• Tecum

Min före detta man hittade en mycket yngre tjej

Varför bryr du dig, är du inte över honom? Eller avundsjuk? Du måste släppa tankarna på honom och vad han gör. Om tjejen lurar av honom pengar är det hans problem. Visserligen blir det mindre för dina barn att ärva men de måste ändå kunna försörja sig själva och inte vara beroende av andra.
    Som andra skriver måste du hantera dina känslor, fokusera på dig själv och barnen och låt exet dejta vilken tjej han vill.

• Tecum
    Anonym (Korkad fråga) skrev 2025-05-27 20:31:55 följande:
    Ja, vad tror du själv? Hon bryr sig väl för att hon blev dumpad av sin man för en annan kvinna kanske? Hjärtekrossad förmodligen. Så oerhört korkad fråga.
    Hon blev inte dumpad för tjejen, hon dök upp senare enligt TS. Men hjärtekrossad kan hon vara ändå, jag noterade inte att de var nyskilda.

Men TS borde tänka, hur stor chans är det att det håller med den nya? Och OM, då vill hon väl ha barn och hur kul är det att börja på ny kula som 50+? Han är inte i någon avundsvärd situation men det är självvalt.
  • Tecum
    Anonym (SL) skrev 2025-05-27 21:31:48 följande:
    Jo, jag tror att den nya var orsaken till separationen (även om det sällan är hela sanningen.)
    I inlägg 3 skriver Ts uttalat att den nya relationen var orsaken till varför de skiljde sig...

Ibland kan det faktiskt inte känna tröstande att tänka att det inte ska hå?la...utan för vissa kan det i sig kännas värre...att man och det liv som man byggt upp tillsammans blir bortslängt på något flyktigt...

Jag tror Ts tjänar på att sluta tänka på sitt exs situation, om det kommer att hålla och hur hans val kommer göra honom lycklig utan istället fokusera på att själv hitta sig i allt nya...För oavsett så är ju deras relation över...
    Okej, det missade jag. 

Men som du skriver, det som hänt har hänt, relationen är över. Att grubbla över åldersskillnad och jämföra blir bara destruktivt. Även om det är svårt måste hon fokusera på sig själv och barnen.
  • Tecum
    Anonym (Korkad fråga) skrev 2025-05-27 21:53:50 följande:
    Ja, du missade både att han lämnat henne för en annan kvinna och att TS är nyskild, men du var snabb med att ifrågasätta varför hon bryr sig.
    För att jag missade det, jag ber TS om ursäkt. Det är klart att det tar hårdare under såna omständigheter och att det är svårt att släppa.

Men faktum kvarstår, relationen är över. TS måste akta sig så hon inte hamnar i en bitterhet hon inte tar sig ur. Det finns alltför många exempel på personer som vårdar sin bitterhet som den sista droppen vatten och därmed förstör sitt liv. Att jämföra sig med en hälften så gammal tjej är orimligt och destruktivt. Att sörja en kraschad relation och övertänka är naturlig i början men man får inte fastna där.
  • Tecum
    Anonym (hm) skrev 2025-07-31 14:57:12 följande:
    Jag tror män känner av det på något sätt. Säger inte att detta är något medvetet ens, men jag är fortfarande fertil men i en ganska hög ålder (det är typiskt för kvinnor på min mammas sida)

Jag upplever att jag får väldigt mycket mer uppmärksamhet från män än vad jämnåriga väninnor får som gått igenom klimakteriet. Vad det beror på vet jag inte.
    I förra veckans nummer av Året Runt finns en artikel om vinexperten Richard Juhlin, känd för sitt fantastiska luktsinne. Men han kan inte bara känna skillnad på viner utan även mindre behagliga dofter. Han har svårt att resa med flyg och åker aldrig kommunalt då vissa människor har en så obehaglig doft att han mår dåligt. Dessutom påstår han sig kunna känna på doften om en kvinna har ÄL. Och om han kan känna det medvetet kan säkert andra män känna det omedvetet, som en kvarleva från apmänniskotiden. 
  • Tecum
    Anonym (Suck..) skrev 2025-08-01 02:16:58 följande:
    Finns en liten grupp med kvinnohatande män på forumet som utger sig för att själva vara kvinnor i vissa trådar. Väldigt vanligt att de också går under typiska kvinnonamn, som ett slags överdrivet sätt att försöka dölja för oss andra att det egentligen är en man där bakom kontot.

Deras syften med lurendrejeriet är ofta att klanka ner på kvinnor i en viss ålder, då de vet mycket väl att många kvinnliga medlemmar på forumet är 40+. Därför hittar de på en kvinnlig persona i försök att övertyga riktiga kvinnor härinne att de inte längre är så attraktiva efter en specifik åldersiffra. 

Samma "kvinnor" är också precis lika benägna att framhäva män som mer attraktiva och att dessa skulle ha en längre fysisk peak än kvinnor, trots att det inte finns något som talar för detta i verkligheten.

Och ja, du kom med en bra och nyanserad poäng där, ang. utseende och ålder. De kvinnoföraktande trollen har en svartvit syn på ungdom och tycks tro att alla under en viss ålder skulle vara snygga och fräscha, per automatik, och riktigt så enkelspårigt är det ju inte om man ser sig omkring. 

Gener spelar en viss roll. Carin Da Silva är en kvinna med fina, latinamerikanska gener och hudkvalitet. Skulle inte säga att hon har åldrats nåt särskilt mellan 25-41, vilket är hennes nuvarande ålder. Sen vet jag inte om hon möjligen gjort några skönhetsingrepp. Hon ser naturlig ut i mina ögon iallafall. 

Jag skulle säga att kvinnors utseenden förändras mer märkbart när de hamnar i menopaus, och även den processen kan skjutas upp, med hjälp av östrogenbehandlingar. 
    Ja det är tråkigt med dessa troll som hittar på en massa skit och dissar äldre kvinnor. Finns även män som vill provocera som skriver såna lögner.

Men än värre är att vissa kvinnor tror på detta och skriver dumheter som "män vill bara ha yngre kvinnor buhu", eller "jag kan inte hitta någon för alla män söker bara 20-åringar buhu". Detta är rent dravel, de göder bara trollen och gör andra kvinnor osäkra.

Så ni kvinnor som passerar klimakteriet, kom ihåg att ni är alldeles underbara och att de absolut flesta män i er ålder tycker detsamma!
Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej