Inlägg från: Anonym (Mi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mi)

Min före detta man hittade en mycket yngre tjej

Det tjänar verkligen ingenting till att jämföra sig sådär. 

Jag (kvinna) var 46 när jag separerade från mitt ex som jag hade barn med. Kort därpå träffade jag en 24-åring och föll huvudstupa. Hans ålder hade egentligen ingenting att göra med saken, det var hans personlighet och hur vi fungerade ihop som var det väsentliga. Vi är ihop än idag, över tre år senare. 

• Anonym (Mi)
    VickanD skrev 2025-05-31 23:41:50 följande:

Män attraheras av ungdomlighet och fertilitet, vilket inte stämmer in på en 40-årig kvinna. Därför dras män (i alla åldrar) till yngre kvinnor. Detta är fakta och inget påhitt, så det spelar ingen roll vad du säger. Fakta är just det: fakta. Till och med jag som är kvinna vet detta. Detta betyder inte att ingen 40 årig kvinna kan se bra ut, inte heller betyder det att ingen man kommer titta på henne. Faktum kvarstår dock, att män som grupp först och främst attraheras av yngre kvinnor. En 40 årig kvinna ser sällan och aldrig ung ut, för man är ju inte ung längre vid den åldern. 

Jag förstår att du gärna vill tro att det bara är avundsjuka män som inte får något som påstår detta, men du har helt fel. Det här är ett välkänt faktum, och du som är så smart borde veta det. Jag förstår dock att det är svårt att acceptera att verkligheten inte alltid är som man vill att den ska vara. 

Okej, om detta stämmer så bra på verkligheten, förklara då för mig varför jag som 46-årig kvinna kan ha en 24-årig (snygg dessutom) pojkvän. Inte som i bara sexuellt förhållande utan som i riktigt förhållande. Har även tidigare haft yngre män som svärmat för mig, allt ifrån 23 till 40 år gamla. Levde i en 11-årig relation med en tio år yngre man också (jag som gjorde slut innan du behöver påpeka något om det).

Jag var uppvaktad även som yngre, men upplever att fler seriösa killar/män söker mig nu och faller för mig. Inte bara söker sex. Så det du skriver här kanske stämmer generellt, vad vet jag, men det stämmer inte på alla. 

• Anonym (Mi)
    Anonym (Celine) skrev 2025-06-02 18:01:40 följande:
    Min slutsats av den här statistiken är att när kvinnor väljer män på frivillig basis, (som man vanligtvis gör här i västvärlden), så väljer de oftast en några år äldre man, i genomsnitt 3 år äldre. 

Om status och pengar spelade en så stor roll i kvinnors val, så skulle det inte se ut så här i statistiken.

Min tro är att kvinnor ibland blir kära i en betydligt äldre man, i hans person. De blir tillsammans med honom därför att han har en personlighet som de tycker mycket om.

En del andra kvinnor är status- och gold-diggers, de kan välja en betydligt äldre man utifrån de aspekterna. 

Men de kvinnor som väljer betydligt äldre män är så få att det inte påverkar statistiken i någon högre grad ändå.

Så min gissning är att ungdomlighet hos partnen också är viktigt för kvinnor.
    Så hur resonerar du då om kvinnor som är som jag, som väljer betydligt yngre män? 
Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej