• Fjäril kär

Helt olika syn på hushållet

En sak som slår mig när jag hör om stökiga människor är att har dom från början fått lära sig basic kunskaper i städning, disk och hålla allmän ordning?   Har man aldrig behövt göra det när man bodde hemma så blir ens egna hem en katastrof oftast för att man inte har några egna rutiner kring hur det ska vara. 

Så frågan är om din sambo faktiskt KAN?  

Sen flytta till hus så här snabbt när ni knappt känner varandra  känns ogenomtänkt och ganska naivt för det kräver ju att man fattar vad som krävs av en vad gäller skötsel av ett hus rent praktiskt.  Är han verkligen redo för att bo i hus?  

Ni behöver en plan för hur ni ska ta hand om er hem och ni kommer båda två få lära er att kompromissa och fördela ansvaret för sysslor. I ett hus ska det inte bara diskas utan det ska krattas och klippas gräs , skottas snö , rensas avlopp, och hålla huset fräscht etc.  Hur hade han  tänkt sig det om han vill skjuta upp allt till en annan dag? 

• Fjäril kär

Av nyfikenhet,  hur är han med ordning i övrigt?  Sköter han ekonomin? Har koll på bilen?  Vårdar sina kläder? Sina prylar i övrigt?  Hygien?  Verkar han ha koll på tillvaron liksom? 

För det kan i sig säga en hel del om vad du får av honom som sambo .

• Fjäril kär
    Anonym (Sambo) skrev 2025-06-11 09:19:15 följande:
     vi är båda 36 år o jag kände väl lite stress att hitta någon?
    Okej att träffa någon men varför är det så bråttom med hus och hopflytt? 
    Vad tror du att du missar av att vänta ? 

Du vet redan att er relation knakar och troligen inte håller så varför då köpa hus?  Hur tänkte du där?  
Svar på tråden Helt olika syn på hushållet