Inlägg från: Anonym (Ardnane) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ardnane)

BF februari 2026 🌷

Anonym (Saltakatten) skrev 2025-07-08 00:08:57 följande:

Ja det är ju lite dryga pengar att punga ut för att få veta lite tidigare hur saker och ting står till. Samtidigt skönt rent mentalt.

Det ska ju vara extremt låg risk, samma risk som för vem som helst, alla som blir gravida, men har man varit där en gång och tillhört den där promillen som drabbas är man ju skadad, typ traumatiserad 😭 

Får se om jag lyckas få tag i dom morgon och höra efter. Jag jobbar ju själv med administration inom vården, har jobbat på liknande klinik förut till och med, vet ju exakt hur sånt här funkar, hur dom bokar osv. Kan ju vara så att det verkligen inte finns tider i och med semestertiderna och vi har bytt journalsystem här ganska nyligt också så allt tar extra tid, många mottagningar har fått dra ner på patientflödet för att hinna.

Men nångång kan jag ju ringa och vara en liten jobbig patient och hoppas dom kan boka in mig tidigare 🙏🏻

Försöker tänka att jag ska lita på kroppen, den här lilla bönan är frisk. Punkt. Lättare sagt än gjort men får försöka mer 🙏🏻💕🌈

Klart det har satt sina spår ❤️ Hoppas de på något sätt kan dra blod tidigare 🙏
  • Anonym (Ardnane)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-07-09 00:17:24 följande:

Ringde idag, och dom hade ju som tryckt ihop både NIPT och ultraljudet som dom gör på alla här vid v 13-14 ungefär då fostrets alla organ är klara och så vill dom inte riskera göra NIPT för tidigt pga för lite foster-dna.

Men dom förstod min oro så vi kompromissade och så får jag komma och göra NIPT lite tidigare och då bara ett lite snabbare ultraljud, sen ville dom jag skulle komma tillbaka lite senare för att göra ett bättre ultraljud då dom kan se alla organ hos fostret osv kring v 14. 

Så det blev ju bättre och känns lite bättre för mig. Får hoppas allt ser bra ut 🙏🏻💕🌈

Så skönt 🥰 Det är ju ändå bra att de vill göra kontrollen av organ osv under bästa förutsättningar ❤️
  • Anonym (Ardnane)
    Doris2024 skrev 2025-07-09 12:04:21 följande:

Är det någon mer än jag som är nojig? 
    Jag mår ju fortfarande illa och har väldigt ont i brösten (framförallt vårtorna) men det är som att jag var väldigt svullen fram tills i helgen och nu har magen lagt sig lite. 

Är ju 17 år sen jag var gravid senast och vet inte hur magen ska reagera, kännas så här pass tidigt. Borde ju inte ha nån mage än egentligen men tankarna snurrar. 
    Hade ett ma min första grav och det upptäcktes på rul och har pågått 10 veckor utan att kroppen fattade. 

Nu är jag i 9+3, vi har sett ett hjärta för två veckor sen och på onsdag ska jag på inskrivningen hos bm. 
    Då är jag 10+3, kan bm höra hjärtljud då? 

Behövde skriva av mig lite oro bara 😆😅🙃

Jag har varit väldigt nojig men börjar landa mer och mer i tanken att detta är sista graviditeten hur det än går. Allt har också sett bra ut såhär långt och man får försöka vila i att man inte kan göra något. Vår allra första graviditet var också ett ma som upptäcktes 11+0, så förstår oron. Men man får försöka tänka att man redan haft oturen att tillhöra de procenten en gång och det inte finns en ökad risk att råka ut för det igen. Att ni sett hjärtat minskar ju risken en aning till 🙏❤️

Jag hoppas jag får moderkakan i bakväg denna gången så att det blir en lugnare tredje trimester än med vårt första barn där rörelserna kunde döljas av att moderkakan var i fram och vi var inne på förlossningen uppåt 10 gånger för kontroll. Allt jag kände var det som också syntes på utsidan, så allt smått dämpandes 🙈 

De kommer nog inte börja med hjärtljud än tror vi var omkring v15-16 när vi gjorde första förra gången. 

• Anonym (Ardnane)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-07-09 15:55:44 följande:

Har gjort mitt tidiga ultraljud idag. Det satt i livmodern och ett hjärta pickade. Istället för 7+6 var jag i 7+5. Så just precis nu ser allt bra ut iaf 🙏🙏

Så skönt! Risken är liten efter att allt sett bra ut runt v8 ❤️
  • Anonym (Ardnane)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-07-12 14:47:04 följande:

Jag har börjat känna livmodern sticka upp som en hård boll nu, särskilt på morgnarna när jag ligger i sängen och är kissnödig 🙈 så det verkar ju onekligen växa iaf 🙏🏻💕🌈  Så nervös att det inte ska se bra ut och flera veckor kvar innan jag har nåt ultraljud. När man mår så himla bra som jag gör är det så svårt att greppa att man är gravid 😆 Inga symtom alls typ.

