Vart går gränsen för otrohet?
Om en man som man inte är i relation med lägger armen om en och man är gift, räknas det spm otrohet då?
Om en man som man inte är i relation med lägger armen om en och man är gift, räknas det spm otrohet då?
Alla par sätter sina gränser, det som en tycker är otrohet är det inte för en annan.
En del kan swinga och ha sex med andra utan att det är otrohet för de tänker inte som de flesta av oss gör.
Vad säger din partner om en sådan händelse? Det är det enda som räknas.
Om ni aldrig har diskuterat ämnet så får du väl berätta att det hände en kompis och fråga vad han tycker om en sådan situation.
Åh herregud, nej, själva armen här är inte felet, felet här är att du har känslor för någon annan och även om du fysiskt inte har varit otrogen (ännu) så är du det mentalt och då är det inte ok att den mannen håller om dig, du bör lämna din nuvarande man innan du går vidare mer.
Jag kan krama mina killkompisar tex men är det någon jag skulle ha starka känslor för så skulle jag inte fortsätta krama eller umgås med den mannen innan jag avslutar relationen jag är i, då är en kram inte riktigt lika oskyldig, sen är det även väldigt brett vad "lägger armen om" innebär, hur länge, vilket sammanhang osv osv
Otrohet blir ju svårt att få det till, det kan lika gärna vara din mamma eller ditt barn som lägger armen om dig.
Men absolut olämpligt skulle jag säga.
Om vi säger såhär: Skulle du ta en killes arm och lägga runt din axel medans din man satt bredvid? Jag gissar på att svaret är nej.
Skulle samma man få lägga armen om dig om din man såg er?
Att lägga armen om någon har ingenting med otrohet att göra. Det är som att krama om en gammal kompis eller svärfar.
Glöm detta
Tycker inte det är otrohet, kan vara en jobbarkompis som gör det och säger ska vi ta en kopp kaffe, skulle kunna vara en kvinna som gör samma sak.