Anonym (Sila) skrev 2025-07-22 09:22:06 följande:
Tack ❤️ svårt att fatta! Blir skönt att få se den efter vecka 12 också när risken för missfall minskar. Barnmorskan sa det är bra att göra KUB ändå eftersom de ser över alla organ, inte bara letar efter kromosomavvikelser. Efter det känns det som på riktigt så man kanske kan berätta för alla och ta fram mammakläderna ☺️
Labbet är i Barcelona ser jag nu men förhoppningsvis stämmer allt även om det skickats så långt.. Det var de jag hittade som testade alla kromosomer och där man kunde göra viabilitetsultraljud samtidigt, hade även positiv erfarenhet av dem sedan tidigare och blev rekommenderad dem. Men det kan vara så att de bytt leverantör så hoppas allt är ok, det är ju inte billigt precis och de pengarna lägger man ju för att man räknar med att resultatet stämmer, det är ju hela syftet.. Jag lämnade provet måndag eftermiddag och fick svaret fredag lunch.
Anonym (Mama) skrev 2025-07-22 07:02:28 följande:
Vilken lättnad att NIPT ser bra ut och härligt med semester! Kul med en flicka efter alla pojkar. Jag har en pojke och det skulle vara fint med en flicka också, men blir det en till pojke så är det ingen katastrof.
Der är så roligt att berätta den glada nyheten för familj och vänner. Jag längtar!! Jag har berättat för min son på snart 3 år men han förstår ju inte riktigt. 😅
Jag går in i vecka 12 denna vecka och tänkte berätta för min bror och svägerska. Är lite nervös inför att berätta! När KUB/ NIPT är gjort tänker jag berätta för fler.
Igår fick jag mig en ?jump scare?. De ringde från MVC och sa att proven jag lämnat inte var fullständiga, att tre provrör med blod tydligen försvunnit eller inte gått att analysera. Då vi reser bort idag kändes det jäkligt stressigt att behöva åka till LAB eller MVC. Jag frågade vilka som saknades då jag fått återkoppling av min ordinarie BM och då sa den som ringde att hon sett fel och missat att det låg som två beställningar. Jag tror hon skämdes att hon ringt mig i onödan och stressat mig 😅. Hon bad om ursäkt!
Jag är inte så orolig för att bli för varm, däremot mer nojig att äta något dåligt/ mindre bra! Det har varit så lätt att glömma bort vad jag ska vara försiktig med. T ex rökt lax och skinka. 😫
Tack! Vad skönt att det var ?falskt alarm? 😅 känner också allt blir så mycket mer viktigt det går rätt när man ska resa bort. Exempelvis reser vi bort dagen efter KUB så allt måste ju klaffa.
Förstår det där med längta efter att få en av varje (minst). Jag ville så gärna ha en tjej både med andra och tredje. Sedan har jag haft så mysigt med dem och det är verkligen inte ?samma grej? för att man får en till av samma kön, mina tre är så olika de kan bli 😂 men de har haft väldigt roligt tillsammans ändå. Och för att jag är familjens enda tjej har de alltid skämt bort mig, så jag har själv fått vara familjens prinsessa vilket inte är så illa. Det tänkte jag denna gång att jag visste jag skulle njuta lika mycket med denna även om det skulle inneburit att jag aldrig skulle fått en dotter som jag drömt om, för fler än fyra är inte planen. Jag var faktiskt helt inställd på en kille till för på min sida släkten finns numera 12 barnbarnsbarn till morföräldrarna och alla är killar. Tänkte något gör att det blir så, kan ju knappast vara slumpen. Jag hoppas du får det du vill, men oavsett blir det supermysigt och spännande!
Samma här med maten.. Inte det lättaste alltid när man äter med andra. Jag trodde exv man fick äta varmrökt lax så det har jag gjort en massa runt midsommar.
Det var snabbt resultat! Vi gör på mama Mia och där gör de ultraljud innan blodet dras, trodde det var standard till min kompis berättade att de bara fått komma på blodprov. Det är så olika mellan regioner. Sist gjorde vi bara nipt privat och fick ändå ultraljud vid 13 veckor av regionen fast vi sa nej till kub.
Vårt nipt kan ta ända upp till 16 dagar men sist tog det sju så vi hoppas på snabbt svar denna gången igen.