Det är tur det är sommar och jag har mkt att sysselsätta mig med så dagarna gå ju relativt snabbt 😊

Babs- Jag har inga blödningar haft under mina graviditeter men så många har ju det utan fara. Särskilt om dina är så små och du inte har ont då är det säkert för att livmodern växer snabbt eller sköra slemhinnor som blöder eller nåt sånt. Men ta upp det med barnmorskan, kan väl vara klokt. 

Jag mår också hur bra som helst enda är att jag har lite olust till en del mat och blir mätt fort. Annars ingenting men har också börjat känna som att det är mer fyllnad nere i magen ❤️ 
    Låt tiden swish förbi till ultraljud 🤗
  • Anonym (Ardnane)
    Siripiri skrev 2025-07-13 11:08:09 följande:

Var det någon i tråden som hade mycket molvärk i livmodern i början som sedan gick över och inte kändes längre från och med typ tidigt v6? Bara någon enstaka gång här och där efter de. Är i vecka 6 + 5 idag, så snart v8 och det enda som känns idag är typ lite illamående Och brösten ömmar lite, igår mådde jag rätt bra förutom att jag var uppe sent för en konsert så var nog trött pga sovit lite. 

Är helt klart inställd på MA på morgondagen VUL.. 

Skulle faktisk vara mer orolig och tror det är mer ovanligt att molvärk sitter i hela graviditeten. Jag hade molvärk i början men inte längre och inga ömma bröst alls denna gången. 

Blunda och be dem säga till när de fått en bild av läget när du gör ultraljudet. Har man haft förluster kommer man aldrig gå på ett ultraljud igen utan en klump i magen. Hoppas tiden går fort till ultraljudet imorgon ❤️

• Anonym (Ardnane)
    Siripiri skrev 2025-07-13 12:46:32 följande:
    Hoppas du har rätt ♥️♥️ 

Ska göra de! ♥️ som tur ska man jobba typ hela dagen och sen köra ner så man kommer hålla sig underhållen så länge iallafall! 

Jag vet precis hur det är att vara på ständig jakt efter tecken att det är på väg åt ena eller andra gången, även om jag hanterar ovissheten bättre denna gången vill man bara få bekräftelser om det fortgår som det ska eller inte. Det är lätt att tro att ju mer symptom desto bättre. Jag gick till v12 vår första graviditet med symptom, men det hade ändå stannat. Vår lyckade graviditet hade jag enbart lätta symptom som trötthet och aningen ömma bröst som sen försvann. Det är väl därför jag är lugnare som symptomfri denna gången, att jag fått bevis på att lite symptom inte betyder något. Man får försöka komma ihåg att de som mår riktigt dåligt ofta hörs mer för de vill hitta lösningar att må bättre. Jag känner väldigt få i min omgivning som mått dåligt men har flera runt omkring mig som mått toppen genom hela sina graviditeter ❤️

Det är bra att jobba ibland! Det gör att tiden går fortare trots allt 🥰 

• Anonym (Ardnane)
    Anonym (Babs) skrev 2025-07-14 15:03:06 följande:

Tänkte bara uppdatera lite kring mina blödningar, kanske kan lugna någon annan som är orolig. Barnmorskan sa att det är jättevanligt i den graviditetsålder jag är i nu (v.12) och då jag varken har smärta eller blöder mycket (bara som rosa/rödstrimmiga flytningar) är det ingen fara. Beror troligtvis på sköra slemhinnor. ❤️

I övrigt har mina symptom i princip helt gått över. Är lite mer hungrig och behöver fler mellanmål, men illamåendet, yrseln, de ömma brösten och den värsta tröttheten har gått över. Så skönt, framför allt eftersom jag gärna vill träna och det går nu lättare. 🥰

Såg att någon också frågade om molvärk/växtvärk. För mig var det också precis i början, första kanske 2-3 veckorna efter att jag plussat som jag kände av det. Efter det har jag inte känt något alls i livmodern.

Så skönt! Även om man vet att blödningar inte behöver betyda något så är det så otäckt ❤️ 
  • Anonym (Ardnane)
    Siripiri skrev 2025-07-14 20:42:11 följande:
    Skönt att höra☺️♥️  Gött att kunna leva lite mer som vanligt! 

Också skönt att höra, för så var det ju för mig ♥️
    Läste att det var bra idag, så skönt! Det är inte ovanligt att dagarna diffar speciellt tidigt för minsta lilla de mäter åt ena eller andra håller slår många dagar. Det sägs också att flickor flyttas bakåt och pojkar framåt, så kanske en liten flicka 🥹 ❤️
  • Anonym (Ardnane)
    Siripiri skrev 2025-07-14 21:04:01 följande:
    Hoppas du har rätt♥️♥️ Jasså?🥹 Jag som gått från att ha velat ha en gosse (pga känner mig som pojkmamma) till att jag lika gärna vill ha en flicka. Va fint det hade vart💕 Lite roligt var det också att BF nu blev på min sambos födelsedag☺️ 
    Var blåmärket kvar? Ja för oss stämde det sist 🥰 Men troligen är det en wife tale, så kan troligen både vara en flicka och pojke 🥰 Roligt! Jag är född dagen efter min pappa 🙈
Svar på tråden BF februari 2026 🌷