• Anonym (Lime)

Ni män och killar som ej kan få en partner, detta måste ni börja lära er:

1. Sluta bryr er om kvinnor
    Första steget är att ta ett steg tillbaks. Bli den du var när du var barn och var ointresserad av kvinnor. Dvs en person som satsade på dig själv, umgicks med dina vänner, la tid på det du tycker är värdefullt, utvecklade dig själv. 
    Bygg upp dig själv. Skaffa intressen, mål, hobbys, aktiviteter, satsningar på dig själv. Bli en självständigt person och börja bry sig om dig själv. Ditt liv ska inte vara beroende av en kvinna utan du formar ditt liv efter det du finner roligt och spännande. 

Anledningen: För det första måste du förstå att kvinnor ser upp till män som har ett liv, män som har många bollar i luften, män som värdesätter sig själva och sin tid. Kvinnor gillar män som är självständiga och oberoende. 

2. Sluta svansa efter kvinnor och sluta avguda de:  
    Kvinnor vill inte bli avgudade, de vill bli respekterade, de vill fascineras och beundra dig. Kvinnor vill förvisso har uppmärksamhet och bekräftelse, men inte av den de ska bli tillsammans med. De vill ha det av alla er andra så att deras självförtroende ska stiga, deras självkänsla ska stiga och deras ego ska stiga. Börjar du beundra en kvinna och svansa efter henne genom att behandla henne som en prinsessa så kommer ditt egna värde minska i hennes ögon. Hon dras till de män som är "svåra", som inte kommer bara för att hon vinkar eller gör allt för henne. Med det sagt ska du inte vara en skitstövel, du ska vara respektfull, men du måste förstå att biologiskt och evolutionärt så vill inte kvinnan bli avgudad av dig, hon vill vara den som beundrar dig. Du ska vara den starka som inger trygghet och säkerhet. 

3. Börka träna på att bli socialare: 

Om du ser att en kvinna verkar intresserad av dig, ger dig blickar eller vad som. Gå fram och prata med henne. Äg rummet och gå fram och hälsa på henne, antingen är hon intresserad eller inte. Du får ett snabbt svar och kan snabbt gå vidare om hon inte är det. Kvinnor gillar dessutom män med självförtroende som är självsäkra. Face to face inger respekt. 

Börja ta hand om dig själv: 
    Ta hand om sig själv. Är du överviktig så gå ner i vikt, är du smal så börja styrketräna och bygg muskler. Vårda ditt hår, optimera din frisyr och ha på dig kläder som framställer dig på ett bra sätt. Titta hur andra attraktiva män ser ut och försök efterlikna de. 

Var inte ett ego 
    När du träffar en kvinna så försök visa lite empati. Prata inte bara om dig själv utan ställ frågor om henne. Intressera dig för henne och hennes liv. Och var respektfull. Det ska råda en balans. 

För vidare frågor/tips incels är det bara att fråga: Ska försöka hjälpa er så gott jag kan.  Skål
  • Svar på tråden Ni män och killar som ej kan få en partner, detta måste ni börja lära er:
  • Anonym (Tillägg)

Viktigt tillägg. Var inte sexfixerad och börja snacka om sex i ett inledande stadium. Kvinnan vill att du ser henne som människa och inte som ett objekt. Borde vara självklara saker men många män tänker med skrevet. Kvinnan märker för övrigt om du bara är ute efter ett ligg. Du uppfattas då som billig och utan känslor och respekt.

• Anonym (Seven)
    Anonym (Lime) skrev 2025-05-30 16:12:49 följande:
    Ni män och killar som ej kan få en partner, detta måste ni börja lära er: 1. Sluta bryr er om kvinnor
    Första steget är att ta ett steg tillbaks. Bli den du var när du var barn och var ointresserad av kvinnor. Dvs en person som satsade på dig själv, umgicks med dina vänner, la tid på det du tycker är värdefullt, utvecklade dig själv. 
    Bygg upp dig själv. Skaffa intressen, mål, hobbys, aktiviteter, satsningar på dig själv. Bli en självständigt person och börja bry sig om dig själv. Ditt liv ska inte vara beroende av en kvinna utan du formar ditt liv efter det du finner roligt och spännande. 

Anledningen: För det första måste du förstå att kvinnor ser upp till män som har ett liv, män som har många bollar i luften, män som värdesätter sig själva och sin tid. Kvinnor gillar män som är självständiga och oberoende. 

2. Sluta svansa efter kvinnor och sluta avguda de:  
    Kvinnor vill inte bli avgudade, de vill bli respekterade, de vill fascineras och beundra dig. Kvinnor vill förvisso har uppmärksamhet och bekräftelse, men inte av den de ska bli tillsammans med. De vill ha det av alla er andra så att deras självförtroende ska stiga, deras självkänsla ska stiga och deras ego ska stiga. Börjar du beundra en kvinna och svansa efter henne genom att behandla henne som en prinsessa så kommer ditt egna värde minska i hennes ögon. Hon dras till de män som är "svåra", som inte kommer bara för att hon vinkar eller gör allt för henne. Med det sagt ska du inte vara en skitstövel, du ska vara respektfull, men du måste förstå att biologiskt och evolutionärt så vill inte kvinnan bli avgudad av dig, hon vill vara den som beundrar dig. Du ska vara den starka som inger trygghet och säkerhet. 

