Inlägg från: Anonym (Qwerty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Qwerty)

Helt olika syn på hushållet

Som man bäddar får man ligga. Varför köpa hus med någon du inte känner tillräckligt väl?

När är det tänkt att renovering och underhåll ska göras? 

Risken är stor att detta blir en förlustaffär samtidigt som relationen tar slut. 

Men lycka till. 

• Anonym (Qwerty)
    Anonym (Ski) skrev 2025-05-31 09:00:03 följande:
    Jag kan förstå honom i det faktiskt. Säg att man sitter ner en lördagkväll och slappnar av så är det inte särskilt trevligt om partnern springer runt och städar 

Och när han nu påtalar det så lyssna på honom i det. 
    Var står det att TS städar på lördagskvällen?
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Ski) skrev 2025-05-31 09:24:35 följande:
    Sluta spela viktigpetter.

Helt rätt av TS att satsa!
    Ja, det låter ju jätterätt. Är nog därför  TS startade tråden. 
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Sambo) skrev 2025-05-31 08:55:40 följande:
    Jag är inte extrem gällande städning. peoblemet är inte att jag får göra allt, jag har t.o.m. sagt att jag tar på mig städningen. problemet är att jag märker han blir små sur när jag börjar städa tex en helg för enligt honom ska man. Inte göra sånt på helgen, eller att jag tar disken efter maten för enligt honom kan man låta den vara till dagen efter. Jag måste väl få städa när jag vill?
    Hur gör ni dagsläget? Städar på vardagarna och tar disken dagen efter?

Delar ni lika på städning, tvättning och matlagning?
  • Anonym (Qwerty)
    Tow2Mater skrev 2025-06-01 00:53:21 följande:
    Nej men man tycker det borde ingå som standard i de flesta drömhus i ett i-land som sverige idag.
    Så du menar att de ska med sig disken till drömhuset de ska flytta till om två månader?

Jag förstår att du hejar på Trump, hans anhängare är ju inte de smartaste, om man säger så. 
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Sambo) skrev 2025-06-11 08:46:16 följande:

Nej han har aldrig bott i hus tidigare. Jag oroar mig med hur det ska bli med hus när han tycker man inte ska göra något allt på helgen mer än vila. Hans mamma har t.o.m. påtalat för mig hur han haft det hemma hos sig så det är inte bara jag som reagerat. 

sen angående disk, vi har diskmaskin! Men bara för man har diskmaskin så plockar ju den inte in i ut sig självt, samt att stekpannor diskar vi för hand o stora grytor. Tex sätter han disken i diskhon ist för i diskmaskinen. Så alla ni som påpekar att vi ska skaffa diskmaskin 

Så varför flytta till hus så snabbt?

Du tar en stor ekonomisk risk förutom risken att er relation inte håller. Du känner ju inte honom efter ett halvår. 

Han verkar vara både lat och omogen. Men du verkar också vara omogen. Hur gamla är ni?

• Anonym (Qwerty)
    Anonym (Sambo) skrev 2025-06-11 09:19:15 följande:
     vi är båda 36 år o jag kände väl lite stress att hitta någon?

Fast du har ju hittat någon. Man måste ju inte flytta till hus för det. 

OK, trodde ni var mkt yngre. 

Svar på tråden Helt olika syn på hushållet