• Anonym (E)

Vart går gränsen för otrohet?

Åh herregud, nej, själva armen här är inte felet, felet här är att du har känslor för någon annan och även om du fysiskt inte har varit otrogen (ännu) så är du det mentalt och då är det inte ok att den mannen håller om dig, du bör lämna din nuvarande man innan du går vidare mer.

Jag kan krama mina killkompisar tex men är det någon jag skulle ha starka känslor för så skulle jag inte fortsätta krama eller umgås med den mannen innan jag avslutar relationen jag är i, då är en kram inte riktigt lika oskyldig, sen är det även väldigt brett vad "lägger armen om" innebär, hur länge, vilket sammanhang osv osv

• Anonym (E)
    Anonym (Sammanhang) skrev 2025-05-28 23:08:17 följande:
    Som sagt, sammanhang spelar roll. Därav "generellt sett inte" i mitt första inlägg.

Men TS har ju inte skrivit om sammanhanget så det är svårt att veta. Men generellt sett så är inte en arm om någon otrohet, nej. 

Och nej, jag skulle inte direkt skrika "otrohet" om min partner gått undan från en tillställning och kramat en vän heller. Vännen kanske berättat något som föranlett en kram som tröst eller liknande. Åter igen, det beror på sammanhang och agerande efteråt. 
    Ts kallar sig (gift men älskar en annan), jag utgår från att det är den andra mannen som lagt armen om henne och hon undrar alltså nu om det räknas som otrohet, och det är väl att ta i men om det är som jag tror så är det inte riktigt ok, men jag håller fullständigt med dig generellt 
Svar på tråden Vart går gränsen för otrohet?