Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Min före detta man hittade en mycket yngre tjej

Klartsomvatten skrev 2025-05-31 10:11:53 följande:
    En 25 åring går inte under benämningen flicka. Det är ett ord som används för barn. Här används det enbart för att överdriva hela situationen. Det är så genomskinligt som det bara kan bli. 
    För nån som är så pass mkt äldre så kan man väl visst ses som en flicka. Tjej. Kalla det vad du vill 
  • Anonym (J)
    Anonym (Medelålderskris deluxe) skrev 2025-05-31 10:26:17 följande:

Vem har kallat en 25 åring för flicka? 

Min pappa kallar mig sin lilla flicka , och det var i relation till det som jag mena på. En 25 åring tjej helt enkelt. Flicka var det faktiskt nån annan som skrev. 

Men i relation till honom kunde hon va hans lilla flicka ( som min pappa kallar mig). Det skiljer 23 år mellan oss.

Du får tro precis vad du vill. Precis som jag gör om dig o dina motiv.

Men som sagt för min del är detta EOD. 

Precis detta jag också menar. Åldersskillnaden gör stt hon är en flicka / tjej för Honom

När jag var 25 tyckte jag 50-åringar var gubbar .
  • Anonym (J)

Skulle nån 50-åring vara efter mig nu hade jag också sagt gubbe, är över 30 

Det är åldersskillnaden som gör det

Han är ju inte gubbe för det för han är ju inte gammal på så vis men för mig är en sådan man det pga skillnaden 

vissa verkar ha svårt att förstå det 

• Anonym (J)
    Anonym (Haha) skrev 2025-05-31 10:21:49 följande:
    Det får göra hur ont det vill, men att analysera mannens nya förhållande och komma hem oinbjuden till honom kommer inte hjälpa henne att gå vidare. Han har gjort sitt val och det måste hon acceptera. Vill hon gå vidare så kommer det inte hjälpa att sitta och analysera hans nya relation och söka spekulationer från amatörer på Familjeliv som inte vet något alls om dessa människor.
    Hon är ledsen, låt henne 

Och man kan behöva prata med okända på nätet för att ventilera 

Hon får göra det om hon vill, de bestämmer väl inte du
  • Anonym (J)
    Anonym (Haha) skrev 2025-05-31 11:46:29 följande:

Prata med okända, ja, men att analysera hans nya förhållande kommer inte hjälpa. Alls. Hon kommer ändå inte få några riktiga svar härifrån, då vi inte känner personerna alls. Vi kan inte svara på några frågor gällande hans nya förhållande.

Och jag får skriva mina åsikter bäst jag vill. 

Nej det gör det inte men hon är ledsen och hon måste få sörja / vara lite arg på hans nya för att kunna gå vidare. Han bedrog ju honom med henne. 

Däremot tycker jag inte ts ska rikta ilskan mot henne, om det nu inte var så att hon visste att han var upptagen (många vet faktiskt inte detta för männen ljuger). Utan rikta ilskan mot honom. Det var han som valde att lämna på bland dey det fulaste vis man kan komma på och vara otrogen. 

Man kan visa sin före detta nån form av respekt och inte hoppa på första bästa tjej men han var väl fullkomligt desperat. 

Nej det kanske vi inte kan. men vi kan stöta henne. Vad gör du ens i den här tråden om du inte hade tänkt stötta ts? Är du en sån som själv varit otrogen eller varför så lite  förståelse? Det är faktiskt inte bara så att släppa och gå vidare. inte för alla. Vissa behöver prata. Visa lite empati.

• Anonym (J)

Och vadå varför kan hon inte få några riktiga svar härifrån? Vem säger det ? Du? Det kan man visst få.

Men inte av vissa som själva varit otrogna för en del av do har noll förståelse för att andra blir ledsna av det som hänt. eller ja. Tills de själva blir utsatta för samma för då är det ju jäkligt synd om dom.

