Inlägg från: Siripiri |Visa alla inlägg
  • Siripiri

BF februari 2026 🌷

Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-14 21:14:22 följande:
    Var blåmärket kvar? Ja för oss stämde det sist 🥰 Men troligen är det en wife tale, så kan troligen både vara en flicka och pojke 🥰 Roligt! Jag är född dagen efter min pappa 🙈
    Nej det var borta! 🙏🏼♥️ 
    åh! tiden får tala helt enkelt 🥰 Min sambos familj är experter på att producera flickor så ligger i farans riktning att det blir de. Sedärja! mysigt på något sätt♥️ 
  • Siripiri
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-14 22:19:58 följande:
    Åh men så skönt, en sak mindre att oroa sig över 🙏❤️ När ska du göra nästa ultraljud? Ja man vet bara att det är antingen eller än så länge 🙈

Vårt nästa ultraljud är om två veckor och då ska vi också dra blod för nipt, så då får vi kön också 🤗 Men vi kommer vänta med att se efter vad det är tills vi ser att det ser bra ut på 13 veckors ultraljudet ❤️ Så ber vi förmodligen någon annan att titta och köpa en rökbomb 🙈

Nästa torsdag hoppas jag att jag får ett då ska jag på uppföljning för cellförändringar, annars är det i slutet på augusti nästa gång♥️ 

åh spännande 🥰 Så kul att göra så! ????????

• Siripiri
    Valentines skrev 2025-07-15 12:11:16 följande:

Hejsan allihopa, får tyvärr hoppa ur tråden då jag har fått ännu ett MA. Var på ultraljud igår (9+1) och då fanns det inget hjärtljud, hade avstannat i förra veckan trodde dem. 

Var helt oväntat då jag haft alla symptom som ömma bröst, illamående och trötthet men inte haft någon smärta eller blödning. Önskar alla er andra stort lycka till! ❤️

Nä fan va orättvist 😞 Beklagar♥️♥️♥️

hur länge har ni försökt? var det första MF/MA?💔
  • Siripiri
    Valentines skrev 2025-07-15 16:06:27 följande:
    Tack ❤️ Vi har försökt sen november förra året, hade en MA i februari så detta är andra gången. 
    Men nä 😞 Beklagar! hoppas ni får rätt till någon form av utredning nu♥️♥️  Massa styrkekramar till er!  
  • Siripiri
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-17 20:03:50 följande:

Vi har fått ultraljudstiden för kub nu också,13+0 🤗 Bara 11 dagar till nipt + ultraljud. Kommer förhoppningsvis ha svar på nipt när vi går på kub ultraljudet eller senast dagen efter. 
    Är lite orolig just nu så känns bra att det inte är så många dagar att räkna ner till ultraljud. Tycker det luktat mens när jag kissat och haft lite ont i magen. Längtar så till det går att känna den lilla ❤️

inte långt kvar då till nipt☺️

Barnmorskan jag var hos igår tyckte inte alls jag skulle göra NIPT om vi gör KUB. Hon kändes väldigt negativ, är alla BMs så?  Har ju pratat med sambon om de och han gör gärna NIPT, vilket jag också tänkt. Mycket för att man vill veta könet också 🥰 
  • Siripiri
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-17 20:31:58 följande:

Gör nipt om ni vill 🥰 Det är ju bara ett blodprov till 🙈
    Min bm är positiv både till att vi gjort tidigt ultraljud och att vi väljer göra nipt och rs vaccin sen utanför deras verksamhet. 
    Förstår om det kanske inte ingår i deras uppdrag att mana folk att betala för extra, men när man själv har beslutat det så tycker jag inte de ska ha något att säga om det. Om det inte är så att de vet att det finns risker eller så, vilket det absolut inte gör med nipt.

Ja det är verkligen ett plus i kanten att man får reda på könet 🙈 🥰

Ja precis?! Klarar vi oss dit blir det definitivt de 🥰♥️ 

åh RS-vaccin låter som något bra att göra med!  Nä såklart! Precis, NIPT är ju pålitligt och säkert☺️ 

• Siripiri
    Lulemelon skrev 2025-07-17 21:33:17 följande:
    Vilken konstig kommentar av BM! Var på första fysiska besöket idag och min barnmorska sa ?vad bra att ni gör NIPT, det ger ju ett mer definitivt svar?. Någon skrev tidigare i tråden att någon eller några regioner snart kommer fasa ut KUB och ersätta med NIPT pga att KUB är så osäkert.

Kör på vad ni känner er trygga med {#emotions_dlg.flower}
    Ja jag blev lite förvånad faktiskt 😅
    Helt rätt inställning verkade ju din BM ha! Åh det kan man ju hoppas på att det blir så 🙏🏼 

Ja 💕 
  • Siripiri
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-07-20 13:55:19 följande:
    Tack 💕

Jag mår också väldigt mkt som vanligt, lite extra trött på eftermiddagarna och får ofta yrsel när jag reser mig upp men annars mår jag toppen rent fysiskt. Känner mig inte alls gravid så jag hoppas det finns nåt i magen när vi ska på ultraljud om några veckor 🙈

BF är helt otroligt nog exakt samma datum som när vi förlorade vår lilla pojke, 24/2. Helt sjukt, måste vara meningen  🙏🏻🌈💕 

Men wow va fint! Känns verkligen meant to be🥹♥️ 

Har också väldigt lite symptom.. längtar/bävar inför gynbesöket på torsdag. Kan lika bra sluta med att jag fortfarande har lätta cellförändringar och foster som inte lever🙃 Eller så går jag därifrån fortfarande med ett hallon i magen och ^cancerfri^. 

Hängde med mitt originaltjejgäng från gymnasiet igår, två av dem har två barn och dem försökte verkligen peppa och stötta mig. En kompisen hade haft två scares med första barnet men det gick alldeles bra ändå💕 Sen den andra visste flera som mådde jätte bra när dem var gravida. Man kanske bara är lyckligt lottad att vara en av dem🙏🏼 

• Siripiri
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-20 20:27:45 följande:

Vi tror att min sambos föräldrar försöker lista ut om jag är gravid eller inte. Nu är det ANDRA gången på två veckor som de bjuder på varmrökt lax. Återigen fick min sambo sno det från min tallrik när vi tror ingen såg. 

Det är liksom bara maten som kan avslöja oss, jag dricker inte för vi har en liten och även om min mage svullnar så antar alla mer att min mage inte gått tillbaka från förra gången än att det finns en ny anledning till att den svullnar. Förstår verkligen inte hur den kan bli så uppblåst! Ibland ser det liksom ut som jag är i v 30 😂 

Gud va jobbigt 😂😂 
  • Siripiri
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-07-20 23:18:47 följande:
    Sommaren kanske gör sitt också till att man mår rätt så bra, livet är ju ofta lite enklare och roligare på sommaren rent allmänt 😄 De flesta jag känner har mått väldigt bra under sina graviditeter, man kanske mest får höra om dom som mår skit 😆 

Håller tummarna att besöket går bra 🙏🏻
    Jaa förutom värmen som var i helgen, blev ju kokt på jobbet för veckan 😂 Skönt att höra! Det är ju det man får 😆 

Tack💕
Svar på tråden BF februari 2026 🌷