Inlägg från: Anonym (Run Girl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Run Girl)

Är han en redflag

Röd flagga? 
    Ett helt 1:a majtåg, skulle jag säga.

Avslutas genom att gå ut genom dörren och inträda No Contact, som under inga omständigheter får brytas. En massiv och manipulativ kampanj kommer att inledas, så det ska till att du är fast i din övertygelse.

Om du behöver incitament, läs på lite om narcissism (många bra grupper på t.ex. Facebook) och se hur stor igenkänningsfaktorn är i de många vittnesmålen från olika narc survivors.

Lycka till!

• Anonym (Run Girl)
    Anonym (L) skrev 2025-05-27 23:09:23 följande:
    Och där kom den. Nej, alla rövhål är inte narcissister. De flesta är inte narcissister. Att använda det uttrycket så lättvindigt är ett hån mot de som faktiskt har blivit utsatta för narcissister på riktigt. Att denna man tar på sig offerkoftan är inget unikt. Det är det många som gör, och det betyder inte att man är narcissist för det. Krävs mycket mer för att kunna dra den slutsatsen. Man kan vara en idiot utan att vara narcissist. 
    Och där kom den, "inte alla...."
    Nej, naturligtvis inte alla. Var läste du att jag skrev "alla", eller ens något påstående att denne man är det?

Jag skrev att hon skulle läsa på om denna personlighetsstörning, för även om han inte uppfyller kriterierna för en bekräftad diagnos, så kan han ha en del narcissistiska drag. Och det är illa nog, skäl nog att springa. 

Hon behöver springa, för diagno eller inte så kommer hon att bli miserabel i denna relation. Ju snabbare hon inser det ju bättre och jag tror att det kan hjälpa att prata med eller läsa om kvinnor med liknande upplevelser. Dessa hittar hon lättast på narc-forum.

Men du tycker att det är mer väsentligt att diskutera etiketter och benämningar? Är det din take-away i denna tråd?

P.S. Jag är en av dem som överlevt en "riktig" narcissist. Och jag kan bli lite störd av att man använder etiketten som en hobbydiagnos på personer bara för att man är missnöjd med dem. Men om du läser min text som man ska, så ser du att jag inte har gjort det. D.S.
Svar på tråden Är han en redflag