3. Börka träna på att bli socialare: 

Om du ser att en kvinna verkar intresserad av dig, ger dig blickar eller vad som. Gå fram och prata med henne. Äg rummet och gå fram och hälsa på henne, antingen är hon intresserad eller inte. Du får ett snabbt svar och kan snabbt gå vidare om hon inte är det. Kvinnor gillar dessutom män med självförtroende som är självsäkra. Face to face inger respekt. 

Börja ta hand om dig själv: 
    Ta hand om sig själv. Är du överviktig så gå ner i vikt, är du smal så börja styrketräna och bygg muskler. Vårda ditt hår, optimera din frisyr och ha på dig kläder som framställer dig på ett bra sätt. Titta hur andra attraktiva män ser ut och försök efterlikna de. 

Var inte ett ego 
    När du träffar en kvinna så försök visa lite empati. Prata inte bara om dig själv utan ställ frågor om henne. Intressera dig för henne och hennes liv. Och var respektfull. Det ska råda en balans. 

För vidare frågor/tips incels är det bara att fråga: Ska försöka hjälpa er så gott jag kan.  Skål.
    Javisst är det fint om en man är säker i sin egen person och vågar vara öppen socialt! Men det är inget  krav och ifall man spelar en roll som inte stämner med den egna personligheten, så fungerar det inte i längden. 

Det är bättre att jobba på sitt eget liv och person utifrån den man verkligen är, så att man själv trivs på riktigt med hur man samspelar med andra. hitta ens eget sätt att vara social. 

En person som är nöjd med sitt liv och kan uppmärksamma andra och har intresse för vilka de är, har större chans att hitta någon som de verkligen passar ihop med.

Javisst kan högre social status attrahera en del kvinnor, men då måste det vara något som killen har, eller i grunden arbetat sig fram till, för sin egen inre utvecklings skull. 

Alltså jobba med det i din person som du själv känner att du behöver arbeta med, träna inte in en stereotyp roll som kanske inte är du. 

Sedan så utväxlar kvinnor och män vanligtvis en rad beteenden innan någon av dem gör ett sexuellt närmande. Det är inte bara om tjejen tittar på en vid ett tillfälle. Vill man skydda sig själv från en massa tabbar, så ät det bättre att närma sig försiktigt och kolla av reaktionen efter hand.

Utom möjligen kl. 2 på krogen, men det är fråga om man då hittar någon som man passar ihop med, eller om båda bara är lika desperata.

Att hålla koll på kläder och frisyr kan ju ändå vara till hjälp, javisst. Många killar är rätt omedvetna om det. Ibland ser jag killar t.ex. som har färger som inte alls passar dem. 

Ingen människa mår bra av att bli avgudad, varken män eller kvinnor. Att bli uppskattad och respekterad däremot brukar de flesta med hyggligt egen självkänsla uppskatta. 

I en förälskelsefas brukar både män och kvinnor se sin partner i ett rosa skimmer, men det går över. 😊

Alltså bättre att gå till en kurator och samtala om man har svårigheter i livet (och/eller skaffa sig en seriös livshållning som stöd genom t.ex yoga/ayur veda eller kampsport), än att försöka spela någon helt annan än man är. 
  • Anonym (Just me)

Bra punkter,  men jag känner inte att män behöver vara helt självtillräckliga.

Det måste finnas en ömhet, värme och ömsesidig kontakt . Något personligt oss emellan. 

Tänk er en man med varm blick som kommer fram och kramar om dig. Sånt blir man glad av. Jag blir lättare kär om jag får en mental kontakt med en man också. Att jag känner att han behöver mig också.Inte att han "behöver, behöver" - men att det jag gör är positivt för honom, ger honom energi, underlättar.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (E)

TS har vissa poänger men att försöka attrahera kvinnor överlag är omöjligt.

Det är bättre att först definiera vilken typ av kvinna man skulle må bra med, vilka värderingar man värdesätter, vilken typ av relation och tillvaro man vill ha tillsammans med en kvinna. 

Sedan kan man fundera på vad har man har ett erbjuda en sådan kvinna. Man ska inte förställa sig utan fråga sig själv om man kan attrahera en sådan kvinna och om inte, vad kan man i så fall förbättra hos sig själv? 

Det gäller förstås omvänt också men nu handlar ju tråden om hur män kan attrahera kvinnor. 

Om syftet bara är att ligga så kan man klara sig på ren manipulation men om man söker en livspartner så krävs det mer än så. 

