstått att kvinnor inte kan se fräscha ut vid 40, men att de ser ut som 20-åringar? Verkligen inte. Män attraheras av ungdomlighet, ett ungt utseende, och detta stämmer i allmänhet bättre in på 20-åringar än 40-åringar. Att det råkar finnas en del 40-åringar som ser bättre ut än ovårdade 20-åringar säger ingenting. Det är bara undantag. Det finns alltid undantag. 

Hur vet du att det är sådana kvinnor den undersökningen bygger på? Du skriver OM. Du drar alltså dina egna slutsatser. The findings are similar to data culled from the dating website OKCupid, which found that male users of the site of all ages, by far, are looking for women in their early-20s. - utdrag ur artikeln. Det du säger stämmer alltså inte.

Spelar ingen roll om man tar hand om sig själv vid 40, hur sunt man än lever så kommer man ändå inte se ut som man gjorde när man var 20. Om man nu inte har använt sig av plastikoperationer. Alla åldras. Man kan absolut se något yngre ut, men 20 år yngre? Nej. Visa mig konkreta exempel, annars är det ingen idé att lyssna på dig då du uppenbarligen inte har något konkret att komma med.

Att konstatera fakta är inte att vara kvinnofientlig, men bra försök. Utifrån dina inlägg så framstår du som väldigt kränkt och otrevlig. Vidare har du ingen som helst fakta att backa upp dina påståenden med, vilket gör att dina inlägg framstår som rena lögner och spekulationer. Du kan aldrig vinna på det sättet. Stackare. Jag eftersökte bevis på att jag är en man. Vet du vad det ordet betyder? Under inlägg 245 pratar du om att det inte finns några vetenskapliga bevis för att män skulle peaka senare än kvinnor - men du själv har inga som helst bevis för att jag är en man. Det du säger är inget värt så länge du inte har fakta att komma med. Konkreta bevis. Dina antaganden och gissningar är tyvärr inte desamma som fakta. 

För övrigt så ser jag inte alla kvinnor som mina medsystrar bara för att jag själv är kvinna. Fakta är fakta, oavsett vilket kön man har. Det finns dåliga kvinnor, precis som att det finns dåliga män. Finns ingen anledning för mig att hålla med alla kvinnor i varje läge bara för att jag själv är kvinna. Tillåt mig skratta. Du däremot, framstår som väldigt kvinnofientlig då du direkt tror att en kvinna som uttrycker sig på ett visst sätt och har sina egna åsikter måste vara en man. För en kvinna kan inte ha sina egna åsikter, hon måste hålla med alla andra kvinnor. Dör av garv. 

Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej