Anonym (Anonym och utmattad) skrev 2025-05-30 13:46:55 följande:
De flesta i min omgivning är ganska övertygad om att jag har ADD, i min omgivning finns även psykologer. Depression är det inte, då hade jag varit deprimerad sedan jag var mycket liten isåfall. och jag är inte ovanligt långsam i processandet, men i jämförelse med de med ADHD halkar jag efter rejält, men det är inte bara jag utan även de neurotypiska ligger klart efter. De med ADHD på mitt jobb är nästan i min ålder men de har en takt som är långt utöver det vanliga, dom går aldrig nerför trappan, dom springer, bådd ner och upp, dom äter snabbt, pratar högt och skriver oerhört snabbt så hos dom har inte ADHD förändrats över tid. Dom får mer i löneförhöjning tack vare att dom är så snabba. Vi andra neurotypiska och de med ADD får mindre för vi är inte lika snabba
Du inser att det är en ganska stor process att få en diagnos och att vänner och bekanta inte alltid ser hela bilden och därför kan ha en annan bild av dig än en psykolog?
De "supermänniskorna" du har på ditt jobb verkar extrema, de jag känner med ADHD har ofta högt tempo men de slarvar ofta med detaljerna och lämnar saker halvklara. Du låter bitter och irriterad och som att du borde få en del av den kakan de får eftersom du troligtvis också har ADHD?
Om de på ditt jobb jobbar fler timmar än ni andra gör och de får saker gjorde snabbare, tycker du inte att de förtjänar högre lön? Arbetsgivaren får ut mer att dom än han/hon får av dig, diagnos eller inte.
Varför har du inte gjort en utredning?