Jag blir sällan attraherad av män så där spontant men senast det hände var faktiskt under ett föredrag på jobbet. Det var en medelålders man med ganska alldagligt utseende och lite rund men när han pratade så märkte jag hur otroligt kunnig han var om sitt område och att han uppenbarligen är begåvad. 

Han har inget statusjobb utan ett för många ganska tråkigt jobb och han var konventionellt sett ingen hunk men den passionerade nördigheten och hans lite absurda humor - omg, det attraherade mig verkligen. 

Min poäng är att kvinnor är individer. Vissa kvinnor höll säkert på att somna eller planerade middagen under hans föredrag medan jag började fantisera om vilka fantastiska samtal vi skulle kunna ha och vilka roliga utflykter vi skulle kunna göra. 

TS lista är inte särskilt viktig för mig men kanske för någon annan kvinna. Återigen, att fundera på vilken typ av kvinna man vill attrahera är steg ett. 

• Meddelande borttaget
  • Noname00

Vad avses med "många bollar i luften" en klysha som för användes mycket i platsannonser.

• Anonym (Ella)

Jag tycker det finns många rätt i det du skriver men jag ställer mig också tveksam till punkt 2. I tidiga stadiet av dejting (nu är jag inte singel, men jag minns ju hur det var att dejta) vill jag inte bli "lovebombad", det är ett som är säkert. Jag vill inte bli "jagad". Och om jag skulle göra planer för dejt och han svarade något i stil med "jag kan när som helst" så tappade jag intresset. Ett mycket bättre svar skulle kunna vara "på fredag kväll ska jag träffa polarna och på söndag ska jag jobba, men på lördag vill jag gärna träffas". Då vet man att han har ett liv åtminstone och inte bara sitter och väntar på att få träffa mig hela dagen.

I tidiga stadier av dejting tappade jag intresset direkt om killen bombarderade mig med sms och telefonsamtal. Dels kände jag mig elak att jag inte alltid kunde svara eller inte hade tid att sitta och smsa hela tiden. Dels tydde det på att han förmodligen inte umgicks med någon annan, eller inte hade ett jobb som krävde fokus. Har man tid att sitta med telefonen nästan 24/7 så har man nog inte så intressant liv, tänkte jag.

När jag är i förhållande vill jag dock inte ha en "svår" kille. Jag vill ha någon som kommunicerar öppet och tar initiativ. Sen ska han självklart ha ett eget liv också, med vänner och egna fritidsintressen.

Det där om att börja ta hand om sig är alltid bra. Men man ska inte gå ner i vikt eller börja bygga muskler för tjejers skull, för det kommer få en att tappa motivationen ganska snabbt. Gå på gym och ät bra kost, men gör det för din egen skull, för att du ska må bra.

• Anonym (E)
    Anonym (Sanningen och en ko) skrev 2025-05-31 13:51:38 följande:
    Det ts skriver passar in på majoriteten av kvinnor och är därmed det bästa förhållningssättet att tillämpa, rent statistiskt. Sedan finns alltid undantag här och där. Men på det stora massa kvinnor i världen så är det ungefär så det fungerar. 

Män som är sociala, halvdumma, roliga, har egna intressen och ett eget liv, spännande, en stark vilja och ser ser bra ut kommer på det hela lyckas betydligt bättre än män som är introverta,jättesnälla, försiktiga, korrekta, reflekterande, blyga och tråkiga. 

Hur många män och killar känner man inte som är snälla, blyga, försiktiga och politiskt korrekta men aldrig får en kvinna. Sedan har vi de mer roliga, dumma, halv badboys som har nya kvinnor varje månad. 

Det beror helt på vilka kretsar man umgås i. Jag känner flera män som är snälla, försiktiga och pk som har partners och barn. 

De flesta jag umgås med tillhör akademisk medelklass på  vänsterskalan och där funkar inte den typ av män som du menar är framgångsrika bland kvinnor. 

Hög status har varierande innebörd beroende på socialt sammanhang. Att vara en dum, rolig halv badboy är bara pinsamt i mina kretsar.

När jag träffade en konservativ man som arbetar inom försvaret blev det också lite dålig stämning, Det är inget som attraherar kvinnor i den kretsen. Att han attraherade mig beror på att jag inte delar deras åsikter men är välkommen ändå eftersom jag har känt dem halva livet. 

Visst, vissa egenskaper attraherar de flesta men att ge en nördig introvert kille rådet att bete sig som en dum, rolig, halv badboy är kontraproduktivt. Han kommer att framstå som fejk och sannolikt skrämma bort de kvinnor han skulle passa med. 

• Anonym (Man)

Ett mycket bra inlägg, allt är rätt spot on.
    Vi får komma ihåg att vad en kvinna säger och tror att dom vill ha ofta inte stämmer med verkligheten och vad som verkligen ger resultat.

Svar på tråden Ni män och killar som ej kan få en partner, detta måste ni börja lära er: