Min före detta man hittade en mycket yngre tjej
Sen att du skulle vara kvinna tror jag inte det minsta på, inte med tanke på din egen nedsättande attityd mot kvinnor som inte är under 40. Klassisk misogyni från män som inte själva får nåt, låter det mer som.
Den verklighet du pratar om är snarare en lika klassisk projicering från halvskalliga medelålders gubbsjuka män med ölkagge, som själva märkt att de inte är attraktiva längre, inte ens för kvinnor i samma ålder.
Detta är inte misogyni på något sätt, det är bara fakta om hur män tenderar att attraheras kvinnor. Lyckligtvis är det ju för de flesta män inte så att det bara är det ungdomliga utseendet som har betydelse. Jag är 44 och är tillsammans med en kvinna som är 46 som är väldigt vacker och het, och hon är en fantastisk person på alla sätt. Ska jag titta rent krasst på det så finns det massor av 25-åringar som är mycket mer fysiskt attraktiva, men väldigt få av hennes jämnåriga som är lika attraktiva som hon. Nu är ju inte det fysiska det enda som är viktigt för mig, utan det är också viktigt att man är på ungefär samma plats i livet och har gemensamma erfarenheter osv. En 25-åring är något av ett barn i mina ögon så det skulle inte alls kännas aktuellt för mig att vara tillsammans med en tjej i den åldern.
Det är alltså inte så att det bara är en massa äckliga gubbar som tycker att unga kvinnor är mest attraktiva, utan det gäller i princip alla män. Och när det gäller att skaffa barn på naturlig väg är det ett biologiskt faktum att den sannolikheten är extremt mycket större med en kvinna som är 25 än en som är 40+. Jag är ledsen om verkligheten inte är på det sätt som du önskar, men jag skriver detta i hopp om att du ska kunna se på saker som de faktiskt är.