Inlägg från: Anonym (Mandomsmannen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mandomsmannen)

Min före detta man hittade en mycket yngre tjej

VickanD skrev 2025-07-08 13:23:15 följande:

En 40 årig kvinna är (rent generellt) inte alls lika fertil som en kvinna i 25-årsåldern. Fertiliteten hos kvinnor minskar kraftigt efter 35, och ännu mer efter 40. Detta kommer givetvis inte stämma in på ALLA, det finns alltid individuella variationer, men i allmänhet är det så här. Jag råder dig att söka upp fakta innan du kommer med trams om att jag ljuger. Du gör bara bort dig. https://www.reproduktivlivsplan.se/fruktsamhet-och-halsa/alderns-betydelse/ Varsågod. 

Inte heller är en 40 årig kvinna ungdomlig på samma sätt som en 25-årig kvinna, och män lägger stor vikt vid utseende. Visst spelar det roll hur man tar hand om sig själv, men alla åldras. Det kan man inte förhindra. Det finns forskning som visar att män (oavsett ålder) anser att kvinnor i 20-årsåldern ser bäst ut. https://www.businessinsider.com/dataclysm-shows-men-are-attracted-to-women-in-their-20s-2014-10 

Det du säger är helt enkelt bara trams och du gör bara bort dig själv genom att inte söka upp fakta. 

Jaha? Du tror inte på att jag är en kvinna? Antecknat. Vad du tror eller inte tror bryr jag mig inte ett dugg om. Fortsätt du med ditt hat mot män. Jag föreslår dock att du tänker på ditt hjärta. Det kan inte vara bra att bli så där kränkt. 

Det är den här typen av inlägg gör att respekten för kvinnor ökar.

När man säger sanningen och inte försöker ljuga och låtsas att kvinnans ålder inte har någon betydelse gärna i kombination med att mannens ålder har jättestor betydelse. Finns inget värre än 40 -50 åriga kvinnor som vill låtsas att dom är snyggare och fertilare nu än när dom var 22 år samtidigt som det skrivs hur ofräscha män över 40 är. Då är det plötsligt gubbe, ölmage etc.

Förljuget och patetiskt är bara förnamnet.

Inte konstigt att män väljer yngre kvinnor med en sådan attityd hos 40+ kvinnor.

• Anonym (Mandomsmannen)
    VickanD skrev 2025-08-02 12:04:29 följande:

Du skrev att kvinnor inte förlorar fertilitet efter 40, så jo, tydligen var jag tvungen att upplysa dig om att kvinnors fertilitet minskar KRAFTIGT efter 35, i allmänhet. Jag har aldrig påstått att fertiliteten måste påverka utseendet, men faktum kvarstår: män attraheras mest av yngre kvinnor, inte äldre. Män attraheras mest av kvinnor i 20-årsåldern, inte kvinnor som är 40. Kvinnor i 40-årsåldern signalerar i allmänhet inte ungdomlighet, eftersom man inte längre är någon ungdom vid den åldern. 

Nej. Den forskningen visar att män attraheras av kvinnor i 20-årsåldern mest. Det gäller män i alla åldrar. Att du försöker säga emot den forskningen är bara pinsamt. Acceptera att män föredrar yngre kvinnor, det är så enkelt. Inget du kommer kunna förändra. Spelar ingen roll, alla åldras, oavsett vilka vanor och vilket liv du lever så kommer du ändå inte se ut som 20 när du är 40. Haha, du måste skämta. En kvinna som levt ett väldigt hälsosamt liv kommer inte se annorlunda ut när hon är 45 jämfört med när hon var 25? Jag dör av garv. Du är så okunnig och pinsam att man tycker synd om dig. Jag kan bara beklaga.

Jaså? Fram med bevis på att jag är en man då. Eller har du kanske inga? Det är bara dina egna teorier? Du vet, det är skillnad på fakta och gissningar. Men, för mig får du gärna tro vad du än vill. Det gör ingen skillnad. 

Detta stämmer naturligtvis. 100%.

Man får nog komma ihåg att många kvinnor här inne är 35-55 år och känner sig stressade av sitt åldrande. Så stressade att de vill förneka forskning och förneka fakta. Men ingen vettig människa kan förneka detta.

Som äldre kvinna får man glädja sig åt att man oftast har högre ekonomisk standard, färre år kvar med mens/PMS, etc.

Men ni äldre kvinnor, Vickan har rätt, det är bara pinsamt att förneka och vara bitter på yngre och vackrare kvinnor.

• Anonym (Mandomsmannen)
    Anonym (Gammal i gamet) skrev 2025-08-04 18:16:19 följande:
    Min mamma som är 70+ går också ut med tjejgänget, och även 60+ och 50+ i min omgivning.

Det ordet har helt enkelt ändrat betydelse, men det hade du visst missat.
    Nä, den ursprunliga betydelsen av ordet har inte ändrats.

Det som har hänt är att kvinnors desperata komplex över sitt åldrande i och med det existerande ungdomsidealet har fått genomslaget att äldre kvinnor kallar sig tjejer. 

Alla andra kallar dem ff tanter eller kärringar, ungefär som kvinnor här inne kategoriskt kallar män över 40 år för "gubbar".

Det falska spelet går alltså ut på att försöka kleta så mycket ålderdom på andra medan man själv inbillar sig att man är nästa ungdom fortfarande. 
Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej