Studentpappa skrev 2025-06-30 07:56:38 följande:
Det finns inga felaktigheter i den infon. Det här handlar inte om kvinnornas bild av sig själva, utan vad män tycker.
Alla peakar vid någon punkt i livet, män ofta kring 30 kvinnor lite tidigare. Sen är det utförsbacke tills du checkar ut, det går olika fort men toppen är passerad.
Vill du kräkas över gubbar med flint och kagge så gör det jag kommer inte protestera.
Fast nej, män har knappast bättre koll på kvinnors kroppar och ev. åldrande än vad kvinnorna själva har, som speglar och synar sig själva i sömmarna varje dag typ.
Och nej, du har inga som helst bevis på att kvinnor överlag skulle peaka naturligt innan 30. Detta är en lögn som spridits av fula incels som försöker copa med sin egen fulhet och tidiga åldrande. Kvinnor som tar väl hand om sig åldras inte på samma sätt som kvinnor som försummat sin hälsa med dåligt leverne.
Jag säger bara hur min egen erfarenhet av män ser ut. De flesta män försummar också sitt utseende och hälsa, vilket allt som oftast också leder till ett tidigt åldrande.
VickanD skrev 2025-07-08 13:23:15 följande:
En 40 årig kvinna är (rent generellt) inte alls lika fertil som en kvinna i 25-årsåldern. Fertiliteten hos kvinnor minskar kraftigt efter 35, och ännu mer efter 40. Detta kommer givetvis inte stämma in på ALLA, det finns alltid individuella variationer, men i allmänhet är det så här. Jag råder dig att söka upp fakta innan du kommer med trams om att jag ljuger. Du gör bara bort dig. https://www.reproduktivlivsplan.se/fruktsamhet-och-halsa/alderns-betydelse/ Varsågod.
Inte heller är en 40 årig kvinna ungdomlig på samma sätt som en 25-årig kvinna, och män lägger stor vikt vid utseende. Visst spelar det roll hur man tar hand om sig själv, men alla åldras. Det kan man inte förhindra. Det finns forskning som visar att män (oavsett ålder) anser att kvinnor i 20-årsåldern ser bäst ut. https://www.businessinsider.com/dataclysm-shows-men-are-attracted-to-women-in-their-20s-2014-10
Det du säger är helt enkelt bara trams och du gör bara bort dig själv genom att inte söka upp fakta.
Jaha? Du tror inte på att jag är en kvinna? Antecknat. Vad du tror eller inte tror bryr jag mig inte ett dugg om. Fortsätt du med ditt hat mot män. Jag föreslår dock att du tänker på ditt hjärta. Det kan inte vara bra att bli så där kränkt.
Fertilitet behöver dock inte påverka utseendet eller fräschheten hos en kvinna och det är detta jag har talat om typ genom hela tråden, även om du inte begripit detta.
Den forskningen är högst bristfällig då den omöjligen kan veta eller tagit hänsyn till hur dessa 40-åriga kvinnor levt sina liv och vad de haft för ev. dåliga vanor som kan ha åldrat dem i förtid.
En kvinna som levt sunt och undvikit ohälsosamma vanor som solande, kosmetika, alkohol, tobak, slarvat med sömnen (vilket typ alla kvinnor gör när de blir mödrar) kommer inte att se nåt särskilt annorlunda ut vid 40-45 jämfört med när de var 25. Det handlar mer om vanor än vad du tycks vilja acceptera, som den missunnsamma person du är.
Och nej, därav är det bara du som gör bort dig här. Att låtsas vara kvinna när man i själva verket är en kvinnoföraktande man är bara pinsamt. Jag har inte visat mer hat mot män än vad du gjort mot kvinnor heller så. Du avslöjade dig just ännu ett steg.
Och din egen kränkthet behöver du inte föra över på mig. Inse istället att ni män knappast åldras bättre än kvinnor utan snarare tvärtom. Kvinnor blir åtminstone inte flintisar.