• Anonym (J)
    Anonym (Haha) skrev 2025-05-31 11:44:06 följande:
    Beror på. Prata om det ibland? Ja. Hela tiden? Nej. Man går definitivt inte vidare genom att analysera mannens nya förhållande. 
    Hon får prata så länge det behövs. Det sätter inte du en gräns för. Stör det dig så lämna tråden. Du gör ts bara er ledsen.
  • Anonym (J)

Ska hon hellre sitta i sin ensamhet och gråta i ett hörn då? Skylla sig själv att hon är arg och ledsen på situationen?

låt henne. Det kallas för bearbetning. 

Oxh enligt mig har hon all rätt att vara ledsen och arg på den där gubben. Tjejen däremot, nja. Om hon visste om det så visst; annars är det ju inte hennes fel. Det är han.

• Anonym (J)

Känslor är sunt att ha. Det är bra. Man ska inte bara stänga in dom, hålla käften. Vara tyst. Svälja allt. 

Det är inte hälsosamt. 

Prata prata prata. Tills det inte behövs längre för henne.

Det är på så vis man kommer över sånt här. 

• Anonym (J)

Du hakar verkligen upp dig på att jag kallar exet för gubbe. Och tjejen för flicka. 

Jag har förklarat detta en gång och gör det igen

Jag tycker att nån som är 50 borde se en tjej i 25-årsålfertn som en flicka. För, det kunde ha varit hans barn. Och nej, så är det inte men det kunde ha varit det. Tänk om han har barn som också är 25? Hur hade det barnet känt? 

Nu säger säkert du men det är inget barn längre! Nej men det är hans barn hur gammal barnet än är, punkt slut. 

Jav vet en gubbe som var 50. Han blev tillsammans med sin dotters kompis, en tjej som var 20 år. 

• Anonym (J)
    Anonym (Haha) skrev 2025-05-31 13:50:43 följande:

Sök upp definitionen av ordet flicka. Okej, du tycker. Du får tycka vad du vill, men ordet flicka syftar inte på en vuxen kvinna i 25-årsåldern. Det syftar på ett litet flickebarn. Det är väldigt uppenbart varför du använder de orden här.  

Kunde ha varit hans barn? Och? Jag kunde ha varit en skicklig konstnär, men nu är ju faktumet att jag inte är det. Vad är poängen? 

Har hört dina åsikter nu. Jag tycker inte som du. Och jag håller inte med dig, så du kan sluta hålla på. 

Alla människor funkar olika, du får respektera mig och mina åsikter och du får gärna sluta säga emot att jag har fel. 

Okej men så ser jag det när det kommer en dubbelt så gammal man som raggar på en liten tjej som kunde ha varit hans barn, håller fast vid det så kom inte med din usla bortförklaring att det inte är det 

Jag finns här för dig ts. Och lyssna inte på de som påstår att du ältar (taskigaste ordet som finns för en som är ledsen). Prata hur mkt du vill. Det är din tråd. Det är du som vet vad du behöver för att komma vidare. Vissa påstår att det inte hjälper att sk älta. För vissa gör det faktiskt det, men jag vill kalla det prata. Man kommer vidare till slut även om man pratar om det mycket mycket. Till slut tröttnar man själv, för att man har kommit vidare, smält det, accepterat. Du har mycket att bearbeta och låt det ta den tid det tar. Ingen annan ska få bestämma / säga något om det. 

• Anonym (J)

Den enda som vet vad du behöver och vad som är bäst för dig är du. 

• Anonym (J)
    Anonym (Sanningen och en ko) skrev 2025-05-31 13:56:14 följande:
    Det är självklart att man inte gillar att höra det om man är kvinna på 40+ med två barn och de bästa åren är förbi sedan länge. Man vill leva kvar i en lögn, men alla vet att det är så. Män dras till 17-20 åringar, inte till 40-50 åringar.

Men det ska sägas att du som kvinna kan göra mycket på egen hand. Men då måste du börja tidigt, gärna när du är runt 18. Börja vårda dig själv på alla sätt och vis för att på så sätt förskjuta och minska förfallet. Jag gav tips på det i mitt första inlägg. 
    Många kvinnor tar ju till sig och lever efter de tipsen och klarar sig längre. Skönhetsindustrin, fitnessindustrin och hälsoindustrin är ju extremt lönsam av en anledning. För att många kvinnor använder det för att kunna förlänga sin attraktion och sin ungdom. 
    Även många män ska tilläggas. 

Samma sak med män.
Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej