Min före detta man hittade en mycket yngre tjej
Om det nu är den äldre kvinnan som gjort slut så blir historien även tragikomisk.
Ja, och runt hälften av alla äktenskap i allmänhet, inte bara de med stor åldersskillnad, slutar i skilsmässa. Än värre ser statistiken ut för de som är sambos, eller i ett vanligt förhållande. Däremot går det inte att dra några slutsatser om hur det kommer att gå för just det här paret i fråga, så egentligen är det helt meningslöst att prata om statisk här eftersom det inte går att applicera på ett specifikt par som fortfarande är tillsammans. Rent statistiskt får en av tre cancer, men det betyder inte att man kan välja ut tre personer och säga att just en av de personerna kommer att få cancer. Däremot stämmer det när man tittar på stora grupper, snarare än små grupper i sig.
Han valde bort dig. Det gör ont.
Nu är du inte bunden vid honom längre. Så släpp. Fundera inte mer över vilka val han gör i livet. Gör dina egna val, utifrån vad du själv vill och längtar efter.
Apropå TS exmake: Jag tror att han bråkar med TS för att han vill skapa separation och distans till henne. Det tar trots allt tid att lösgöra sig från anknytningar om man varit tillsammans länge ( man inte är narcissist). Så därför behöver TS hålla sig långt ifrån honom.
För hon är sårbar just nu och behöver skydda sig. Låt exet klara sina känslomäsdiga processer på egen hand!
Känslor är mänskliga och visst befinner sig ts i en jobbig sits. Det gör (nästan) alltid ont att bli lämnad. Men det är också en del av livet. Att prata är bra, men till en viss gräns. Att fastna i ältande är inte bra.
Som sagt, att prata är bra, men det beror också på vilka frågor man ställer. Jag tror inte att ts kommer må bättre genom att ställa frågor om hans nya tjej här på fl. Det kanske inte är det man ska prata om för att må bättre och kunna gå vidare. Jag skulle däremot gärna ge tips på hur man kan tänka för att ta sig vidare.
Däremot tycker jag att ts har visat upp en gränslös sida som känns långt ifrån okej. Nämligen att hon åkte hem till mannen oinbjuden, utan att säga en exakt tid hon skulle komma. Så gör man ju inte. Hur sårad man än är så är det inte okej att bara dyka upp på det sättet hemma hos någon. Gränslöst och obehagligt.
När har jag påstått att man tänker borg sorg, och varför skriver du denna roman till mig? Ja, jag har aldrig sagt att man inte ska försöka genomlida känslostormarna. Det är precis det man ska göra, och försöka att inte bete sig destruktivt. Vidare håller jag med om att man ska ta hand om sig själv och samtala med andra.
Jag har aldrig påstått att man går vidare i en handvändning. Du verkar däremot helt inställd på att det tog slut för någon vecka sedan. Det är så det låter på dig. Vet du hur länge sedan ts och mannen separerade? Det kanske har gått ett år? Vad vet du om det?
Men, jag kan se att du ignorerade det jag skrev om att ts stack hem till mannen på ett gränslöst sätt. Det är definitivt inte så man ska göra om man vill gå vidare. Inte heller kommer det hjälpa att söka svar om mannens nya tjej från folk på familjeliv, för vi vet inget om dem.
När har jag påstått att man tänker borg sorg, och varför skriver du denna roman till mig? Ja, jag har aldrig sagt att man inte ska försöka genomlida känslostormarna. Det är precis det man ska göra, och försöka att inte bete sig destruktivt. Vidare håller jag med om att man ska ta hand om sig själv och samtala med andra.
Jag har aldrig påstått att man går vidare i en handvändning. Du verkar däremot helt inställd på att det tog slut för någon vecka sedan. Det är så det låter på dig. Vet du hur länge sedan ts och mannen separerade? Det kanske har gått ett år? Vad vet du om det?
Men, jag kan se att du ignorerade det jag skrev om att ts stack hem till mannen på ett gränslöst sätt. Det är definitivt inte så man ska göra om man vill gå vidare. Inte heller kommer det hjälpa att söka svar om mannens nya tjej från folk på familjeliv, för vi vet inget om dem.
De unga killarna slutar spana in en när man blir över 40, men de äldre männen kan fortfarande kika lite. En del äldre män kan även uppskatta en lite äldre kvinna. Jag gissar att de flesta män som skriver här är yngre.
Män attraheras av ungdomlighet och fertilitet, vilket inte stämmer in på en 40-årig kvinna. Därför dras män (i alla åldrar) till yngre kvinnor. Detta är fakta och inget påhitt, så det spelar ingen roll vad du säger. Fakta är just det: fakta. Till och med jag som är kvinna vet detta. Detta betyder inte att ingen 40 årig kvinna kan se bra ut, inte heller betyder det att ingen man kommer titta på henne. Faktum kvarstår dock, att män som grupp först och främst attraheras av yngre kvinnor. En 40 årig kvinna ser sällan och aldrig ung ut, för man är ju inte ung längre vid den åldern.
Jag förstår att du gärna vill tro att det bara är avundsjuka män som inte får något som påstår detta, men du har helt fel. Det här är ett välkänt faktum, och du som är så smart borde veta det. Jag förstår dock att det är svårt att acceptera att verkligheten inte alltid är som man vill att den ska vara.
Att de flesta föredrar utseendet på yngre människor är väl ingen nyhet?
Att sedan riktigt unga killar inte favoriseras av tjejer i ungefär deras egen ålder, visas i praktiken av att yngre tjejer ofta är ihop med killar som är några år äldre än de själva. För att killar ofta har en senare mognad.
Sedan kan även kvinnor över 40 ibland uppfattas som attraktiva, ofta av män i den åldern eller äldre. Annars skulle de inte titta på ett speciellt sätt på de kvinnorna.
JAG FATTAR INTE VAD VI SKA GÖRA HÄR PÅ FL ÅT DET?
TS ställde frågan om ifall en åmdersskillnad på 25 år är normal. Hon undrade vad den umga tjejen kan se hos en så mycket äldre man.
Sedan fastnade diskussiomen i kvinnors attraktivitet i olika åldrar. Typiskt.
Kan det vara så att kvinnor lägger mer vikt vid status och liknande än män, men de vill fortfarande vara tillsammans med män som är ungefär i deras egen ålder? Väljer gärna en man med status, men då i sin egen ålder.
Så åldern är trots allt viktigare än statusen och pengarna. Och att detta visar sig sedan i statistiken över parternas ålder.
Spelar det egentligen någon roll vid vilken ålder män som grupp tycker att kvinnor i allmänhet är snyggast?
När kvinnor väljer man, så väljer de någon som är i genomsnitt 2,5 år äldre här i Sverige. I västvärlden är skillnaden ca 3 år.
Kvinnor har också preferenser, det kan vara att killen är jättemysig som person, supersnygg, social, förstående, glad och harmonisk, händig, välutbildad och kunnig i sitt yrke o.s.v.
Men vi lever i verkligheten, med vanliga människor. Och de flesta av oss lever inte upp till någon supermännisko-norm själva. Man får vara glad om man hittar någon som man passar ihop med.
Det är den här typen av inlägg gör att respekten för kvinnor ökar.
När man säger sanningen och inte försöker ljuga och låtsas att kvinnans ålder inte har någon betydelse gärna i kombination med att mannens ålder har jättestor betydelse. Finns inget värre än 40 -50 åriga kvinnor som vill låtsas att dom är snyggare och fertilare nu än när dom var 22 år samtidigt som det skrivs hur ofräscha män över 40 är. Då är det plötsligt gubbe, ölmage etc.
Förljuget och patetiskt är bara förnamnet.
Inte konstigt att män väljer yngre kvinnor med en sådan attityd hos 40+ kvinnor.