Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Public service – ett omöjligt uppdrag?

Tukt skrev 2025-05-30 20:01:27 följande:
    Du tror inte att människor kan vara intresserade och engagerade i saker utifrån andra parametrar än partipolitik? 
    Undrar samma sak.
  • Anonym (H)
    KillBill skrev 2025-06-06 15:39:03 följande:
    Det finns kritiska från vänster mot att exempelvis Agenda är högervridet.  Men det är inget jag lyssnar på. 

Min uppfattning är att nästan allt som SVT och SR sänder är sakligt och objektivt och att döma av folks förtroende för SVT och SR så delar en majoritet av befolkningen min uppfattning. Dessutom har jag stöd för min uppfattning i den  forskning som har genomförts. 
    Håller med
  • Anonym (H)
    Tow2Mater skrev 2025-06-07 16:34:49 följande:
    Du är partisk och blind. Man kan se båda sidor, och Trump hade en bra poäng.
    I så fall kan man säga att det är fler som är partiska här.
  • Anonym (H)
    Tecum skrev 2025-06-08 20:22:30 följande:
    Är det inte dags för dig att se båda sidor? Du är alltid på Trumps sida och skulle du någon gång säga "Trump har fel" så kommer det strax ett "men" som ändå försvarar honom.
    Trump verkar ofelbar.
  • Anonym (H)
    Tecum skrev 2025-06-08 20:49:33 följande:
    ... i vissas ögon...
    Ja
  • Anonym (H)
    Tecum skrev 2025-06-08 21:11:03 följande:
    Men du måste se till politiken OCH till personen. Bush drev traditionell politik och sågs som en kopia av farsan i Sverige. Kanske fel men journalister är också lata. Gore hade redan profilerat sig som miljökämpe och det är något som går hem här. Plus att demokraternas kandidat står högre i kurs rent allmänt då denne påstås ligga närmare svenska värderingar.

Varför är detta så intressant, det var 25 år sedan? Vad säger det om public service idag?
    Det säger ingenting.
  • Anonym (H)
    Tow2Mater skrev 2025-06-08 23:05:20 följande:
    När fick Trump något slags positivt utrymme i svensk media? Vet en sak som sagts och det är att europa tvingas ta mer ansvar. Så det beror ju på hur saker vinklas också. Men nu läser jag en massa olika källor, så kan inte säga exakt hur SVT beter sig, om de rapporterar sakligt och brett, eller inte.
    Hört honom säga det.
  • Anonym (H)
    Tow2Mater skrev 2025-06-09 18:42:28 följande:
    Media rapporterar sällan det som sägs och det som händer objektivt.

Som Mediegranskaren säger; Nästan alla artiklar är negativa. Eventuella tullar kan göra framtiden osäker. Ryssland kan tillåtas vinna kriget. Överlag är två tydliga teman ?oro? och ?risker?. Hade Harris vunnit hade temana sannolikt varit ?hopp? och ?möjligheter? istället.

https://www.mediegranskaren.se/komiskt-hur-nastan-alla-artiklar-om-trump-ar-negativa/

Hur vet du att det skulle vara så? Spekulationer?
  • Anonym (H)
    Anonym (Mx) skrev 2025-06-10 17:21:05 följande:

Och nu är då svensk media högervriden eftersom det bara pratas om Trump i svenska medier när det pratas om USA. 

Gissvisningsvis så.
  • Anonym (H)
    Tukt skrev 2025-06-10 19:44:15 följande:
    Det är väl det som är så intresant. De kallar sin nationalister, men det enda de vill är att låta sitt hat förgöra sina länder. De kallar sig för konservativa, men det handlar inte om konservatism utan makt.
    Sorgligt men sant.
  • Anonym (H)
    Padirac skrev 2025-06-10 20:34:42 följande:

Hur dåliga Trumps tullar är för de som bor i usa har ingenting att göra med vad Europa satsar på Ukrainas försvar mot Ryssland. 

Blanda inte bort korten nu..

Ja, det är ju två skilda saker.
  • Anonym (H)
    Tukt skrev 2025-07-01 18:20:25 följande:
    Det drar ju också till sig många som tycker om att skriva. Men det är inget som gnälls över.
    Då är det tyst.
  • Anonym (H)
    Cheers skrev 2025-07-01 15:46:08 följande:
    Det är samma inom kultursektorn som inom journalistiken och kanske i ännu högre grad. Den som inte är vänsterradikal anses inte seriös och förtjänar inte att tas på allvar.
    Låter inte som fakta, utan en åsikt.
Svar på tråden Public service – ett omöjligt uppdrag?