Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Trivs med män som

Nej, jag är för självständig och värdesätter min frihet för mycket för att överlåta sådant till en man. 

Jag vill inte att relationen ska bygga på något särskilt upplägg eller någon deal utan jag vill bara ha en mans sällskap, inget mer.

Jag gillar känslan av att vara ett team där vi kompletterar varandra men var och en blir salig på sitt sätt så kör på. Det finns säkert många män som uppskattar en sådan relation där de bestämmer mycket. 

Däremot gillar jag känslan av att tillhöra en man eftersom jag är väldigt monogam och lojal men det är en annan sak än det du beskriver TS. 

• Anonym (L)
    Anonym (Nej) skrev 2025-05-31 03:41:32 följande:
    Det är inte fel eller fult att vara osjälvständig. Problemet är när man separerar eller skiljs och kvinnan står där utan någonting. För det är alltid kvinnan som förlorar och jag ser detta varje dag. Inte ibland, utan varje dag! Så, absolut låt mannen bestämma. Förutom det gällande era lån och konton. Och se till att du är tillräckligt självständig att kunna ta hand om dig själv och klara dig själv om ni separerar eller skiljs, i övrigt får du leva ditt liv hur du vill. 

Exakt! Min far var advokat och såg många skräckexempel där kvinnan var helt beroende av mannen och så hittade han plötsligt en ny yngre modell. 

Pappa tjatade på mig och mina systrar att aldrig bli ekonomiskt beroende av en man och att alltid ha en plan B. 

Bara här på FL läser man ju om kvinnor som har överlåtit allt till mannen och inte kan skilja sig när mannen behandlar dem illa. 

Folk får förstås leva som de vill men man måste ha en utväg om allt förändras. 

• Anonym (L)
    Anonym (Della) skrev 2025-05-31 13:20:18 följande:

Om man inte är extremt mycket okunnigare och ointelligentare än mannen ifråga, så är det bättre att slå ihop sina kompetenser och analysförmåga.

Man har dessutom ofta större kunskap om olika områden.

På den tiden som det fanns många hemmafruar fanns visst talesättet "kvinnans list övergår mannens förstånd", enligt min mamma.

Med det menas att de flesta kvinnor aldrig riktigt har känt sig bekväma med att mannen bestämmer.
    Kan kvinnan inte vara med och bestämma, så börjar hon manipulera istället.

Sant. Min far var den typ av man som TS beskriver, en dominant ledare som alltid hade chefsjobb och var bäst inom sitt område men han ville ha en intelligent kvinna som kunde ge honom mothugg och utmana honom, någon som var lojal och som han kunde samarbeta med. 

En man som vill bestämma över sin kvinna kan lika gärna göra det av osäkerhet och bräckligt ego. En sådan man är inget att luta sig mot. 

Svar på tråden Trivs med män som