• Jimmy75

Min före detta man hittade en mycket yngre tjej

Olsdotter skrev 2025-08-02 13:36:20 följande:
    Han är rik och får tag i en ung snygg tjej, det är ingenting att förvånas över och har ingenting med dig att göra.
    Inte heller kan du kontrollera hur han väljer att leva sitt liv, och eftersom att det är utanför din kontroll så ägnar du nu massor av energi åt någonting som är meningslöst.

Alltså är alla frågor du ställer här bara till skada för dig. Vägen ut är att ersätta dessa frågor med konstruktiva frågor istället.

Vad vill du ha framledes?

MYCKET bra svar "ersätta dessa frågor med konstruktiva frågor". Det är genom att ställa oss själva rätt sorts frågor som vi får mer önskvärda resultat. 

"Varför kan jag aldrig gå ner i vikt"? Svaret på den frågan kommer vara meningslöst eftersom man i frågastarten redan har etablerat att man inte kan gå ner i vikt. Det är vad vår hjärna kommer uppfatta och alla förslag som kommer kring hur man kan lösa det kommer man hitta sätt att antingen sabotera eller ge upp i förtid.

Bättre fråga: "Hur kan jag lära mig äta mer hälsosamt"? Positivt formulerad och målinriktad. kommer per automatik få konsekvensen att man går ner i vikt genom att följa svaren man får som kommer vara lättare på grund av formuleringen från början.

Generellt är "hur" ofta bättre än "varför" när det gäller förändring.

• Jimmy75
    Olsdotter skrev 2025-08-02 14:58:13 följande:

Min poäng med ovanstående är alltså att även TS kan bli en yngre snygg tjej åt någon, om det är det hon vill och detta handlar om avundsjuka.

Snarare handlar det antagligen om att TS jämför sig utifrån just anknytningen till exmannen, och att det är den hon behöver bryta.

Det låter på trådstarten som att hon utvärderar sitt egenvärde utifrån att exmannen (vilket komiskt nog stavades om till yxmannen först) valt en mycket yngre partner som TS tycker är väldigt snygg. Kan ju finnas tusen olika skäl till det valet och som inte säger ett smack om TS egentligen. Den betydelsen och tolkningen är ju hennes egen...och till ingen nytta för henne.
  • Jimmy75
    VickanD skrev 2025-08-04 18:12:41 följande:

Fast nej, det du skriver är en väldig förenkling av det hela. Kvinnors fertilitet är i allmänhet väldigt låg vid 40-årsålder. Den har inte bara sjunkit lite, utan kraftigt. Visst finns det ändå de som lyckas, men i allmänhet är chansen väldigt låg. Spelar ingen roll vad du försöker få det till, detta är fakta. ?Att de ännu är fertila i den åldern? är alltså en väldig förenkling av det hela. Visst kan det gå, men chansen är inte stor alls.

Jo, det är ett faktum. Jag föreslår att du läser artikeln jag länkade igen, eller så kan jag leta fram en annan åt dig. Det du säger är däremot inget faktum alls och du kommer inte ens med några vetenskapliga belägg för det du säger. Du verkar tro att man ska ta det du säger som fakta, men så är det inte. Jag har länkat till artiklar och forskning, du har ingenting. Vilka kvinnor i 40-årsåldern har ett ungt och fräscht yttre som en kvinna i 20-årsåldern? Visa mig. ALLA åldras, och även om det går snabbare för vissa än för andra så går det inte att förhindra. Har aldrig mött någon som har sett likadan ut vid 40 som de gjorde när de var runt 20. Ingen har påstått att kvinnor inte kan se fräscha ut vid 40, men att de ser ut som 20-åringar? Verkligen inte. Män attraheras av ungdomlighet, ett ungt utseende, och detta stämmer i allmänhet bättre in på 20-åringar än 40-åringar. Att det råkar finnas en del 40-åringar som ser bättre ut än ovårdade 20-åringar säger ingenting. Det är bara undantag. Det finns alltid undantag. 

Hur vet du att det är sådana kvinnor den undersökningen bygger på? Du skriver OM. Du drar alltså dina egna slutsatser. The findings are similar to data culled from the dating website OKCupid, which found that male users of the site of all ages, by far, are looking for women in their early-20s. - utdrag ur artikeln. Det du säger stämmer alltså inte.

Spelar ingen roll om man tar hand om sig själv vid 40, hur sunt man än lever så kommer man ändå inte se ut som man gjorde när man var 20. Om man nu inte har använt sig av plastikoperationer. Alla åldras. Man kan absolut se något yngre ut, men 20 år yngre? Nej. Visa mig konkreta exempel, annars är det ingen idé att lyssna på dig då du uppenbarligen inte har något konkret att komma med.

Att konstatera fakta är inte att vara kvinnofientlig, men bra försök. Utifrån dina inlägg så framstår du som väldigt kränkt och otrevlig. Vidare har du ingen som helst fakta att backa upp dina påståenden med, vilket gör att dina inlägg framstår som rena lögner och spekulationer. Du kan aldrig vinna på det sättet. Stackare. Jag eftersökte bevis på att jag är en man. Vet du vad det ordet betyder? Under inlägg 245 pratar du om att det inte finns några vetenskapliga bevis för att män skulle peaka senare än kvinnor - men du själv har inga som helst bevis för att jag är en man. Det du säger är inget värt så länge du inte har fakta att komma med. Konkreta bevis. Dina antaganden och gissningar är tyvärr inte desamma som fakta. 

För övrigt så ser jag inte alla kvinnor som mina medsystrar bara för att jag själv är kvinna. Fakta är fakta, oavsett vilket kön man har. Det finns dåliga kvinnor, precis som att det finns dåliga män. Finns ingen anledning för mig att hålla med alla kvinnor i varje läge bara för att jag själv är kvinna. Tillåt mig skratta. Du däremot, framstår som väldigt kvinnofientlig då du direkt tror att en kvinna som uttrycker sig på ett visst sätt och har sina egna åsikter måste vara en man. För en kvinna kan inte ha sina egna åsikter, hon måste hålla med alla andra kvinnor. Dör av garv. 

Vad är det för artikel du har länkat till? Alltid kul att läsa vad folk i dessa trådar refererar till och utvärdera, eftersom det för det mesta innehåller ett faktavärde ungefär i linje med en vanlig insändare i en dagstidning eller en krönika skriven på ledarsidan.
Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej